AR-312029986

Το νεότερο εργοστάσιο της Honda, αυτό στο Yorii, πέρασε από σαράντα κύματα για να ολοκληρωθεί αλλά ολοκληρώθηκε και εγκαινιάζει μία νέα εποχή για την Ιαπωνική εταιρία.

Η ανακοίνωση της κατασκευής του νέου εργοστασίου έγινε το 2006 και η κατασκευή καθεαυτή ξεκίνησε το 2007 με πλάνα για ολοκλήρωση μέχρι το 2010. Με την παγκόσμια οικονομία να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο και το τότε ισχυρό Yen να κάνει το σχέδιο κατασκευής νέου εργοστασίου στην υψηλού κόστους Ιαπωνία να μην φαίνεται και τόσο έξυπνο, το project καθυστέρησε δύο φορές. Ο Takanobu Ito όμως ανάστησε το project το 2010 για να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2013.

Γιατί όμως ένα ξεχωριστό άρθρο για αυτό το εργοστάσιο; Γιατί πρόκειται για θαύμα σχεδιασμού και τεχνολογίας. Μπορεί να παράγει έως και 250.000 οχήματα ετησίως ενώ ειδικεύεται στα μικρά αυτοκίνητα και πιο συγκεκριμένα σε αυτά που βασίζονται στην πλατφόρμα του νέου Fit/Jazz. Συνολικά, οι πρόοδοι που σημειώθηκαν στο εργοστάσιο, μειώνουν τα κόστη συναρμολόγησης κατά 30% συγκρινόμενο με το παλαιότερο εργοστάσιο της Honda στη Sayama. Η κατανάλωση ενέργειας κατά το βάψιμο μειώθηκε κατά 40%, οι διεργασίες στη γραμμή παραγωγής μειώθηκαν κατά 9% και κατά συνέπεια ο χρόνος που απαιτείται για την τελική συναρμολόγηση μειώθηκε κατά 40 λεπτά.

Πάρε για παράδειγμα την διαδικασία τοποθέτησης των τροχών στο όχημα. Στη Sayama χρειαζόντουσαν 4 ρομπότ. Στο Yorii μόλις 2. Ο σταθμός συγκόλλησης σε ένα τυπικό εργοστάσιο της Honda έχει 16 ρομπότ που συγκολλούν 94 σημεία. Στο Yorii έχει 10 ρομπότ που συγκολλούν 126 σημεία. Το νέο εργοστάσιο είναι επίσης το πρώτο που έχει εσωτερικό χώρο δοκιμών!

Η ειρωνεία στην όλη υπόθεση, είναι πως ενώ το εργοστάσιο χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, το γεγονός πως υπάρχει αποτελεί αναχρονισμό. Η εγχώρια παραγωγή οχημάτων στην Ιαπωνία μειώνεται η το εργατικό δυναμικό γερνάει. «Φτιάξε εκεί που πουλάς» είναι το σλόγκαν της εποχής και από ότι φαίνεται μόνο η Honda επενδύει στην τοπική παραγωγή. Καμία εταιρία δεν έχει σχέδια για επέκταση των εγκαταστάσεών της στην Ιαπωνία. Ακόμα και έτσι όμως, ο Ito βλέπει αξία στο εργοστάσιο. Το βλέπει σαν test bed για νέες τεχνολογίες παραγωγής. Χαρακτηριστική είναι η δήλωσή του:

Για να προχωρήσει η Honda, πρέπει να εξελίξουμε τις τεχνολογίες παραγωγής και όχι μόνο την τεχνολογία των προϊόντων μας.

[Πηγή: Automotive News]