Εκεί που λες ότι οι Κινέζοι άφησαν τις αντιγραφές πίσω τους και επικεντρώνονται σε πρωτότυπα σχέδια και πραγματική, ουσιαστική ανάπτυξη και εξέλιξη της βιομηχανίας αυτοκινήτου τους, εμφανίζονται αυτοκίνητα όπως το BAIC BJ80 ή το Kawei K1 και σε στέλνουν 20 χρόνια πίσω…
Όσον αφορά στο πρώτο, το εμπρός μέρος δεν μαρτυρά το εύρος της αντιγραφής. Μοιάζει μάλιστα σαν μία περίεργη μίξη της γρίλιας της Jeep με τα φωτιστικά σώματα κάποιου Land Rover. Οτιδήποτε όμως πίσω από τα Α-pillars, ουρλιάζει G-Wagen. Η ειρωνεία είναι πως ακριβώς όπως το αυτοκίνητο που αντιγράφει, το BJ80 ξεκίνησε τη ζωή του ως στρατιωτικό όχημα…
Το 5.5 μέτρων Kawei K1 από την άλλη, δεν προσπαθεί καν. Το δελτίο τύπου έχει λέξεις όπως “καθαρόαιμο”, “σύγχρονο” κλπ αλλά οι εικόνες λένε μία εντελώς διαφορετική ιστορία… Την ιστορία του Ford F-150. Για την ιστορία, να αναφέρουμε πως η βασική έκδοση εξοπλίζεται με diesel κινητήρα 2.4 λίτρων της Mitsubishi με απόδοση 145 ίππων και 200 Nm ροπής.
Απορώ πώς έχουν γλυτώσει και οι δύο εταιρίες τις μηνύσεις από τους κατασκευαστές των αυθεντικών. Όπως και να έχει, τέτοια παραδείγματα είναι που συντηρούν τα στερεότυπα και κρατούν πίσω τη βιομηχανία. Κρίμα, γιατί η Κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία, είχε αρχίσει να δείχνει σημάδια που υποδείκνυαν πρόοδο.