Stefano-Domenicali

Άλλη μια αγωνιστική χρονιά φτάνει στο τέλος της, με τη Ferrari να μην καταφέρνει να κατακτήσει τους στόχους της, που δεν είναι άλλοι από τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών. Η πίεση αυξάνεται συνεχώς στο Maranello, αφού ο τελευταίος τίτλος της ομάδας χρονολογείται στο 2008. Η διεύθυνση και οι οπαδοί, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να την δουν να ξαναπερνά μια μεγάλη περίοδο αποχής από τα πρωταθλήματα, όπως αυτή από το 1983 έως το 1999.


Ο Stefano Domenicali ανέλαβε τα ηνία της ομάδας από τον Jean Todt το 2008, καταφέρνοντας να κερδίσει τον τίτλο των κατασκευαστών από την πρώτη του χρονιά. Από τότε όμως, η Ferrari δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει το κορυφαίο μονοθέσιο, διανύοντας μάλιστα το 2009 μια από τις χειρότερες σεζόν της ιστορίας της, με μια μόλις νίκη.

2008-massa-raikkonen-domenicali-interlagos-2008

Εάν στην απουσία τίτλων προσθέσουμε και τα αρκετά λάθη που έχουν γίνει στη στρατηγική, τότε καταλαβαίνει κανείς πως ο Domenicali βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση, με την πίεση από τον Ιταλικό – και όχι μόνο – τύπο να είναι τεράστια. Ο ίδιος μίλησε στην Ισπανική εφημερίδα AS, δηλώνοντας πως δεν θα αλλάξει κάτι ως προς την ανταγωνιστικότητα της ομάδας αν αποχωρούσε αύριο:

Δεν θα αλλάξει ο Domenicali και η ομάδα θα κερδίσει αύριο. Σίγουρα, το αφεντικό μου θα μπορούσε να το κάνει, και αν το κάνει, θα είμαι για πάντα ευγνώμων στη Ferrari, αλλά στην Ιταλία υπάρχει μια παροιμία που λέει: “Όταν φεύγεις από δρόμο που γνωρίζεις, ο άλλος θα μπορούσε να είναι χειρότερος”. Το πρόβλημα δεν είναι ο Domenicali. Είμαι ο πρώτος που θα έρθει για δουλειά το πρωί και ο τελευταίος που θα φύγει.

Μάλιστα τόνισε πως τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά εάν κατάφερναν πέρσι να πανηγυρίσουν τον τίτλο με τον Fernando Alonso:

Αν είχαμε κερδίσει το 2012, ο Domenicali θα ήταν ένα φαινόμενο, θα είχε κάνει καλά τη δουλειά του…

Ο Ιταλός υπέδειξε και τα προβλήματα της ομάδας, με τις λάθος επιλογές στις αναβαθμίσεις και την αλλαγή στα ελαστικά της Pirelli, να αποτελούν για τον ίδιο τις κύριες πηγές προβλημάτων:

Το πρώτο (πρόβλημα), είναι ότι στην αρχή της σεζόν είχαμε ένα αυτοκίνητο που ήταν ανταγωνιστικό στις κατατακτήριες και πολύ καλό σε ρυθμό αγώνα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορέσαμε με σταθερό ρυθμό να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο, διότι δυστυχώς, σε ορισμένες περιπτώσεις φέραμε αναβαθμίσεις που αντί να το βελτιώσουν, το χειροτέρεψαν.

Όσο για τα ελαστικά, δήλωσε:

Δεν θα αναφέρω γιατί ή εάν ήταν σωστό ή όχι, αλλά με την αλλαγή του τύπου ελαστικών, δεν ήμασταν σε θέση να εκμεταλλευτούμε το καλύτερο χαρακτηριστικό μας – τον ανταγωνιστικό ρυθμό αγώνα που είχαμε.

Ferrari's Fernando Alonso Barcelona Testing Day 3 -

Κλείνοντας την συνέντευξή του, ο Stefano Domenicali παραδέχτηκε πως η αποχή από τους τίτλους έχει ανεβάσει κατακόρυφα την πίεση για αποτελέσματα και έχει πλέον ως αποτέλεσμα τις φήμες για έξοδο του Alonso από τη Scuderia.

Πολύ ειδικοί θεωρούν το πρωτάθλημα του 2008 “κληρονομιά” του Todt και όχι επιτυχία του Domenicali. Με τις αλλαγές στους κανονισμούς του 2014 να δίνουν την ευκαιρία στην ομάδα να καλύψει τη διαφορά από την Red Bull, εκείνη να διαθέτει του χρόνου το καλύτερο οδηγικό δίδυμο στο grid (με τους Alonso και Raikkonen) και τις μεταγραφές ανθρώπων κλειδιά να έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά νωρίς (J.Allison – P.Fry), ο Ιταλός θα έχει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να οδηγήσει την ομάδα προς τους τίτλους.

[Πηγή: AS | Photo Copyrights: Scuderia Ferrari/Ercole Colombo]