ferrari-logo-description

Το internet αποτελεί μία τεράστια πηγή πληροφοριών και χωρίς απολύτως καμία πληροφορία, άλλαξε τον τρόπο ενημέρωσης ή/και ψυχαγωγίας για πάρα πολλά εκατομμύρια ανθρώπους. Δυστυχώς όμως, σε κάποιες χώρες, υπάρχει ισχυρότατη λογοκρισία που απαγορεύει είτε την πρόσβαση σε ορισμένα sites είτε την αναζήτηση ορισμένων όρων. Η Κίνα κάνει και τα δύο, όμως στην προκειμένη περίπτωση, μας ενδιαφέρει το δεύτερο.


Όπως φαίνεται και από τον τίτλο, ο όρος “Ferrari”, απαγορεύεται από τις μηχανές αναζήτησης εκεί. Δεν γίνεται συνέχεια αλλά ανά περιόδους, οι ενδιαφερόμενοι, δεν μπορούν να αναζητήσουν οτιδήποτε περιέχει τη λέξη “Ferrari” μέσα του. Γιατί όμως; Τι γίνεται σε αυτές τις περιόδους και προκαλεί αυτή την απαγόρευση;

“Princelings” είναι η απάντηση. Έτσι ονομάζονται οι νεαροί Κινέζοι που χρησιμοποιούν τα προνόμια και τον πλούτο των γονιών τους για να αγοράσουν πράγματα που το δικό τους εισόδημα (αν υπάρχει) δεν τους επιτρέπει να αγοράσουν! Η πρώτη απαγόρευση, ήρθε το 2011 όταν ο γιος ενός υψηλά ιστάμενου πολιτικού, ονόματι Bo Xilai, εντοπίστηκε να κυκλοφορεί μία πανάκριβη κόκκινη Ferrari στους δρόμους του Πεκίνου. Άρχισε να γίνεται trend στα social media με αποτέλεσμα να λογοκρίνονται αναζητήσεις σχετικές με κόκκινες Ferrari. To 2012, υπήρξαν δύο απαγορεύσεις. Η πρώτη έγινε όταν ένας Κινέζος επενδυτής τράκαρε την Ferrari του σε δύο άλλα αυτοκίνητα στη Σιγκαπούρη και η δεύτερη, όταν ο γιος ενός κορυφαίου στελέχους του Κομμουνιστικού κόμματος σκοτώθηκε όταν τράκαρε την μαύρη Ferrari του στο Πεκίνο. Η είδηση μετά βίας αναπαράχθηκε από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης αλλά αποτέλεσε πρώτο θέμα στα social media…

Με λίγα λόγια, λογοκρισία για να προστατευτούν τα καμάρια της κυβερνητικής elite. Αν δεν το μάθεις, δεν έγινε ποτέ και όλα είναι καλά στην κορυφή της ιεραρχίας…

[Πηγή: Time]