Test_Drive_Renault_Captur_03

Καλώς ή κακώς η τάση της εποχής δείχνει ότι δεν είσαι υπολογίσιμος στην αγορά αν δεν έχεις στη γκάμα σου τουλάχιστον ένα crossover μοντέλο, που πολλές φορές μπορεί να αποτελέσουν και σανίδα σωτηρίας για τις εκάστοτε εταιρίες.

Στη μόδα αυτή δε θα μπορούσαν να μην συμμετέχουν οι Γάλλοι της Renault και παρόλο που το Captur δεν είναι η πρώτη τους προσπάθεια, φαίνεται να είναι σίγουρα η πιο επιτυχημένη, καθώς δεν είναι πολλοί εκείνοι που θυμούνται το Scenic RX4 και το Koleos. H Renault παίρνοντας θάρρος και από την αδερφή Nissan, που ούτε λίγο ούτε πολύ μετράει 4 SUV/crossover μας παρουσίασε στην περσινή έκθεση της Γενεύης το μικρό της crossover με σκοπό να πάρει και αυτή κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων. Η επιτυχία του φάνηκε από τους πρώτους μήνες κυκλοφορίας του, καθώς στον ένα χρόνο που παράγεται στο εργοστάσιο της Γαλλικής εταιρίας στη πόλη Valladolid της Ισπανίας έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 160.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων λίγο πάνω από 200 έχουν φτάσει στην Ελλάδα.

Το ενδιαφέρον στοιχείο της υπόθεσης Captur έχει να κάνει με τη σύλληψη της ιδέας ενός τέτοιου μοντέλου στη γκάμα της γαλλικής εταιρίας. Η Renault πριν κάποια χρόνια σχεδίαζε την αναβίωση του δικού της θρυλικού αυτοκινήτου, του R4 (ή 4L δηλαδή Quatrelle), αλλά τελικά κατέληξε να βγάλει στην αγορά το crossover Captur. Το προηγούμενο διοικητικό συμβούλιο της γαλλικής εταιρίας ήθελε μια σύγχρονη έκδοση του R4, ώστε αυτό να ανταγωνιστεί τις άλλες παρόμοιες ρετρό αναβιώσεις, όπως το MINI, το Fiat 500 και το Volkswagen Beetle.

Το 2011 είχε ξεκίνησε έναν παγκόσμιο διαγωνισμό σχεδιασμού με τίτλο «Renault4Ever» στο πλαίσιο της 50ης επετείου του μοντέλου, αλλά τελικά τα σχέδια ακυρώθηκαν όταν ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Patrick Pelata αποχώρησε από τη θέση του τον Απρίλιο του 2011, μετά από την γνωστή υπόθεση κατασκοπείας. Ο Carlos Tavares ανέλαβε τότε τη θέση αυτή, αλλά είχε διαφορετική άποψη και έτσι η αναβίωση του R4 έμεινε στα σχέδια. Επιπλέον, ο νυν αρχισχεδιαστής Laurens van den Acker και πρώην της Mazda, δεν συμφωνούσε με ένα τέτοιο project και έτσι έχουμε το αυτοκίνητο που βλέπεις στις φωτογραφίες. Παρόλα αυτά ο ανταγωνισμός μόνο αμελητέος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς θα τεθεί αντιμέτωπο με το Nissan Juke, Peugeot 2008, Ford EcoSport, Fiat 500X και γιατί όχι, αν και πιο άκριβά αλλά όχι με διαφορετικά χαρακτηριστικά Mini Countryman, Opel Mokka/Chevrolet Trax και VW Tiguan.

Στα συν

  • Σχεδιασμός
  • Ευελιξία
  • Δύναμη κινητήρα
  • Άνετο στον ανοιχτό δρόμο
  • Σύγχρονο εσωτερικό
  • Xώροι
  • Εξοπλισμός

Στα μείον

  • Όχι καθαρόαιμο εκτός δρόμου
  • Κατανάλωση
  • Αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ο TCe 120