GP MONZA F1/2013

Η Ferrari δεν κατάφερε γι’ ακόμα μία χρονιά να δώσει στον Fernando Alonso ένα μονοθέσιο-νικητή για το μεγαλύτερο μέρος τής σεζόν. Όλοι είδαμε τον Ισπανό να προσπαθεί γι’ άλλη μια φορά να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί, για να πάρει όλη την απόδοση του μονοθεσίου, αλλά χωρίς να καταφέρνει να παλέψει με τον Sebastian Vettel, ενώ δεν είχε καμία ελπίδα για το πρωτάθλημα.


Ο Ferni κατάφερε να νικήσει δύο φορές μέσα στη φετινή σεζόν, σε Κίνα και Ισπανία κι έχει ανέβει 8 φορές στο βάθρο, με αποτέλεσμα να είναι 145 βαθμούς πίσω από τον οδηγό τής Red Bull. Ο Πρόεδρος της ιταλικής ομάδας, Luca di Montezemolo, αξιολογεί τον δις Παγκόσμιο Πρωταθλητή για φέτος, δίνοντάς του ένα 8 στα 10 για την απόδοσή του.

Του δίνω ένα καλό 8 στα 10. Νομίζω ότι είναι πραγματικά ένας πάρα πολύ καλός οδηγός. Ήμουν με οδηγούς όπως ο Niki Lauda, ο Alain Prost, ο Michael Schumacher, και ήταν φανταστικοί, αλλά ο Alonso είναι πραγματικά φανταστικός στους αγώνες. Ο Alonso είναι, επίσης, καλός στους αγώνες στο να καταλαβαίνει πότε πρέπει να πιέσει και πότε πρέπει να προσέξει τα ελαστικά του.

Ένα πρόβλημα για τη Ferrari φέτος ήταν τα ελαστικά, καθώς είχαμε αλλαγή μετά από το Silverstone και οι Ιταλοί ποτέ δεν κατάφεραν να κάνουν ανταγωνιστικό το μονοθέσιό τους με τα νέα ελαστικά, αν και ο Montezemolo δεν το χρησιμοποιεί σαν δικαιολογία.

Ποτέ δε μου άρεσε να χρησιμοποιεί τη λέξη “δικαιολογία”. Στο πρώτο μισό τής σεζόν, κερδίσαμε δύο αγώνες, συνεπώς η Ferrari ήταν πιο ανταγωνιστική. Αυτό είναι γεγονός, και όταν άλλαξαν τα ελαστικά, πληρώσαμε το τίμημα. Δε μου αρέσει η Formula 1 που ο οδηγός πρέπει να προσέχει και να μην καταστρέφει τα ελαστικά του. Δεν είμαι ευχαριστημένος φέτος, γιατί δεν μπορούσαμε να βελτιώσουμε το μονοθέσιο μέσα στη χρονιά μετά από ένα πολύ καλό ξεκίνημα. Λοιπόν, αυτό είναι το πρόβλημά μας.

Ο Montezemolo έχει δηλώσει με ιδιαίτερα σκληρό τρόπο ότι η Formula 1 θα πρέπει να “ξεκολλήσει” από την αεροδυναμική τού μονοθεσίου και να επικεντρωθεί περισσότερο στα μηχανικά μέρη, διότι λέει ότι ασχολούνται με αυτοκίνητα και όχι με αεροπλάνα. Το 2014, θα έχουμε μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς, με τους turbo V6 κινητήρες, 1.6 λίτρων, να κυριαρχούν, ενώ και το σύστημα ανάκτησης ενέργεια θ’ αλλάξει. Ο 66χρονος καλωσορίζει, φυσικά, τις αλλαγές αυτές.

Είμαι πολύ χαρούμενος για τις αλλαγές στους κανονισμούς, καθώς δε μου αρέσει η Formula 1 που η αεροδυναμική είναι το 90% τής απόδοσης. Δεν κατασκευάζουμε αεροπλάνα ή δορυφόρους· κατασκευάζουμε αυτοκίνητα.

Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων, οι αναρτήσεις: όλα αυτά είναι ζωτικής σημασίας για ‘μάς, επειδή, όπως είπα, η εμπειρία μας στη Formula 1 σημαίνει τη μεταφορά τής τεχνολογίας στ’ αυτοκίνητά μας.

[Πηγή: CNN | Photo Copyrights: Studio Colombo/Scuderia Ferrari]