Luca di Montezemolo

Ένας από τους ανθρώπους που δε φοβάται να εκφράσει την άποψή του είναι ο Luca di Montezemolo. Ο Πρόεδρος της Ferrari έχει δηλώσει αρκετές φορές ότι είναι αντίθετος με τους κανονισμούς τής Formula 1 τα τελευταία χρόνια, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία τής απόδοσης ενός μονοθεσίου ήταν εξαρτημένη από την αεροδυναμική απόδοση. Φέτος, το ποσοστό αυτό μειώνεται, αφού οι νέοι turbo V6 κινητήρες και το νέο σύστημα ERS δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο μηχανικό κομμάτι.

Ο Ιταλός συνεχίζει να μην είναι ικανοποιημένος με τους κανονισμούς στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα, διότι οι οδηγοί δε θα μπορούν να πιέζουν στο όριο το μονοθέσιό τους. Τα 100 κιλά καυσίμου διαθέσιμα για τον αγώνα θ’ αναγκάσουν τους οδηγούς να μειώνουν το ρυθμό τους, για να καταφέρουν να ολοκληρώσουν τον αγώνα, και αυτό δεν αρέσει στον Montezemolo, ενώ σε κάτι που ακόμα που έχει δίκιο είναι ότι οι αγώνες έχουν γίνει πολύπλοκοι για τους θεατές.

Δε μου αρέσει αυτός ο τρόπος οδήγησης σαν να είσαι μέσα σε ταξί. Αυτό που δε μου αρέσει είναι η πολυπλοκότητα στην ερμηνεία των αγώνων, τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τους θεατές. Μέχρι χθες, είχαμε μόνο τα ελαστικά· η μεγαλύτερη προσοχή εστιαζόταν στη διαχείριση των ελαστικών.

Είναι παραπλανητικό να δούμε ποιος βρίσκεται στην πρώτη θέση, γιατί δεν ξέρουμε ότι δεν είναι ο πραγματικός πρωτοπόρος, αφού θα μπει στα pits για ν’ αλλάξει ελαστικά. Είναι δύσκολο να ερμηνεύσεις πλήρως έναν αγώνα. Σήμερα, πάνω απ’ όλα θα πρέπει να προσθέσεις και την κατανάλωση καυσίμου και ότι πρέπει να διαχειριστείς τον αγώνα μ’ ένα περιορισμένο ποσό καυσίμου. Προτιμώ το είδος τής Formula 1 που πρέπει πάντα να πιέζεις στο όριο.

Ωστόσο, ο 66χρονος είναι υπέρ τής τεχνολογικής αλλαγής στη Formula 1, διότι το άθλημα γίνεται προθάλαμος για τη μεταφορά καινοτόμων τεχνολογιών στ’ αυτοκίνητα παραγωγής.

Δεν μπορούμε να είμαστε ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν πιέζουν για πιο τεχνολογική και καινοτόμα Formula 1, γιατί μεταφέρουμε τη γνώση αυτή στ’ αυτοκίνητα παραγωγής. Για ‘μάς, είναι σαν να πρέπει να συνθέσουμε ένα παζλ: κάποια πράγματα υποτίθεται ότι πρέπει να γίνουν με κάποιον τρόπο· κάποια άλλα όχι.

Η δυσκολία ήταν στην ισορροπία μεταξύ ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης κι ενός ηλεκτροκινητήρα: αυτό που μ’ έχει ικανοποιήσει περισσότερο ήταν η συσχέτιση των δεδομένων από την αεροδυναμική σήραγγα και την πίστα, κάτι που ήταν πρόβλημα τα τελευταία 4 χρόνια.

Αυτά τα νέα “υβριδικά” αυτοκίνητα της Formula 1 είναι ένα εξαιρετικά πολύπλοκο έργο, κάτι που φαίνεται και από τις δυσκολίες. Η αξιοπιστία θα ήταν σημαντική: θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πόσα μονοθέσια θα τερματίσουν στον πρώτο αγώνα.

Στέκομαι λίγο στο πρώτο σκέλος των δηλώσεων: ο Montezemolo λέει πως θέλει να βλέπει τους οδηγούς να πιέζουν διαρκώς στο όριο τα μονοθέσιά τους. Δεν είναι ο μόνος: εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως το θέλουν αυτό, και οι ομάδες θα πρέπει κάποιοι στιγμή να καταλάβουν ότι θα πρέπει να βάλουν ένα φρένο στο βιασμό τού αθλήματος από τη FIA. Μπορούν να το κάνουν, ειδικά ομάδες σαν τη Ferrari, που έχει τρομερή δύναμη στο άθλημα….

[Πηγή: AutoSport]