serres

Η έντονη αντιπαράθεση ήταν για μία ακόμη φορά, το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Σερρών. Τα αίματα «άναψαν» όταν ήρθε προς ενημέρωση στο σώμα το θέμα των εξελίξεων, σχετικά με τον ασφαλτοτάπητα στο αυτοκινητοδρόμιο.


Ο δήμαρχος ενημέρωσε για την απάντηση από τον Ειδικό Σύμβουλο Ποιοτικού Ελέγχου (Ε.Σ.Π.ΕΛ.) που ολοκλήρωσε την αξιολόγηση και κατέταξε το έργο στην Τρίτη κατηγορία, απεφάνθη δηλαδή ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.
Η αντιπολίτευση αντέδρασε ζητώντας εξηγήσεις από τον Πέτρο Αγγελίδη για την καθυστερημένη ενημέρωση και υπήρξαν αποχωρήσεις. Ο δήμαρχος χαρακτήρισε «δειλούς» τους συμβούλους που έφυγαν, γεγονός που εξόργισε τους συμβούλους και φυσικά, τους επικεφαλής της αντιπολίτευσης.

Άμεση ήταν η αντίδραση του επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Στέφανου Φωτιάδη που επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Φάνηκε ποιος είναι δειλός. Τις κοκορομαχίες τους ας τις παίξουν αλλού». Μάλιστα, προχώρησε στην εκτίμηση ότι ο δήμαρχος ήθελε να αιφνιδιάσει την αντιπολίτευση, ενημερώνοντας στο συμβούλιο για την αξιολόγηση του Ε.Σ.Π.ΕΛ. και όχι όταν την έλαβε. Τέλος, υποστήριξε χαρακτηριστικά ότι «αν μας άκουγε ο δήμαρχος, το αυτοκινητοδρόμιο θα είχε τώρα αφαλτοτάπητα».

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής ης μείζονος αντιπολίτευσης δήλωσε δικαιωμένος από όσα παρουσίασε ο δήμαρχος για την αξιολόγηση από τον Ε.Σ.Π.ΕΛ. Συμπλήρωσε, δε, πως «ο δήμαρχος έκανε στροφή 180 μοιρών».

Ο ρόλος του Ε.Σ.Π.ΕΛ. είναι να διενεργεί δειγματοληπτικούς ελέγχους της ποιότητας στα δημόσια έργα που εκτελούνται από όλους τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα (σ.σ. άρα και τους δήμους και τις επιχειρήσεις τους). Η δε κατηγοριοποίηση στην οποία προχωρά μετά την αξιολόγηση κατατάσσει στην πρώτη κατηγορία τα έργα χωρίς αστοχίες ή με επουσιώδεις πλημμέλειες, στη δεύτερη τα έργα με ουσιώδη ελαττώματα χωρίς επιπτώσεις σε αντοχή και στατική επάρκεια κατασκευής και στην Τρίτη τα έργα με σοβαρές και μη ανατάξιμες επιπτώσεις. Στην Τρίτη κατηγορία αξιολογήθηκε το έργο του ασφαλτοτάπητα, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτείται καθαίρεση (ξήλωμα, όχι …πασάλειμα) και ανακατασκευή.

Πιο αναλυτικά, οι επιπτώσεις γι’ αυτή την κατηγορία (σ.σ. του ασφαλτοτάπητα του αυτοκινητοδρομίου) περιγράφονται ως εξής: Αναστολή της επιλεξιµότητας του έργου. ∆ιαβίβαση των στοιχείων του ελέγχου στις αρµόδιες ελεγκτικές και δικαστικές αρχές για διερεύνηση τυχόν περαιτέρω ευθυνών.

Μάλιστα, όπως περιγράφει η υπουργική απόφαση που θέσπισε τον Ε.Σ.Π.ΕΛ., «στην τρίτη κατηγορία (σ.σ. του αυτοκινητοδρομίου) η έκθεση υποχρεωτικά κοινοποιείται και στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων του άρθρου 22 του N. 1418/1984, το οποίο και θέτει τα αντίστοιχα έργα σε διαρκή Επιθεώρηση. Στα πλαίσια του διαρκούς ελέγχου από τον ΕΣΠΕΛ στα έργα που έχουν επιλεγεί, ο ΕΣΠΕΛ μπορεί να συνεχίζει τον έλεγχο και να ασκεί επανελέγχους ιδιαίτερα στις ανωτέρω περιπτώσεις αστοχιών. Σκοπός των επανελέγχων, ιδιαίτερα στις εργολαβίες που βρίσκονται σε εξέλιξη και διαπιστώθηκαν αστοχίες, είναι η διαπίστωση της συμμόρφωσης του φορέα, κατασκευής – αναδόχου στις προτάσεις της έκθεσης του αρχικού ελέγχου και της αποκατάστασης – ανακατασκευής των εργασιών σε σοβαρές αστοχίες».

Αντιλαμβάνεται, λοιπόν, εύκολα κανείς τις συνέπειες της αξιολόγησης του έργου ανακατασκευής ασφαλτοτάπητα στο αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, από τον Ε.Σ.Π.ΕΛ.

Bonus! Δες και ένα Pescarolo LMP1 πρωτότυπο να σπάει το ρεκόρ ταχύτερου γύρου στη πίστα, αφού σημείωσε χρόνο 1:08.930.

[Πηγή: Serreslife, YouTube | Thanks for the tips, Μπάμπη & Γιώργο]