Audi e-quattro patent

Όπως έχουμε δει ξανά στο παρελθόν, ένας τρόπος να φανούν οι τεχνολογίες που ετοιμάζεται να λανσάρει στην αγορά μία εταιρία τα επόμενα χρόνια, είναι μέσω των πατεντών που καταθέτει. Ακριβώς αυτό, γίνεται τώρα με την Audi, η οποία κατέθεσε δύο πατέντες.


Η πρώτη, έχει να κάνει με την ενσωμάτωση flaps ανάμεσα στις ακτίνες μίας ζάντας. Τα flaps κινούνται ακτινικά καθώς η ταχύτητα του τροχού αυξάνεται, δημιουργώντας ένα “κάλυμμα” που βελτιώνει τη ροή του αέρα και βελτιώνει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου με οφέλη τόσο στον θόρυβο και τις επιδόσεις όσο και στην κατανάλωση καυσίμου (ή ηλεκτρισμού…). Το συγκεκριμένο σύστημα δεν είναι ιδιαίτερα ριζοσπαστικό καθώς η τελευταία φορά που είδαμε κάτι αντίστοιχο, ήταν στο Ford Atlas Concept τον Ιανουάριο του 2013.

Η δεύτερη όμως, έχει περισσότερο ενδιαφέρον. Όπως βλέπεις και στην κεντρική φωτογραφία, πρόκειται για ένα σύστημα τετρακίνησης νέας γενιάς που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση του πίσω άξονα. Αυτό που κάνει το σύστημα της Audi να ξεχωρίζει είναι ότι επιτρέπει μεταβλητή ανάκτηση ενέργειας μέσω των φρένων. Το πόσο και το πώς θα ενεργεί το σύστημα, εξαρτάται από τις συνθήκες του δρόμου ενώ το λογισμικό, θα χρησιμοποιεί δεδομένα από τους αισθητήρες στον εμπρός και τον πίσω άξονα για να υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο τον συντελεστή τριβής του οδοστρώματος.

Όπως λέω πάντα όμως, η κατάθεση της πατέντας δεν σημαίνει τίποτα. Σημαίνει απλά πως η εκάστοτε εταιρία κατοχυρώνει ένα σύστημα. Μπορεί να το κάνει για να μην το χρησιμοποιήσει κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Μπορεί όντως να το χρησιμοποιήσει η ίδια. Ο χρόνος θα δείξει.

[Πηγή: Autocar]