PJ-BS660_MYRIDE_P_20140114170805

Πριν ενάμιση χρόνο είχαμε δει την κριτική που είχε κάνει ένα νέος ιδιοκτήτης του Fisker Karma. Σήμερα θα μάθεις πως είναι η συμβίωση με το Honda FCX Clarity, το μοναδικό υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί επίσημα.

Ο ιδιοκτήτης είναι ο Jon Spallino, ένας συνταξιούχος επενδυτής και μένει στην Καλιφόρνια. Όταν η Honda παρουσίασε το 2005 το αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου υδρογόνου, ήταν ο πρώτος πελάτης λιανικής που το αγόρασε και από τότε έχει πάρει ένα νεότερο Honda FCX Clarity, το οποίο είναι διαθέσιμο μόνο στη Νότια Καλιφόρνια.

Όπως γνωρίζουμε, το καύσιμο είναι υδρογόνο σε συμπιεσμένη μορφή αερίου, η οποία αλληλεπιδρά με το οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς ουσιαστικά το αυτοκίνητο κινείται από τον ηλεκτροκινητήρα του, ενώ οι μόνες εκπομπές του στην ατμόσφαιρα είναι το νερό και υδρατμοί.

honda-solar-hydrogen-station-prototype-with-2010-honda-fcx-clarity-hydrogen-fuel-cell-vehicle_100304976_l

Η αυτονομία του με μια δεξαμενή είναι περίπου 370 χλμ., με το μόνο πρόβλημα να είναι οι σταθμοί ανεφοδιασμού. Ο Spallino έχει σε κοντινή σχετικά απόσταση δύο τέτοιους, οι οποίοι διαθέτουν αντλίες υδρογόνου, που μοιάζουν με κανονικά αντλίες μόνο που το ακροφύσιο έχει μια μεγαλύτερη ασφάλεια. Εξαιτίας της μικρής διείσδυσης στην αγορά, δεν υπάρχει νομοθεσία ή κάποιο πρωτόκολλο σχετικά με το πώς θα χρεώνεται το καύσιμο, έτσι η Honda έχει ενσωματωμένο το κόστος αυτό, στη μηνιαία τιμή μίσθωσης, που είναι 600 δολάρια (€445) συν το φόρο.

Η αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο είναι ίδια όπως ενός ηλεκτρικού και έχει καλή επιτάχυνση, ενώ προσφέρει άνετη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στις μεγάλες ταχύτητες, καθώς απουσιάζει ο οποιοσδήποτε θόρυβος.

ag_09fcx_frtrt2

Το μειονέκτημα που εύλογα παρατηρεί κανείς, είναι ότι παρά το γεγονός ότι το υδρογόνο είναι το πιο διαδεδομένο στοιχείο του ηλιακού μας συστήματος, η παραγωγή του σε συγκεκριμένη μορφή είναι χρονοβόρα. Όπως κάθε αναπτυσσόμενη τεχνολογία, το κόστος για την παραγωγή των αυτοκινήτων και των καυσίμων είναι πολύ υψηλό, ενώ και η υποδομή εγκαταστάσεων είναι απούσα. Δεν μπορεί παραδείγματος χάρη να οδηγήσει προς το Σαν Φρανσίσκο καθώς δεν υπάρχουν αντλίες.

Προσωπικά, θεωρώ ότι το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος παρά την μέχρι τώρα νίκη της ηλεκτροκίνησης στη “μάχη” με υδρογονοκίησης. Θαρρώ ότι θα είναι πρόσκαιρη, καθώς με το πέρασμα των χρόνων αλλά και με την υποστήριξη και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, το κόστος μπορεί να μειωθεί ώστε μια τέτοια τεχνολογία να γίνει βιώσιμη. Τελευταίο παράδειγμα η Toyota, όπου επιμένει στο λανσάρισμα του πρώτου αυτοκινήτου κυψελών καυσίμου το 2015. Η ιαπωνική εταιρία είναι πρωτοπόρος σε εναλλακτικές τεχνολογίες και εξαιτίας της έχει συνδεθεί το όνομα της με τα υβριδικά αυτοκίνητα.

[Πηγή: Wall Street Journal]