Scrap_yard_22l3

Σας είχαμε ενημερώσει στα μέσα του καλοκαιριού για την αντιπαράθεση μεταξύ Ε.Ε./Η.Π.Α. και Ρωσίας σχετικά με τον «φόρο ανακύκλωσης» που επιβάλει η τελευταία σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα. Ο φόρος αυτός, ξεκινά από τα 420 ευρώ για μικρά αυτοκίνητα και αυξάνεται ανάλογα με το μέγεθος του οχήματος. Η Ρωσία έχει υπερασπιστεί αυτόν τον φόρο αναφέροντας «περιβαλλοντικούς λόγους» τονίζοντας πως πάνω από τα μισά εισαγόμενα οχήματα έχουν ηλικία άνω των 10 ετών και θα αποσυρθούν σύντομα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση όμως δεν έχει πειστεί από τις δικαιολογίες της Ρωσίας και έτσι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου να σχηματίσει ένα panel που θα αποφανθεί για την νομιμότητα ή μη του φόρου. Σύμφωνα με υπολογισμούς της Ε.Ε. ο φόρος της Ρωσίας στα εισαγόμενα οχήματα που δεν έχουν κατασκευαστεί στη Ρωσία, τη Λευκορωσία ή το Καζακστάν, «κοστίζει» στην Ε.Ε. περίπου 10 δις ευρώ τον χρόνο!

Όσο ο φόρος συνεχίζει να εμποδίζει τις εξαγωγές ενός τομέα που είναι κρίσιμος για την Ευρωπαϊκή οικονομία, δεν μας μένει επιλογή πέρα από το να ζητήσουμε από τον Π.Ο.Ε. να εξασφαλίσει πως η Ρωσία συμμορφώνεται με τις διεθνής υποχρεώσεις της.

Είπε ο Επίτροπος Εμπορίου της Ε.Ε. Karel De Gucht. Με την κίνησή της αυτή η Ε.Ε. σήμανε το γεγονός πως οι διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία απέτυχαν και αποτελούν μία πολύ κακή αρχή για την χώρα εντός του Π.Ο.Ε. του οποίου έγινε μέλος πριν 1 χρόνο μόλις, 19 χρόνια μετά την αίτησή της. Στο πλευρό της Ε.Ε. βρίσκονται τόσο οι Η.Π.Α. όσο και η Ιαπωνία, των οποίων οι εξαγωγές επηρεάζονται προφανώς από τον φόρο.

[Πηγή: Reuters]