1989 Porsche Panamericana concept

Έχουν περάσει 25 χρόνια από τότε που η Porsche στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης είχε παρουσιάσει την Panamericana, η οποία έμοιαζε σαν μια υπερυψωμένη 911 Targa, και είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών της έκθεσης.


Η ιδέα φάνταζε πολύ ενδιαφέρουσα και ήταν ένα από τα δώρα που έλαβε ο Ferry Porsche (Ferdinand Anton Ernst Porsche), γιος του ιδρυτή της εταιρείας Ferdinand Porsche, που γιορτάζει τα 80ά γενέθλια του. Σχεδιαστής της ήταν ο Ολλανδός Lagaay Harm, ο οποίος στη συνέχεια έγινε διευθυντής σχεδιασμού της Porsche, ενώ υπεύθυνος για τη δημιουργία του concept ήταν Ulrich Bez (νυν διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin ).

1989 Porsche Panamericana concept

Το όνομα του πρωτότυπο προήλθε από την Carrera Panamericana η οποία συμμετείχε στο διάσημο αγώνα Panamericana στις αρχές της δεκαετίας ’50. Βασιζόταν στην Carrera 4 και μηχανικά φορούσε έναν 3,6-λίτρων εξακύλινδρο boxer κινητήρα απόδοσης 250 ίππων στις 6.100 σ.α.λ. και 228 Nm ροπή στις 4.800 σ.α.λ.. Το σώμα του έκανε εκτενή χρήση από carbon κάτι που του επέτρεπε να επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 6 δευτ., με την τελική να φτάνει τα 257 χλμ/ώρα.

1989 Porsche Panamericana concept

Το εμπρός μέρος είχε επιρροές από την 959, με τα φτερά να είναι πολύ τονισμένα ενώ τα πίσω φώτα ενώνονταν μέσω μιας κόκκινης φάσας, παρόμοιο με αυτό που είχε η 928. Είχε εμφανώς διαφορετικό σχεδιασμό από τον κλασικό της γερμανικής εταιρίας, εξαιτίας κυρίως της χαμηλής γυάλινη διάφανης οροφής που μπορούσε να αφαιρεθεί εξ ολοκλήρου, μαζί με το πίσω παράθυρο, κάτι που χάριζε μια αίσθηση ελευθερία.

Το σώμα του ήταν κατασκευασμένο από γυαλί και ελαφρύ μέταλλο και μόλις 2 αντίγραφα κατασκευάστηκαν. Το ένα από τα δύο βρίσκεται στο μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να το δουν.