Οι διμερείς σχέσεις ανάμεσα στην Κίνα και την Ιαπωνία ποτέ δεν ήταν οι καλύτερες. Η ιστορία τους ξεκινά πολλά χρόνια πριν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και συνεχίζεται μέχρι τώρα. Οπότε, για να είμαστε ειλικρινείς, δεν προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η είδηση καθεαυτή, όσο το ποσοστό που αναδεικνύει.
Σύμφωνα με μία έρευνα της Bernstein Research που έγινε σε δείγμα 40.000 Κινέζων καταναλωτών, το 51% αυτών, ούτε καν θα σκέφτονταν για την αγορά τους, ένα Ιαπωνικό αυτοκίνητο. Αυτό, σε μία χώρα στην οποίο πωλούνται πάνω από 20 εκατομμύρια οχήματα σε ετήσια βάση και υπάρχουν προβλέψεις για απορρόφηση του 1/3 της παγκόσμιας παραγωγής μέχρι το 2020, είναι εξαιρετικά ανησυχητικό. Ακόμα πιο ανησυχητική είναι όμως η τοποθεσία αυτών των συναισθημάτων: μικρές, ακμάζουσες πόλεις. Εκεί δηλαδή που ο κόσμος θα χρειαστεί αυτοκίνητο και εκεί που οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θα αρχίσουν να εστιάζουν τα προσεχή χρόνια.
Τα εθνικιστικά αισθήματα είναι ένα πρόβλημα. Οι premium Ιαπωνικές φίρμες θα δυσκολευτούν. Αυτό που φαίνεται ξεκάθαρα, είναι ότι οι περισσότεροι Κινέζοι θέλουν ένα Γερμανικό αυτοκίνητο. Ενώ περιμένουμε ανάκαμψη του μεριδίου αγοράς των Ιαπωνικών αυτοκινήτων για φέτος, στην τελική, η αγορά θα ανήκει στους Γερμανούς.
Έγραψε ο αναλυτής Max Warburton. Με λίγα λόγια, η θέση των Ιαπώνων στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι εξαιρετικά δύσκολη. Σίγουρα θα υπάρξει ανάκαμψη και σίγουρα θα έχουν ένα ποσοστό της αγοράς αλλά το να ξεπεράσεις τέτοιου είδους συναισθήματα, αφενός είναι δύσκολο, αφετέρου δεν εξαρτάται από εσένα σαν Ιάπωνα κατασκευαστή.