36bb7-cover_v3

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η πορεία της Maserati ακολουθεί ανοδική τροχιά. Οι πωλήσεις της μάρκας αυξάνονται και η εικόνα της στην αγορά, βελτιώνεται με κάθε νέο μοντέλο που λανσάρεται. Έτσι, δεν προκαλεί σε κανέναν εντύπωση το γεγονός ότι ο CEO της Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, θέλει να κάνει την Maserati, την Ιταλική Porsche. Δηλαδή θέλει η Maserati, να είναι για την FCA ότι είναι η Porsche για το Volkswagen Group.


Θέλει την Maserati να αποτελεί μία ασφαλή πηγή κέρδους που δεν θα επηρεάζεται από την κατάσταση της αγοράς. Θέλει την Maserati να μην επηρεάζεται ούτε από τον όγκο πωλήσεων γιατί θα λειτουργεί με μεγάλο περιθώριο κέρδους (βλ. το 18% της Porsche)…  Μέχρι στιγμής, ο μοναδικός αντίλογος για το σχέδιο του Marchionne είναι η φιλοδοξία του πλάνου του. Όμως οι χειρισμοί του δικαιώνουν τον Ιταλό manager. Το 2013, η Maserati πούλησε περίπου 15.000 οχήματα, μόλις το 10% του όγκου πωλήσεων της Porsche.

Όμως, ο στόχος για το 2015 έχει τεθεί στις 50.000 οχήματα. Επίσης, προβλέπεται επιστροφή στην κερδοφορία μέχρι το 2016. Για να επιτευχθούν οι στόχοι, θα παρουσιαστεί και η Levante. Το SUV στο οποίο η Ιταλική εταιρία ποντάρει πολλά. Εκτός αυτού, η FCA έχει επενδύσει σημαντικά ποσά τόσο στο εργοστάσιο του Grugliasco όσο και σε αυτό στο Mirafiori. Φυσικά, μεγάλο ρόλο θα παίξει και η εκμετάλλευση-δημιουργία οικονομιών κλίμακας (για την παραγωγή αλλά και την διανομή) εντός του group. Τέλος, μεγάλη θα είναι και η συμβολή στην επίτευξη του στόχου της επέκτασης σε μεγάλες αγορές, όπως αυτή της Κίνας.

[Πηγή: Reuters]