Kamui-Kobayashi

Η Caterham είναι η ομάδα με τους περισσότερους γύρους από όσες φορούν τον Energy F1 της Renault και έχει συλλέξει τα περισσότερα δεδομένα γύρω από το νέο power unit. Η ομάδα έκανε 134 γύρους στις δυο πρώτες μέρες δοκιμών στο Bahrain, ενώ οι Red Bull, Lotus και Toro Rosso κάλυψαν αθροιστικά 132. Η CT05, είναι σαφές με το σχεδιασμό της, πως έχει δώσει προτεραιότητα στην αξιοπιστία αντί της ταχύτητας, με τον Kamui Kobayashi να αποκαλύπτει πως ο κινητήρας των Γάλλων δεν επιτρέπει στο μονοθέσιο να φανερώσει τις δυνατότητές του, αφού τα προβλήματα είναι πολλά.

Αυτό έχουμε στα χέρια μας αυτή τη στιγμή και πρέπει να τους βοηθήσουμε να είναι σε θέση να αγωνιστούν τους άλλους κατασκευαστές κινητήρων. Είμαστε σίγουρα πολύ αδύναμοι από πλευράς ρυθμού, οπότε πρέπει να δώσουμε τα μέγιστα (στη Renault) για να δουλέψει και στη συνέχεια θα εργαστούμε στο αυτοκίνητό μας. Περιμένουμε λοιπόν το σύστημα του κινητήρα (να δουλέψει).

Σκληρά λόγια από τον Ιάπωνα, ο οποίος προχώρησε και σε μια ακόμη αποκάλυψη, αρκετά οδυνηρή για τις ομάδες που προμηθεύει ο Γάλλος κατασκευαστής κινητήρων. Η τελική των μονοθεσίων που φορούν τον Energy F1, είναι αυτή τη στιγμή 20-30 χιλιόμετρα μικρότερη από της Mercedes. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η καμπύλη ροπής του κινητήρα, κάνει τα μονοθέσια δυσκολοδήγητα σε καταστάσεις επιτάχυνσης μετά από αργές στροφές.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, συναντάμε κάποια άλλα αυτοκίνητα και σαφώς μπορούμε να δούμε τα αυτοκίνητα της Mercedes να είναι πολύ πιο γρήγορα στις ευθείες, 20-30 χλμ/ώρα περισσότερο, κι αυτό θα σήμαινε διαφορετικά σημεία φρεναρίσματος, διαφορετικά τα πάντα, αν είχαμε την κατάλληλη δύναμη. Θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτή τη στιγμή, είμαστε σίγουρα πολύ πίσω.

Είχαμε πολλά προβλήματα από πλευράς κινητήρα. Ουσιαστικά είμαστε σε αναμονή, γιατί έχουμε πολύ επιθετική απόδοση ισχύος, η οποία είναι πολύ δύσκολο να χειριστείς κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών. Έτσι, αυτή τη στιγμή, οι αργές στροφές είναι πολύ δύσκολες, γιατί δεν ξέρουμε πόση πρόσφυση μπορούμε να πάρουμε.

Remi Taffin

Στη χειρότερη θέση τις δυο προηγούμενες μέρες βρέθηκε η ομάδα της Lotus, με την πρωτοεμφανιζόμενη Ε22. Η ομάδα του Enstone κάλυψε μόλις 26 γύρους με τον Romain Grosjean, φανερώνοντας πως τα προβλήματα που ήλπιζε η Renault να έχουν λυθεί, παραμένουν, και δημιουργούν πονοκεφάλους στους μηχανικούς. Πάντως ο επικεφαλής εργασιών πίστας, Remi Taffin, δήλωσε αισιόδοξα πως η Ε22 θα μπορέσει σήμερα να καλύψει εύκολα 60 ή 70 γύρους.

Είναι πάντα δύσκολο να πούμε ότι είμαστε 100 τοις εκατό σίγουροι, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να είμαστε 99 τοις εκατό βέβαιοι, ότι πρόκειται να λύσουμε τα προβλήματα για αύριο (σήμερα).

Αν δεν λύσουμε τα προβλήματα ενός συγκεκριμένου εξαρτήματος, θα τοποθετήσουμε ένα που ξέρουμε ότι πρόκειται να λειτουργήσει σίγουρα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος, ώστε να μην να είναι σε θέση να κάνουν 60 ή 70 γύρους, αν το θελήσουμε.

Αναμένουμε λοιπόν την ολοκλήρωση και της τρίτης μέρας δοκιμών στο Bahrain, ώστε να δούμε, αν και με ποιο τρόπο, θα καταφέρει να λύσει η Renault τα προβλήματα στον Energy F1.

[Πηγή: Autosport (1),(2)]