F1: Τι είδαμε στους τρεις πρώτους αγώνες και τι δεν ακούσαμε!

Σχετικά άρθρα

1
Εκτός συναγωνισμού οι δύο Mercedes

Εκμεταλλευόμενος το κενό που έχει η F1 αυτό το Σαββατοκύριακο θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σου τις πρώτες μου σκέψεις για την F1 του 2014.

Μετά από όλες τις παρουσιάσεις των μονοθεσίων και τις πρώτες δοκιμές, ήρθε η ώρα του πρώτου αγώνα στην Αυστραλία και αυτό που είδα και άκουσα δεν μου άρεσε καθόλου.

Η πρώτη μου σκέψη μετά το GP ήταν να αποδοκιμάσω όλο αυτό το νέο, το άγνωστο προς όλους μας σκηνικό, καθώς όπως έλεγα και στον φίλο μου τον Γιώργο ποτέ δεν είχα ακούσει ξανά ήχο από μπλοκάρισμα στην F1.

Η δεύτερη σκέψη μου όμως ήταν να περιμένω να δω και τα επόμενα GP για να δώσω λίγο χρόνο σε αυτό το άγνωστο που προείπα, μήπως και τελικά είναι όμορφο, ανταγωνιστικό.

TEST BAHRAIN F1/2014 - T4
Μάλλον κοιτά προβληματισμένος το μονοθέσιό του ο Alonso

Από τις δοκιμές της Jerez οπού δειλά-δειλά είχαμε τα πρώτα video στο youtube με τον ήχο των μονοθεσίων είχα καταλάβει ότι η εποχή του θορύβου είχε περάσει και έπεσα μέσα, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό. Βλέπεις ήχος και F1 είναι δύο έννοιες ταυτόσημες, όπως τεχνολογία και F1. Δεν θα επεκταθώ όμως πολύ στο γεγονός ότι τα νέα μονοθέσια είναι φιλικά με τον ήχο, αλλά θα περάσω σε άλλα πιο σημαντικά θέματα.

Στους τρεις αγώνες που παρακολουθήσαμε, είδαμε μάχες και μεγάλο ανταγωνισμό τουλάχιστον στα δύο από τα τρία GP, καθώς αυτό της Μαλαισίας να πω πως ήταν κάπως νωθρό.

Στο GP της Αυστραλίας έγινε ένας καλός αγώνας. Πιστεύω όμως ότι όλοι μας δεν παρακολουθήσαμε πολύ την διακύμανση αυτού, όσο τις νέες αλλαγές στα μονοθέσια.

Στην Αυστραλία είχαμε ανταγωνισμό και μάχες για όλες τις θέσεις εκτός της πρώτης, κάτι που δείχνει ότι το νέο μοντέλο της F1 έκανε καλή αρχή.

Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Race Day - Sakhir, Bahrain
Αρκετά δυνατές δείχνουν οι Force India

Το ότι ο Nico Rosberg χάθηκε μπροστά, δε σημαίνει ότι ο αγώνας ήταν κακός, απεναντίας ήταν καλός, δείχνοντας ότι 5-6 ομάδες είναι αρκετά κοντά κάτι που ήθελε εξάλλου να πετύχει η FIA, να είναι πολλές ομάδες κοντά σε δυναμικότητα. Το θετικό του πρώτου GP η αγωνιστική άνοδος της Red Bull και το αρνητικό η μετριότητα της Ferrari, ενώ η έκπληξη του αγώνα ήταν η McLaren.

Ο δεύτερος αγώνας ήρθε να επιβεβαιώσει τα λεγόμενα όλων ότι η Mercedes είναι αλλού, κάνοντας το 1-2. Στον δεύτερο αγώνα πιστεύω ότι πολλές ομάδες δεν έδωσαν το 100% φοβούμενες τα μονοθέσιά τους και πιο συγκεκριμένα τους κινητήρες. Βλέπεις οι νέοι κανονισμοί επιτρέπουν πέντε κινητήρες για όλη τη σεζόν και είναι απολύτως λογικό να μην θέλουν κάποια απώλεια από τον δεύτερο κιόλας αγώνα. Ο Eric Boullier άλλωστε είχε δηλώσει μετά το τέλος του αγώνα ότι στρατηγική τους ήταν να τερματίσουν τον αγώνα και πόνταραν σε τυχόν εγκαταλείψεις.

Βέβαια η κουβέντα για τους V8 και V6 κινητήρες δε σταμάτησε ούτε σε αυτόν τον αγώνα, μάλιστα και από πλευράς ομάδων με τη Red Bull να δηλώνει ότι οι μετρητές ροής οι οποίοι είναι ίδιοι σε όλους είναι ελαττωματικοί και άλλα διάφορα για τους νέους κανονισμούς. Κατά τη γνώμη μου όλα αυτά έγιναν διότι χάθηκε η δεύτερη θέση του Daniel Ricciardo στην Αυστραλία και για τίποτα περισσότερο…

GP BAHRAIN F1/2014
Οι μάχες του Alonso με τον Hulkenberg και τον Perez έδωσαν πολλά όμορφα στιγμιότυπα

Για να μη χρονοτριβώ θα πάω στο καλύτερο από τα φετινά GP, σε αυτό του Μπαχρέιν, το οποίο θεωρώ ότι ήταν ένας εξαιρετικός αγώνας ο οποίος τα είχε όλα. Μόνο βροχή δεν είχε, γιατί αν είχε και βροχή, απλά θα γραφόταν στην ιστορία.

Οι ομάδες βρίσκονταν σε ένα πολύ γνώριμο μέρος, καθώς στην πίστα του Μπαχρέιν έγιναν χειμερινές δοκιμές οπότε όλοι γνώριζαν τι set up θα χρησιμοποιήσουν στο μονοθέσιο και τι στρατηγική ελαστικών θα εφάρμοζαν.

Τα προσπεράσματα, οι εγκαταλείψεις, η μάχη για την κορυφή, το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν ένα δώρο της F1 προς τους θεατές στην πίστα και τα εκατομμύρια των τηλεθεατών που παρακολουθούσαν το GP.

Η κυριαρχία των Mercedes είναι δεδομένη και στα τρία πρώτα GP, με τη Γερμανική ομάδα να είναι αρκετά μπροστά από τον ανταγωνισμό δίνοντας τη δυνατότητα μάλιστα στους οδηγούς της να μάχονται για την πρώτη θέση, κάτι που ομολογώ δεν το περίμενα.

Η μάχη των δύο μονοθεσίων ήταν η ατραξιόν του αγώνα, αφού εκτός από τους ίδιους την απόλαυσε και όλος ο κόσμος….

Kevin Magnussen on track.
Ελπιδοφόρος ο Kevin Magnussen

Μάχες, προσπεράσματα, εγκαταλείψεις και εναλλαγή στρατηγικών είναι ότι είδαμε στα πρώτα τρία GP και ειδικά στην Αυστραλία και το Μπαχρέιν.

Είναι ακόμα νωρίς να κρίνουμε τη νέα F1 μόνο και μόνο επειδή δεν έχει τον ήχο του παρελθόντος.

Είναι σεβαστό και όπως προείπα είναι μεγάλο μειονέκτημα ο ήχος, αλλά σε όλα τα άλλα η F1 θέλει χρόνο και υπομονή.

Τα μονοθέσια είναι όντως πιο αργά από πέρυσι, αλλά είναι ακόμα σε βρεφικό στάδιο γενικότερα. Η αεροδυναμική και τα μηχανικά σύνολα βρίσκονται ακόμα στην αρχή της εξέλιξής τους, οπότε ο χρόνος είναι κάτι που θα δείξει τη διαφορά.

Σκέψου ότι η ομάδα της Red Bull με ελάχιστα χιλιόμετρα δοκιμών κατάφερε να είναι ανταγωνιστική από τον πρώτο αγώνα κιόλας, επίσης σκέψου ότι το πρωτάθλημα κρίνεται στη βελτίωση και εξέλιξη του μονοθεσίου μέσα στη χρονιά.

Australian F1 Grand Prix - Practice
Ανοδική πορεία έχει η Red Bull, θα πλησιάσει την Mercedes, η όχι;

Οι ομάδες και οι οδηγοί είναι βέβαιοι ότι στο τέλος του πρωταθλήματος θα δούμε τα μονοθέσια να είναι τουλάχιστον ένα με ενάμιση δευτερόλεπτα πιο γρήγορα και για αυτό είμαι σίγουρος.

Σε αυτό που δε συμφωνώ είναι στην αλλαγή των κανονισμών στο μέσω της χρονιάς, διότι η κάθε ομάδα έχει δουλέψει και έχει δημιουργήσει το μονοθέσιο που μπορούσε βάση των κανονισμών του 2014.

Η γνώμη μου είναι ότι μία πιθανή αλλαγή στους κανονισμούς θα είναι και αλλοίωση του πρωταθλήματος. Η Mercedes δούλεψε σωστά και έχει ένα μονοθέσιο νικητή, η Red Bull είχε και αυτή τη δυνατότητα να το κάνει, το ίδιο και η Ferrari και μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να το έχουν καταφέρει και επαναλαμβάνω μέχρι στιγμής, γιατί ακόμα έχουμε άλλους 16 αγώνες…

Μία πιθανή αλλαγή των κανονισμών για λόγους ασφαλείας θα είναι δεκτή, αλλά και αυτή δε θα έπρεπε να γίνει διότι η FIA θα έπρεπε να την είχε προβλέψει. Αλλαγές σε κανονισμούς, κατά την άποψή μου, γίνονται μόνο πριν το τέλος του πρωταθλήματος, για την έναρξη του επόμενου.

Η αγωνία μου είναι μεγάλη για την Κίνα, αλλά και για το σύνολο του πρωταθλήματος, καθώς ακόμα τίποτα δεν έχει κριθεί, είμαστε ακόμα στην αρχή….

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...