Joe Hinrichs

Με τις συνομιλίες για την Trans-Pacific Partnership να συνεχίζονται ώστε να επιτευχθεί συμφωνία μέσα στους επόμενους μήνες, ο αντιπρόεδρος της Ford Motor Company και επικεφαλής όλων των επιχειρήσεων της φίρμας στην Βόρεια και Νότια Αμερική, Joe Hinrichs, αποφάσισε να ανεβάσει τους τόνους.

Όταν η Toyota βγαίνει και λέει πως τα μισά από τα κέρδη της οφείλονται στην ισοτιμία του Yen, είναι μεγάλη υπόθεση. Αυτοί το είπανε.

Και δεν σταμάτησε εκεί:

Η Toyota και ο CEO της Renault-Nissan, Carlos Ghosn είπανε πως χρειάζονται πιο αδύναμο Yen, το Yen έγινε πιο αδύναμο. […] Η Morgan Stanley υπολόγισε πως η τελευταία πτώση του Yen, βάζει περίπου 2.000 δολάρια ανά όχημα που εξάγεται στις τσέπες των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ιαπωνίας.

Οι δηλώσεις του Hinrichs δεν αφορούν μόνο τις εταιρίες αλλά αποτελούν ευθεία κατηγορία της Ιαπωνίας για χειραγώγηση της ισοτιμίας, κάτι που η Ιαπωνική κυβέρνηση φυσικά αρνείται. Τα οφέλη όμως της Toyota είναι αδιαμφισβήτητα. Μόνο από την ισοτιμία, τα κέρδη της εταιρίας για το τρίτο τρίμηνο του 2013 ανέρχονται στα 2.47 δις δολάρια. Με το Yen να έχει χάσει το 23% περίπου της αξίας του μέσα στο 2013, η Toyota λέει πως το λειτουργικό κέρδος της αυξάνεται κατά 35 εκατομμύρια Yen για κάθε Yen που πέφτει η ισοτιμία με το δολάριο.

Αυτό που δεν αναφέρει όμως ο Hinrichs, είναι πως η Toyota δεν εξαρτάται μόνο στις διακυμάνσεις της ισοτιμίας για να βγάλει κέρδος. Το 2013, εξήγαγε 130.000 αυτοκίνητα κατασκευασμένα στις Η.Π.Α. Η εταιρία λέει πως το 70% περίπου των οχημάτων που πωλούνται στις Η.Π.Α. κατασκευάζονται εκεί και πως σκοπεύει να επενδύσει περί τα 360 εκατομμύρια δολάρια στο εργοστάσιο στο Georgetown για να μεταφέρει την παραγωγή κάποιων Lexus εκεί.

Στο πλευρό της Ιαπωνίας είναι και μέχρι και οι Αμερικάνοι ειδικοί επί του θέματος που δηλώνουν ξεκάθαρα πως “η Ιαπωνία δεν χειραγωγεί την ισοτιμία, δεν προσπαθεί άμεσα να την ορίσει σε κάποιο συγκεκριμένο επίπεδο. Αυτό που κάνει είναι να εφαρμόζει σκληρά μέτρα ώστε να σταματήσει τον πληθωρισμό που έχει τα τελευταία 15 χρόνια και παρενέργεια αυτών των μέτρων είναι η εξασθένηση του Yen”.

Όπως και να έχει, οι συζητήσεις για την Trans-Pacific Partnership συνεχίζονται αλλά η Ford, μέσω του Hinrichs λέει πως θα θέσει βέτο σε οποιαδήποτε πρόταση δεν περιλαμβάνει κάποιου είδους έλεγχο στις ισοτιμίες. Η στάση του Hinrichs “κλείνει το μάτι” στην Κίνα φυσικά…

[Πηγή: Autonews]