Mechanics on the starting grid

Ακόμα δύο Grands Prix μένουν για να ολοκληρωθεί το φετινό πρωτάθλημα, ωστόσο οι ομάδες έχουν επικεντρωθεί εδώ και καιρό σχεδόν εξ ολοκλήρου στα μονοθέσια με τα οποία θ’ αγωνίζονται το 2014, με τις αλλαγές στους κανονισμούς να είναι τεράστιες και τους turbo V6 κινητήρες, 1.6 λίτρων, ν’ αντικαθιστούν τους ατμοσφαιρικούς V8, 2.4 λίτρων, που έχουμε σήμερα. Οι τεχνικοί των ομάδων εργάζονται πυρετωδώς, προκειμένου να είναι όσο πιο έτοιμες στο πρώτο Grand Prix, στα μέσα Μαρτίου.

Επιπλέον, οι ομάδες αγωνίζονται ενάντια στον χρόνο, για να προλάβουν να έχουν έτοιμα τα μονοθέσιά τους στο πρώτο χειμερινό τεστ, στη Χερέθ, στις 28 Ιανουαρίου. Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της McLaren, Sam Michael, παραδέχεται πως τα πράγματα είναι οριακά σε σχέση με το αν θα προλάβει η MP4-29 να είναι έτοιμη στις πρώτες δοκιμές.

Θα είναι στο όριο. Αυτές τις μέρες, έχουμε προσομοιώσεις, αναλύσεις και δυναμομετρήσεις, που είναι πολύ πιο περίπλοκες από τις τελευταίες μεγάλες αλλαγές, αλλά αναβαθμίζεις τα συστήματά σου, για να είναι μεθοδικά και παραγωγικά.

Οι ομάδες έχουν παραγωγικές διαδικασίες, ώστε να διαβεβαιώσουν ότι δεν κάνουν λάθη και καταλήξουν όλα στα σκουπίδια μέσα στη χρονιά και πρέπει να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή. Γι’ αυτό, θα δείτε παραλλαγές την επόμενη σεζόν. Όλες οι ομάδες σε όλο το grid θα έχουν πρόβλημα στο να κατανοήσουν όλα αυτά τα συστήματα.

Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο να βλέπουμε κάποιες ομάδες να συμμετέχουν στο πρώτο τεστ μ’ ένα υβριδικό μονοθέσιο της προηγούμενης χρονιάς (δηλαδή να έχει κάποια στοιχεία που είναι σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς), για να κερδίζουν περισσότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα, και αυτό δεν αποκλείεται να το δούμε και το 2014, αν και ο Michael θεωρεί πως δύσκολα θα υπάρξει ομάδα που θα το κάνει εσκεμμένα.

Δεν είμαι σίγουρος για το πλεονέκτημα που θα πάρει κάποιος από το να λείψει στην πρώτη δοκιμή. Αν καθυστερήσεις κάποιο τεστ, λογικά έχει περισσότερο χρόνο για δουλειά στην αεροδυναμική σήραγγα, αλλά δεν κάνεις δουλειά στην αξιοπιστία. Συνεπώς, εξετάζοντας το σασί, δε θα έχεις το πλεονέκτημα του να δουλέψεις περισσότερο χρόνο μ’ αυτό.

Φυσικά, θα μπορούσες να κάνεις περισσότερη δουλειά για τις εμπρός πτέρυγες (αλλάζουν το 2014, καθώς θα έχουν μικρότερο πλάτος) και τους διαχύτες, αλλά θα φέρεις ένα αεροδυναμικό πακέτο αναβαθμίσεις για τον πρώτο αγώνα, επομένως δεν υπάρχει πλεονέκτημα. Προσωπικά, πιστεύω ότι δε θέλεις να χάσεις αυτές τις δοκιμές. Χρειάζεσαι χρόνο στην πίστα.

Ο Alain Prost, που είναι πρέσβης της Renault, πιστεύει κι αυτός ότι όλοι όσοι ασχολούνται με το άθλημα έχουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με τους νέους κανονισμούς σε σχέση με το παρελθόν, όπου οι αγώνες είχαν κλέψει τη δόξα από τους νέους turbo κινητήρες και όχι μόνο.

Νομίζω ότι όλοι έχουν λίγο περισσότερη επίγνωση τώρα. Πέρυσι, σ’ αυτό το στάδιο τής σεζόν, πολλοί δεν ήξεραν τι θα γίνει με τους κινητήρες, διότι επικεντρώθηκαν στους αγώνες. Μετά, όλοι ξύπνησαν. Όταν αρχίσεις να δουλεύεις πάνω σ’ αυτό, βλέπεις την πολυπλοκότητα της κατάστασης σχετικά με τη μηχανική πλευρά, αλλά και το συνδυασμό σασί και κινητήρα από την άλλη.

Γι’ αυτό, είναι απολύτως φυσιολογικό σ’ αυτό το στάδιο, οι άνθρωποι να είναι ανήσυχοι. Ακόμα και οι τρεις κατασκευαστές κινητήρων, ακόμα κι αν έχουν μεγάλη εμπειρία, δεν μπορούν να είναι αισιόδοξοι. Αλλά, σιγά-σιγά, θα προχωρήσουμε και δε θα υπάρχει πρόβλημα.

[Πηγή: AutoSport]