Fry: Το 2014 είναι μια τεράστια “ευκαιρία” για αποτυχία

Σχετικά άρθρα

GP KOREA F1/2013

Στις τελευταίες τους εβδομάδες πριν τα νέα τους μονοθέσια πατήσουν πίστα βρίσκονται οι ομάδες, οι οποίες εργάζονται όσο πιο σκληρά μπορούν, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι θα έχουν ένα καλό ξεκίνημα στη νέα χρονιά. Αυτό δε θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο για καμία ομάδα, λόγω των τεράστιων αλλαγών στους κανονισμούς, με τους turbo V6 κινητήρες, 1.6 λίτρων, να πρωταγωνιστούν, ενώ και οι αεροδυναμικές αλλαγές είναι μία πρόκληση για τους σχεδιαστές.

Ακριβώς γι’ αυτό, καμία από ούτε οι κορυφαίες ομάδες δεν μπορούν να είναι σίγουρες για τη δουλειά που έχουν κάνει στα μονοθέσιά τους, με τον Διευθυντή Μηχανολογίας τής Scuderia, Pat Fry, να επισημαίνει ότι τη νέα χρονιά μπορεί να δούμε μερικές μεγάλες αποτυχίες.

Νομίζω ότι θα είναι από εκείνες τις χρονιές που θα πρέπει να εξελίσσεις το αυτοκίνητό σου από το να λύνεις τα προβλήματα ψύξης. Στη αρχή κάθε χρόνου, όταν έχεις κάνει λάθος με το σύστημα ψύξης, ένα τεράστιο ποσό των πόρων πηγαίνει στην ψύξη, στο αμάξωμα και όλα αυτά. Είναι σίγουρος ότι το έχουμε κάνει στη Ferrari στο παρελθόν κι το έχουμε κάνει στη McLaren, όταν είσαι στους πρώτους μήνες.

Με τις αλλαγές τού 2014, τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο δραματικά, και οι ευκαιρίες για να το κάνεις λάθος θα είναι τεράστιες. Ας ελπίσουμε ότι το έχουμε κάνει σωστά, αλλά θα ξύσουν τα κεφάλια τους τον Ιανουάριο. Η ψύξη θα είναι πάντα μία πρόκληση, με το επίπεδο αναγκαίας ψύξης για το νέο αυτοκίνητο να είναι μια μεγάλη πρόκληση, καθώς θα τοποθετήσουμε τόσα πολλά μέσα στο μονοθέσιο. Πιστεύω ότι θα είναι θα είναι ενδιαφέρον και θα υπάρξουν κάποιες δραματικές διαφορές στα μονοθέσια. Κάποιοι νομίζω ότι θα είναι πολύ απασχολημένοι.

Ίσως η κυριότερη αεροδυναμική αλλαγή για τη νέα σεζόν είναι η στενότερη αεροδυναμική εμπρός πτέρυγα, με το πλάτος της να μειώνεται στα 1.650mm, από τα 1.800mm που ήταν μέχρι φέτος. Μπορεί η διαφορά των 15 εκατοστών να μην είναι μεγάλη για κάποιους, αλλά οι τεχνικοί έχουν διαφορετική άποψη.

Η εμπρός αεροτομή και ο τρόπος που θα την ταιριάξεις με τα endplates θα πρέπει να είναι διαφορετικός. Είναι περίπου όπως το 2009, όταν είχαμε μια φαρδύτερη εμπρός πτέρυγα. Ήταν μια καταστροφή το ξεκίνημα, αλλά, στη συνέχεια, μπορείς να το κάνεις.

Φυσικά, το γεγονός ότι μπορεί να δούμε αποτυχίες, σημαίνει ότι οι νέοι κανονισμοί αποτελούν μια ευκαιρία για τις μικρότερες ομάδες να παρουσιαστούν πολύ πιο ανταγωνιστικές σε μια χρονιά με τόσο μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς. Μία από τις ομάδες αυτές είναι η Williams, η οποία ολοκλήρωσε το 2013 στην 9η θέση τής βαθμολογίας, συγκεντρώνοντας μόλις 5 βαθμούς.

2013 Chinese Grand Prix - Friday

Η αναπληρώτρια Πρόεδρος της βρετανικής ομάδας, Claire Williams, υποστηρίζει ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται στο καλύτερο σημείο για τη Williams, καθώς ο Pat Symonds είναι ο νέος Τεχνικός Διευθυντής, ενώ σημαντική συνεισφορά θα έχουν και οι Dave Wheater, Shaun Whitehead και Jason Somerville. Επιπλέον, ο Felipe Massa θα είναι ο νούμερο ένα οδηγός, και ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι στην πλάτη τής FW36 θα είναι ο turbo V6 κινητήρας τής Mercedes. Ας δούμε, όμως, τι λέει η κόρη τού Sir Frank Williams:

Οι αλλαγές είναι πολύ επίκαιρες, καθώς, αν δεν έχεις τέτοιους κανονισμούς, είναι πολύ δύσκολο να βελτιώνεσαι από χρονιά σε χρονιά. Δε νομίζω ότι ανταγωνιστική σειρά θ’ αλλάξει σημαντικά, αλλά αυτό που μετρά είναι ότι είναι μια ευκαιρία για τις ομάδες που είναι ένα δευτερόλεπτο ή και περισσότερο μακριά από τον ρυθμό, για να δουν τι θα κάνουν και να κοιτάξουν τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε και όλες οι αλλαγές που κάναμε φέτος ήταν για να εναποθέσουμε τους περισσότερους πόρους στο 2014.

Ένα από τα πράγματα που ήμασταν τόσο ενθουσιασμένοι μόλις ξεκινήσαμε να μιλάμε με τον Felipe, ήταν ο ενθουσιασμός του να βοηθήσει την ομάδα και να οδηγήσει αποδοτικά. Ήταν τόσο ενθουσιασμένος με αυτό, και αυτό θέλαμε κι εμείς. Έρχεται στο εργοστάσιο και μιλάει στους μηχανικούς συνεχώς.

Έτσι, προφανώς, έχουμε προσδοκίες από αυτόν στην πίστα, αλλά περιμένουμε από αυτόν να είναι πίσω στο εργοστάσιο και να βοηθά τους μηχανικούς με τη βελτίωση του μονοθεσίου. Δεν είναι ένας απ’ αυτούς που απλά θέλει να είναι στην πίστα· είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι τώρα από την εμπειρία που έχει. Θα πρέπει να είναι σε θέση να βοηθήσει στην εξέλιξη. Θέλει να λερώσει τα χέρια του και όλοι ξέρουν πόσο αγαπάμε αυτούς τους οδηγούς εμείς στη Williams.

[Πηγή: AutoSport (1), (2) | Photo Copyrights: Studio Colombo/Scuderia Ferrari, Glenn Dunbar/LAT Photographic]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...