Pirelli Abu Dhabi 2013

Ενώ οι οδηγοί συγκεντρώνονται και ετοιμάζονται για τον αγώνα και οι μηχανικοί τους κάνουν ελέγχους σε όλο το μονοθέσιο, κάπου μακριά από τις κάμερες και τα μικρόφωνα γίνονται οι συζητήσεις που αλλάζουν πραγματικά τους κανόνες της Formula 1.


Έτσι λοιπόν και στο Abu Dhabi, το σαββατοκύριακο που μας πέρασε, βρέθηκαν υπό τον ήχο απαλής μουσικής και παραδεισένιας χλιδής, τρείς από τους πιο ισχυρούς ανθρώπους αυτή τη στιγμή στη Formula 1. Οι Jean Todt, Bernie Ecclestone και Marco Tronchetti Provera, βρέθηκαν για να συζητήσουν το μέλλον της F1, όσο αφορά τα λάστιχα και την ελευθερία χρήσης τους.

Η συνάντηση ήταν αναγκαία, διότι μετά τις δηλώσεις του Paul Hembery για πιθανή αποχώρηση της Pirelli, μπήκαν δικηγόροι στην μέση, με την Pirelli ουσιαστικά να θέλει να κλείσει συμφωνία για τα επόμενα 3 χρόνια. Ας μην ξεχνάμε ότι οι εικόνες των ελαστικών τις Ιταλικής εταιρίας, που έσκαγαν φέτος, έκαναν τον γύρο του κόσμου και η Pirelli δεν μπήκε στην Formula 1 για να χάσει πελάτες.

Blown Tyres Pirelli Mercedes

Ένα επιπλέον ζήτημα που έπρεπε να συζητηθεί, ήταν η επιθυμία του Provera για δοκιμές με νέο μονοθέσιο. Για την ώρα όλες οι προγραμματισμένες δοκιμές της Pirelli, τόσο με την McLaren στην Vallelunga, όσο και με άλλες ομάδες τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, είναι με μονοθέσια παλαιών προδιαγραφών.

Με την Pirelli να έχει ουσιαστικά εδραιώσει την κυριαρχία της στους κανονισμούς, καθώς οι “συμβουλές” για θερμοκρασία, πίεση και γωνία Camber στα ελαστικά της είναι πλέον νόμος σε κάθε αγώνα, ερχόμαστε στα pit stop.

Provera - Ecclestone

H FIA ακόμα ζητάει από την Pirelli να φτιάξει ελαστικά που να αλλάζονται 2-3 φορές ανά αγώνα. Αυτό όμως δεν είναι εφικτό, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος για τους οδηγούς που θα δοκιμάσουν ένα pit stop λιγότερο. Ο Marco Tronchetti Provera δήλωσε:

Πιστεύω πως η εξέλιξη που είχαμε αυτά τα χρόνια, όσο αφορά τα υλικά που χρησιμοποιούμε, ήταν απίστευτη. Ακόμα θέλουν 2 με 3 pit stop (η FIA), αλλά δεν πρέπει να υπερβάλλουν. Μετά οι οδηγοί, πάνω στην ένταση του αγώνα ίσως χρησιμοποιήσουν για πολύ ώρα και με πολύ ένταση την γόμα. Σε αυτό το σημείο θέλουμε να τηρηθούν όσα πρέπει να γίνουν. Πάνω απ’ όλα η ασφάλεια των οδηγών.

Η εταιρία από το Μιλάνο θέλει να παίρνει τα εύσημα για τους συναρπαστικούς αγώνες που προσφέρει, αλλά δεν θέλει την ζημία που φέρνει η αστοχία υλικού της γόμας της. Μόνος τρόπος λοιπόν, για να αναγκάσεις τις ομάδες να κάνουν περισσότερα pit stop, είναι να τους υποχρεώσεις με κανόνες, όπως γίνεται στους αγώνες GP2 τα Σάββατα.

Έτσι εικάζεται πως ο Provera έθεσε το θέμα υπό συζήτηση στην παρέα του στο Abu Dhabi, δηλώνοντας έπειτα στους δημοσιογράφους, πως μίλησαν υπό ένα πολύ καλό κλίμα συνεργασίας.

[Πηγή: GMM]