DSC_1076

Με βάση τα τωρινά δεδομένα και τη στάση των έξι ομάδων του F1 Strategy Group (Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Williams, Lotus), δεν πρόκειται να υπάρξει συμφωνία για τον περιορισμό του κόστους στη Formula 1, μέσω του budget cap. Η αιφνίδια αλλαγή άποψης των ισχυρών ομάδων έχει εξοργίσει τις μικρότερες, με τους Bob Fernley και Monisha Kaltenborn να έχουν εκφράσει δημόσια τη δυσαρέσκειά τους για τα πεπραγμένα των προηγούμενων ημερών.

Σύμφωνα με πηγές του Autosport, τέσσερις από τις μικρές ομάδες έστειλαν επιστολή στον πρόεδρο της FIA, Jean Todt, στην οποία εκφράζουν την οργή τους για ό,τι συνέβη, καθώς και τους φόβος τους για σενάριο καταστροφής της Formula 1, εάν ο κανονισμός για το όριο στο κόστος δεν προχωρήσει. Οι Force India, Caterham, Sauber και Marussia, κατέστησαν σαφές με την επιστολή τους, πως η ομάδα στρατηγικής δεν θα έπρεπε να έχει ρυθμιστική εξουσία πάνω στις αποφάσεις για τους κανονισμούς.

Οι ομάδες αυτές υποδηλώνουν στον Todt, πως η σύσταση του F1 Strategy Group θα μπορούσε ακόμη και να παραβιάζει την Ευρωπαϊκή νομοθεσία περί υγιούς ανταγωνισμού και αυτή για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης. Το έγγραφο καθιστά σαφές πως οι τέσσερις ομάδες είναι απρόθυμες να δεχτούν πως το μέλλον ορισμένων, των οποίων η επιβίωση εξαρτάται από τον αποτελεσματικό έλεγχο του κόστους, είναι στα χέρια μιας διαδικασίας που αισθάνονται πως δεν είναι ούτε διαφανής ούτε δημοκρατική. Κλείνοντας, προειδοποιεί τη FIA, λέγοντας πως θα είναι ένοχη φέρνοντας το άθλημα στην οικονομική καταστροφή, εάν αποδεχθεί πως οι συζητήσεις για το budget cap έχουν τελειώσει.

Μάλιστα το Autosport συνεχίζει, λέγοντας πως αυτή η επιστολή είναι πολύ πιθανό να οδήγησε τη FIA στο να καλέσει όλες τις ομάδες στη συνεδρίαση της πρώτης Μαΐου, όπου ο περιορισμός στο κόστος θα αποτελέσει το βασικό σημείο της συζήτησης. Πάντως, οι ιδέες είναι πολλές για το πως μπορεί αυτό να επιτευχθεί και αφορούν την απλούστευση ακριβών εξαρτημάτων, όπως το σύστημα καυσίμου, οι δομές πρόσκρουσης, ο σχεδιασμός της εμπρός πτέρυγας, η σύνδεση εμπρός και πίσω ανάρτησης και τα brake ducts. Όμως η κυριότερη αφορά την εκ νέου εισαγωγή της ενεργητικής ανάρτησης στη Formula 1!

1993 Italian Grand Prix

Όχι, δεν διάβασες λάθος, αφού οι ομάδες πιστεύουν πως το εν λόγο σύστημα θα είναι πιο αποδοτικό στην προσπάθειά τους να επιτύχουν το βέλτιστο στήσιμο στα μονοθέσια, απ’ ότι τα σημερινά -περίπλοκα- μηχανικά συστήματα. Η συγκεκριμένη αλλαγή ενδέχεται να παρουσιαστεί το 2017 μαζί με τις νέες ζάντες των 18 ιντσών, που θα φέρουν άλλο ένα βήμα πιο κοντά, μονοθέσια και αυτοκίνητα παραγωγής. Λέτε να ξαναδούμε στις πίστες μονοθέσια σαν τη Williams FW15C;