2013-Ferrari-Sergio-Concept-Pininfarina-Concepts

Οι εποχές είναι σε γενικές γραμμές αρκετά δύσκολες για όλους στην βιομηχανία αυτοκινήτου, όμως είναι ιδιαίτερα δύσκολες για τους Ευρωπαίους αμαξοποιούς. Υπήρχε μία εποχή που οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, στρέφονταν σε αυτούς τους αμαξοποιούς για αυτοκίνητα με μικρή παραγωγή, όμως αυτές οι εποχές πέρασαν. Πλέον, όλες οι εταιρίες έχουν την δυνατότητα να παράγουν σε κλίμακα. Το χειρότερο είναι πως πριν προλάβουν να ανακάμψουν οι αμαξοποιοί, τους χτύπησε και η κρίση…

Κάπως έτσι ο Giugiaro και o Karmann πέρασαν στα χέρια της Volkswagen, η Fiat αγόρασε τον Bertone και ο Vignale και ο Ghia κατέληξαν στην Ford. Από την μία, κάποιος θα μπορούσε να πει πως σώθηκαν και μπορούν να ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία αλλά εγώ, ως γεννημένος απαισιόδοξος πιστεύω πως ναι μεν έχουν μία Α ασφάλεια αλλά έχασαν την δυνατότητα να δημιουργούν χωρίς να δίνουν λογαριασμός σε κανέναν. Μόνο ο Pininfarina έμεινε ανεξάρτητος και αυτός αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα.

Έπρεπε να δώσει την πλειοψηφία των μετοχών στους πιστωτές του. Και σαν να μην έφτανε αυτό, στις αρχές της χιλιετίας, άλλαξε και επιχειρηματικό μοντέλο. Αντί να ζητάει από τον πελάτη να πληρώσει προκαταβολικά για το κόστος εξέλιξης του αυτοκινήτου και μετατροπής της γραμμής παραγωγής, επωμιζόταν ο ίδιος αυτό το κόστος σε αντάλλαγμα μεγαλύτερο ποσοστό επί των πωλήσεων. Το ρίσκο που εξελίχθηκε σε πραγματικό πρόβλημα για τον Pininfarina ήταν πως αυτοκίνητα όπως η Alfa Romeo Brera, το Ford Focus CC και το Volvo C70 δεν πούλησαν όσον χρειαζόταν για να χαρακτηριστεί το εγχείρημα επικερδές. Από την άλλη, παραδοσιακοί πελάτες όπως η Ferrari και η Maserati ολοκλήρωναν τον σχεδιασμό μόνοι τους.

Τώρα πλέον, με την παγκόσμια οικονομία να ανακάμπτει αργά αλλά σταθερά, ο Pininfarina αποφάσισε να γυρίσει στις ρίζες του. Να σχεδιάζει και να τοποθετεί αμαξώματα για ακριβά Ευρωπαϊκά αυτοκίνητα για ιδιώτες. Πρόσφατα παραδείγματα αποτελούν η Ferrari SP12 EC του Eric Clapton και το Sergio Concept που ίσως παραχθεί σε ελάχιστα κομμάτια. Αν ο νέος τρόπος λειτουργίας κρατήσει τον Pininfarina στην επιφάνεια, μένει να το δούμε. Εμείς πάντως σίγουρα το ελπίζουμε.

[Πηγή: Automotive News]