Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 108

Πηγαίνοντας πίσω, το πολύ μια δεκαετία, τα προσιτά μικρά SUV/Crossover ήταν στα σπάργανα και μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Οι περισσότερες προτάσεις ήταν πιο “απόλυτου” χαρακτήρα και κυρίως χωμάτινου. Για παράδειγμα υπήρχαν τα Suzuki Jimny/Grand Vitara, Daihatsu Terios κλπ. Τα τελευταία 6-7 χρόνια όμως ο χάρτης της αγοράς άρχιζε να αλλάζει, με την επιλογή των εταιριών για πιο διττού χαρακτήρα αυτοκίνητα με κύρια έμφαση όμως στα οδιγικά χαρακτηριστικά για το δρόμο, χωρίς όμως να ξεχνάνε τις χωμάτινες καταβολές.

Ένα από τα πρώτα παραδείγματα ήταν εν έτη 2006 το Suzuki SX4, που ήταν αποτέλεσμα κοινής σύμπραξης με την Fiat, η οποία το πλάσαρε στην αγορά ως Sedici (που σημαίνει 16, κάνοντας λογοπαίγνιο με το 4×4=16). Το όνομα του έχει βγει από το αρχικό γράμμα της εταιρίας, S(uzuki), ενώ με το Χ4 η φίρμα ήθελε να υποδηλώσει την πρωτοποριακή της τεχνολογία τετρακίνησης στα τετρακίνητα και crossover μοντέλα της.

Το τεράστιο άλμα όμως έγινε με την παρουσίαση των Ford Kuga, Nissan Qasqhai, Skoda Yeti, VW Tiguan κλπ SUV. Η Suzuki με τη πρώτη γενιά του SX4 ήθελε να δείξει τα χαρίσματα της τόσο στο δρόμο όσο και εκτός, έχοντας μια βαριά κληρονομιά για τα ελευθέρου χρόνου οχήματα αλλά και δυνατά εχέγγυα και γνώσεις ώστε να φτιάξει ικανοποιητικά “δρομίσια” αυτοκίνητα. Όμως ποτέ δεν έδειξε να είναι σίγουρο για το αν θα ήθελε να είναι ένα υψηλότερο hatchback ή ένα ήπιο off-road, με το στούντιο σχεδιασμού του Giugiaro να μην είχε βάλει τα δυνατά του για το τελικό αποτέλεσμα. Η τοποθέτηση του, όμως, ανάμεσα στα άλλα δυο μοντέλα της Suzuki, Jimny και Grand Vitara, ήταν αυτή που κέρδισε τη συμπάθεια του κοινό, χαρίζοντας του αξιοπρεπές πωλήσεις.

Ας πάμε στο σήμερα, όμως, με τη Παρασκευή που γράφει το ημερολόγιο να είναι η καλύτερη αφορμή να είχες στο γκαράζ σου το ολοκαίνουριο SX4 S-Cross, παίρνοντας αρχικά τους δρόμους και αργότερα να μη σταματήσεις σε οποιοδήποτε κακοτράχαλο δρόμο.

Στα συν

  • Κινητήρας
  • Οδική Συμπεριφορά
  • Διττός χαρακτήρας
  • Σύστημα AllGrip
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση

Στα μείον

  • Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής
  • Κροτάλισμα κινητήρα
  • Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
  • Αίσθηση επιλογέα κιβώτιου