Bernie Ecclestone

Τα πολιτικά παιχνίδια έχουν πάρει φωτιά στο παρασκήνιο του Grand Prix Μπαχρέιν και πλέον φήμες που ακούγονταν υπερβολικές τον προηγούμενο καιρό, ίσως να έχουν βάση, με τα πρώτα σημάδια για πραξικόπημα του Bernie Ecclestone έναντι του Jean Todt και της FIA να αποκαλύπτονται.

Μόλις πριν από μερικές μέρες, ο Todt δήλωνε σίγουρος για συμφωνία με τις ομάδες στον ορισμό του περίφημου budget cap στα 150 εκατομμύρια ευρώ. Οι δηλώσεις του προέδρου της FIA και οι διαρροές από την ομοσπονδία, εμφάνιζαν τη συμφωνία προ των πυλών, όμως, τις τελευταίες ώρες αυτό φαίνεται να έχει αλλάξει και ο κανονισμός του budget cap να ακυρώνεται εντελώς!

Όπως γνωρίζεις, το F1 Strategy Group περιλαμβάνει τρία όργανα, το καθένα με έξι έδρες. Τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων, τη FIA και τις ομάδες. Πλέον, το F1 Strategy Group αποφασίζει με τη μέθοδο της πλειοψηφίας και όχι της ομοφωνίας, για όλες τις μελλοντικές αλλαγές σε τεχνικούς και αθλητικούς κανονισμούς. Αυτό φαίνεται να εκμεταλλεύτηκε ο Bernie, αφού, ερχόμενος σε συμφωνία με τις ομάδες της Mercedes, της Ferrari και της Red Bull, έστειλε την τελευταία στιγμή αντιπρόταση στη FIA, ύψους 260 εκατομμυρίων ευρώ, κάτι που στην ουσία ακυρώνει το σκεπτικό του budget cap. Ο Todt βρέθηκε με δεμένα τα χέρια από αυτή την εξέλιξη, δηλώνοντας:

Οι περισσότερες από τις ομάδες ήταν υπέρ του budget cap, αλλά καταλαβαίνω ότι όλες οι ομάδες που αποτελούν μέρος του Strategy Group είναι εναντίον του τώρα.

Σαφώς, εάν ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων και οι έξι ομάδες -πράγμα που σημαίνει 12 από τις 18 ψήφους είναι κατά- δεν μπορώ να το επιβάλω. Είναι απλά μαθηματικά. Έτσι, στην περίπτωση αυτή, δεν θα υπάρξει όριο στο κόστος.

Εάν είμαι απογοητευμένος; Κατά κάποιο τρόπο είμαι, επειδή θα είναι πιο δύσκολο να επιτευχθεί η μείωση, η οποία αισθάνομαι πως είναι απαραίτητη. Όμως, όλοι δηλώνουν πως είναι υπέρ της μείωσης του κόστους, μέσω των αθλητικών και τεχνικών κανονισμών.

Την προηγούμενη εβδομάδα υπήρξε συνάντηση στο Λονδίνο μεταξύ Ecclestone και Montezemolo και σύμφωνα με τον ανταποκριτή του Auto Motor und Sport, Michael Schmidt, το κύριο θέμα ήταν το στρίμωγμα της FIA με το σκεπτικό να εκδιωχθεί από τα ηνία της Formula 1! Μάλιστα, με βάση το ίδιο δημοσίευμα, ο Ecclestone έχει στο πλευρό του και τη Red Bull και σκοπεύει να αγοράσει μαζί με αυτή και τη Ferrari τις μετοχές της CVC Capital (35,1 τοις εκατό).

F1 Grand Prix of Bahrain - Race

Ειδικοί πιστεύουν πως ο πόλεμος που έχει ξεκινήσει ο Βρετανός ενάντια στη Formula 1, έχει ως στόχο να πλήξει το πρωτάθλημα και όχι να το βελτιώσει, με απώτερο σκοπό την πτώση στην τιμή της μετοχής. Έτσι, μόλις αυτή φτάσει στα επιθυμητά επίπεδα, θα κινηθεί με το μέτωπο των Ferrari και Red Bull για την αγορά και θα διώξει τη FIA από το κεφάλι του σπορ, δημιουργώντας το GP1, αφού η ομοσπονδία είναι ο αποκλειστικός δικαιούχος του ονόματος Formula 1.

Άλλο ένα σημείο που αξίζει αναφοράς, είναι πως ο Todt ενημερώθηκε για τη μη αναμενόμενη και πλήρη αντίθεση των ομάδων του Strategy Group, ως προς το budget cap, μέσω επιστολής που στάλθηκε από τον ίδιο τον Ecclestone. Μάλιστα, Ecclestone και Red Bull στοχεύουν σε μια μορφή “καθαρού” μηχανοκίνητου πρωταθλήματος, χωρίς εξοικονόμηση ενέργειας, με άλλοθι την πράσινη τεχνολογία, και καλύτερο ήχο.

Ecclestone Montezemolo

Στο περιθώριο του Κυριακάτικου αγώνα, είχε προβεί σε δηλώσεις και ο πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, με τον Ιταλό να τονίζει πως οι κινήσεις της ομάδας δεν γίνονται για να ανακατευτεί η τράπουλα, αλλά αντιθέτως, για να βρεθεί το σπορ στην πορεία που του αρμόζει.

Η θέση μου είναι σαφής, δεδομένου ότι πριν από λίγους μήνες είπα ότι ο κίνδυνος των νέων κανόνων είναι να προσπαθούν οι οδηγοί να προφυλάξουν τα ελαστικά και τα καύσιμα. Αυτό δεν είναι Formula 1.

Καταλαβαίνω τη θέση της Mercedes, αλλά για μένα, η Formula 1 είναι πιο σημαντική από τους κανόνες. Η Formula 1 είναι η ζωή μας και πρέπει να σκεφτούμε το μέλλον της. Ένας κινητήρας F1 είναι μουσική, δεν είναι ο θόρυβος, και η F1 δεν είναι περίπλοκοι κανόνες, τους οποίους οι άνθρωποι, ιδιαίτερα στην πίστα, δεν μπορούν να καταλάβουν.

Σέβομαι την κατάσταση, αλλά νομίζω ότι με εποικοδομητικό τρόπο, θα πρέπει να εξετάσουμε τα δεδομένα όλοι μαζί και να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι, γιατί η Formula 1 πρέπει να είναι ακραία από τον πρώτο, μέχρι τον τελευταίο γύρο.

Η Ferrari πρέπει, με τους κανόνες του σήμερα, να γίνει πιο ανταγωνιστική και να πιέσει περισσότερο. Δεν μιλάμε για αλλαγή των κανόνων τώρα, αλλά για το μέλλον είναι μια διαφορετική ιστορία.

Οι ζυμώσεις επί του συγκεκριμένου θέματος κρίνονται μεγάλης σημασίας και η διάσπαση, σύμφωνα με τις γνώμες ειδικών, δεν μοιάζει με μακρινό σενάριο. Για τις όποιες νέες εξελίξεις, συνέχισε να παρακολουθείς το autoblog.gr.

[Πηγή: GMM, Autosport, Auto Motor und Sport, SkySports | Photo Copyrights: Clive Mason/Getty Images/Studio Colombo/Ferrari]