6903867094_2a6aeed1c7_h

Ο Sammy Wasem ήταν 15 ετών όταν ξεκίνησε μία fan page της Ferrari στο Facebook… μία σελίδα που εξελίχθηκε σε ένα από τα δημοφιλέστερα site αυτοκινήτου εκεί. Ναι, μιλάμε για τη σελίδα που εξελίχθηκε στο επίσημο page της Ferrari στο Facebook…Τώρα, 6 χρόνια μετά, ο Sammy μάχεται την αγαπημένη του μάρκα στα δικαστήρια σε μία υπόθεση εξαιρετικής σημασίας για τα social media.

Ο Sammy και ο πατέρας του, Olivier, ισχυρίζονται παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων στο δικαστήριο αφού έχασαν τον έλεγχο της σελίδας τους. Από την πλευρά της, η Ferrari έκανε μήνυση στους Wasems με αιτιολογία την χρήση του λογότυπου της εταιρίας για πώληση προϊόντων που δεν σχετίζονται με την Ferrari καθώς και προσωπικά μηνύματα και προσκλήσεις για τα 18α γενέθλια του Sammy.

Το πρόβλημα μας δεν είναι με το Facebook ή τους οπαδούς μας αλλά με αυτούς που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την πνευματική ιδιοκτησία της Ferrari για να βγάλουν χρήματα.

Είπε εκπρόσωπος της εταιρίας. Όπως είπαμε, η υπόθεση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία. Όχι μόνο για τον λόγο που προαναφέραμε αλλά και για το αν η Ferrari και οι δικηγόροι της θα υιοθετήσουν τη στροφή στη μεταχείριση τέτοιων υποθέσεων που υιοθετούν άλλες εταιρίες. Προς το παρόν, η τακτική της Ferrari φαίνεται εξαιρετικά επιθετική. Σε άλλες περιπτώσεις (βλ. Coca Cola), οι εταιρίες προτίμησαν μία πολύ πιο “φιλική” στάση για να αποφύγουν τις αντιδράσεις χρηστών του internet απέναντι στη μάρκα. Όχι όμως οι Ιταλοί.

Η πρώτη επαφή της εταιρίας με τους Wasems έγινε τον Μάρτιο του 2009 με ένα e-mail που έδινε συγχαρητήρια στον Sammy για το γεγονός ότι κατάφερε να μαζέψει περισσότερους από 500.000 οπαδούς μέσα σε έναν χρόνο. Ωστόσο το e-mail συνέχιζε, λέγοντας: “δυστυχώς, νομικά ζητήματα μας αναγκάζουν να πάρουμε τον έλεγχο της σελίδας”. Οι Wasems συμφώνησαν στο να γίνει η fan page η επίσημη fan page της Ferrari (λάθος τους όπως αποδείχθηκε) αλλά αργότερα, συνειδητοποίησαν πως η εταιρία τοποθέτησε managers στη σελίδα, χωρίς να τους ρωτήσει. Αντιθέτως, τους έκανε ισόβια μέλη του Scuderia club και τους έδωσε κάποια λογότυπα που τους είπε ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν. Για 4 χρόνια εργάζονταν ως administrators στη σελίδα, χωρίς όμως να διαπραγματευτούν με τη Ferrari ή να υπογράψουν κάποιο συμβόλαιο. Τον Φεβρουάριο του 2013 λοιπόν, έκαναν μήνυση στη Ferrari ζητώντας αποζημίωση για περισσότερες από 5.500 ώρες δουλειάς. Η αποζημίωση αυτή, φτάνει τα 10 εκατομμύρια Ελβετικά φράγκα (8.2 εκατομμύρια ευρώ).

Οι ισορροπίες όπως καταλαβαίνεις είναι πολύ λεπτές. Τόσο για την Ferrari, όσο και για το δικαστήριο αφού υπάρχει το ενδεχόμενο να δημιουργήσουν δεδικασμένο που θα εφαρμοστεί σε άλλες υποθέσεις και θα προκαλέσει ένα domino effect. Φυσικά μην περιμένεις να τελειώσει γρήγορα η ιστορία. Δικαστικές μάχες σαν αυτή, μπορεί να διαρκέσουν μήνες, αν όχι χρόνια αλλά εμείς θα είμαστε εδώ για να σε ενημερώνουμε.

[Πηγή: Bloomberg]