Χωρίς τίτλο

Η ασφάλεια και η οργάνωση της Formula 1, αποτελούν πρότυπα για το motorsport. Σήμερα όμως ζήσαμε σκηνές από το παρελθόν. Μετά την είσοδο του safety car στα pit και την επανέναρξη του αγώνα στον 36 γύρο του grand prix Κορέας, ο Adrian Sutil έπεσε πάνω στον Mark Webber, χτυπώντας την δεξιά πλευρά της RB9. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης προκάλεσε διαρροή λαδιού, το οποίο με τη σειρά του χύθηκε πάνω στις καυτές εξατμίσεις, προκαλώντας μεγάλη πυρκαγιά η οποία κόντεψε κυριολεκτικά να καταπιεί το μονοθέσιο.


Αυτό οδήγησε τον αλυτάρχη αγώνα, Charlie Whiting, στο να ζητήσει την ανταπόκριση πυροσβεστικού οχήματος στο σημείο. Όμως το όχημα βγήκε, λανθασμένα, μέσα στην πίστα, μπροστά από τους προπορευόμενους οδηγούς και χωρίς να έχει προηγηθεί η ενεργοποίηση του sefety car! Η συγκεκριμένη κίνηση ήταν πολύ επικίνδυνη, αφού η διαφορά ταχύτητας μεταξύ μονοθεσίων και πυροσβεστικού ήταν τεράστια. Ο νικητής του αγώνα, Sebastian Vettel, δήλωσε για το συμβάν:

Δεν ήταν σαφές ότι ήταν το αυτοκίνητο ασφαλείας (μπροστά μας), αλλά στη συνέχεια είδα να αναβοσβήνει η πινακίδα για αυτοκίνητο ασφαλείας και σήκωσα το πόδι απ’ το γκάζι… και προφανώς είδα ότι υπήρχε ένα άλλο αυτοκίνητο στην πίστα.

Με τον Christian Horner να προσθέτει:

Ήταν άσχημο γεγονός, αλλά ευτυχώς συνέβη στο τμήμα της πίστας όπου υπήρχε αρκετός χρόνος για τους οδηγούς ώστε να αντιδράσουν.

Ο Sebastian ήταν ο πρώτος στο σημείο και με την ευθεία είναι τόσο μεγάλη εκεί, είχε ευτυχώς αρκετή προειδοποίηση ώστε να γνωρίζει ότι (το άλλο όχημα) ήταν εκεί.

F1 Grand Prix of Korea - Qualifying

Σε κάθε περίπτωση, οι αξιωματούχοι αγώνα πάντοτε στέλνουν μια έκθεση σχετικά με τα γεγονότα του Σαββατοκύριακου στο διοικητικό όργανο και η FIA είναι πιθανό να ρίξει μια πιο αναλυτική ματιά στο τι συνέβη, για να δει αν υπάρχουν θέματα ασφάλειας που μπορούν να ενισχυθούν. Αυτό που δείχνει να γλιτώνει τους Κορεάτες από τυχόν κυρώσεις, είναι η γρήγορη κίνηση των κριτών, οι οποίοι ανέμισαν άσπρες σημαίες, κάτι που προειδοποιεί τους οδηγούς για την παρουσία οχήματος εντός πίστας.

Ακολουθεί μια αντίστοιχη περίπτωση στη Βραζιλία το 2002, η οποία δεν είχε και την καλύτερη δυνατή εξέλιξη, με τον Heidfeld να έχει επαφή με το safety car.

[Πηγή: Autosport]