Πώς νέες πρακτικές των εταιριών θα οδηγήσουν σε μικρότερες ανακλήσεις

Σχετικά άρθρα

2005-focus-cmax-prod-saarlouis-111-31570

Τα τελευταία χρόνια, οι ανακλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας, της δικιάς μας αλλά και της δικιάς τους. Οι απόψεις διίστανται. Κάποιοι τις αποδίδουν στη φύση της μαζικής παραγωγής και τον νόμο των πιθανοτήτων ενώ άλλοι σε καλύτερη εποπτεία από πλευράς αρχών. Υπάρχουν και αυτοί που «κατηγορούν» το internet και την ταχύτατη μετάδοση και διάδοση των πληροφοριών και μπορώ να πω πως δεν έχουν απόλυτο άδικο. Παίζει και αυτό τον ρόλο του. Το θέμα είναι όμως πως ένα ελαττωματικό εξάρτημα που μπορεί να έχει τοποθετηθεί σε 1.000 αυτοκίνητα, οδηγεί σε ανάκληση 1.000.000 αυτοκινήτων. Καλύτερα γαϊδουρόδενε… Ιδίως όταν μιλάμε για συστήματα ασφάλειας, δεν μπορείς να το αφήσεις στην τύχη του και να ρισκάρεις να χαθούν ανθρώπινες ζωές.

Τα τελευταία χρόνια, οι κατασκευαστές έχουν μάθει να χρησιμοποιούν την τεχνολογία προς όφελός τους και αλλάζουν πρακτικές για να περιορίσουν τον αριθμό των ανακλήσεων. Ένα παράδειγμα: Ένα Ευρωπαϊκό Volt πήγε στην αντιπροσωπεία να κάνει το προγραμματισμένο του service. Εκεί, εντοπίστηκε μία ελαττωματική βαλβίδα στο σύστημα πέδησης. Η GM όμως, χρησιμοποιεί bar codes και tags για να εντοπίζει την πηγή των ελαττωματικών εξαρτημάτων και κατά συνέπεια που έχουν χρησιμοποιηθεί αυτά. Το αποτέλεσμα; Ανάκληση τεσσάρων οχημάτων. Ναι σωστά διαβάσατε. Αυτό που πριν μερικά χρόνια θα οδηγούσε σε ανάκληση δεκάδων χιλιάδων οχημάτων παγκοσμίως, κόστη της τάξης των δεκάδων εκατομμυρίων και έναν εφιάλτη δημοσίων σχέσεων για την GM, περιορίστηκε σε 4 οχήματα και δεν άνοιξε ρουθούνι.

Παρόμοιο σύστημα χρησιμοποιεί και η Nissan και το ονομάζει «Ψίχουλα». Ξέρετε… Hansel and Gretel… γιατί όχι; Κάθε εξάρτημα, μπορεί να εντοπιστεί και να βρεθεί η πηγή του και όλα αυτά τα δεδομένα αναλύονται από ξεχωριστούς μηχανικούς. Αυτή η πρακτική χρησιμοποιείται από πολλούς κατασκευαστές πλέον και βοηθά στο να ανακαλούνται μόνο τα ελαττωματικά οχήματα και όχι όλα τα οχήματα μίας περιόδου. Για να σας δώσω μία τάξη μεγέθους, η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της, δαπανά περίπου 45-50 δις δολάρια για ανακλήσεις σε ετήσια βάση. Κάποιος κακεντρεχής θα μπορούσε να πει πως τα χρήματα που θα γλυτώσουν οι εταιρίες θα μπούνε στην τσέπη τους ως κέρδος, αλλά εγώ, ως αισιόδοξο –ή αφελές- άτομο ελπίζω πως θα επενδυθούν για να γίνουν ασφαλέστερα και καλύτερα τα αυτοκίνητα.

[Πηγή: Automotive News]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...

Η Aston Martin ανακαλεί 3.639 DBX

Η Aston Martin προχωρά στην ανάκληση 3.639 DBX για τρία διαφορετικά προβλήματα. Το πρόβλημα που επηρεάζει τα περισσότερα αυτοκίνητα, 2.902 συγκεκριμένα, έχει να κάνει...