Red Bull Ring, Spielberg, Austria. Sunday 22 June 2014. Valterri Bottas, Williams F1, 3rd Position, sprays himself with Champagne on the podium. World Copyright: Alastair Staley/LAT Photographic. ref: Digital Image _R6T4863

Για πρώτη φορά στην καριέρα του ανέβηκε στο βάθρο στον χθεσινό αγώνα ο Valtteri Bottas. Ο Φινλανδός θεωρείται από τα μεγαλύτερα ταλέντα στη Formula 1 και φρόντισε να το επιβεβαιώσει με έναν αλάνθαστο αγώνα που τον έφερε μπροστά από τον teammate του, Felipe Massa, που εκκινούσε από την pole.

Ο τερματισμός στις θέσεις 3-4 ήταν ο καλύτερος φετινός για την ομάδα της Williams, η οποία πλησίασε στους δυο βαθμούς την τέταρτη Force India, Όπως ήταν φυσικό, άπαντες στην ομάδα πανηγύρισαν το αποτέλεσμα, όμως περισσότερο απ’ όλους ο Bottas, που δήλωσε χαρακτηριστικά:

Είναι δύσκολο να εξηγήσω το πώς νιώθω τώρα. Αυτή ήταν η καλύτερη σαμπάνια που έχω γευτεί ποτέ. Νομίζω ότι συνολικά ήταν το καλύτερο Σαββατοκύριακο της καριέρας μου. Όλη η σκληρή δουλειά που κάνει η ομάδα, φαίνεται σε στιγμές σαν κι αυτή.

Είχα ένα pit-stop που πραγματικά με έβαλε στη μάχη και άλλαξε τον αγώνα μου, οπότε, συγχαρητήρια στα παιδιά γι ‘αυτό. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας από πλευράς διαχείρισης των φρένων, των συστημάτων του αυτοκινήτου και των ελαστικών, και όλα αυτά υπαγόρευσαν το τι μπορέσαμε να κάνουμε με τη στρατηγική.

Έκανα ένα καλό γύρο πριν από το pit-stop και έτσι βρέθηκα μπροστά από το Felipe και από εκεί και πέρα μπόρεσα να διαχειριστώ το ρυθμό μου. Έχοντας δύο αυτοκίνητα μέσα στους βαθμούς, είναι αυτό που θέλαμε και η τρίτη και τέταρτη θέση για την ομάδα είναι ένα μεγάλο αποτέλεσμα.

Η Williams έδειξε πολύ δυνατή στο συγκεκριμένο αγώνα, θυμίζοντας τις πρώιμες εμφανίσεις της στα τεστ χειμερινών δοκιμών. Όμως, ο Rob Smedley επιμένει πως δεν υπήρχε η δυνατότητα για το κάτι παραπάνω, ακόμη κι αν άλλαζαν τη στρατηγική τους σε κάποια πιο επιθετική. Εξάλλου, κι οι ίδιοι αντιμετώπιζαν τα δικά τους προβλήματα με τα φρένα και τα ελαστικά της Pirelli, τα οποία φθείρονταν ταχύτερα στην FW36.

Rob Smedley

Νομίζω ότι νικηθήκαμε από ένα πιο γρήγορο αυτοκίνητο και μια καλύτερα οργανωμένη ομάδα, οπότε τους βγάζουμε το καπέλο, γιατί έκαναν καλύτερη δουλειά από εμάς σήμερα.

Ο αγώνας μας δεν ήταν χωρίς προβλήματα και έπρεπε να διαχειριστούμε τα συστήματα του αυτοκινήτου, τα φρένα, τα ελαστικά, και όλα γυρνούσαν γύρω από αυτό, καθώς και από τη διασφάλιση της τρίτης και τέταρτης θέσης. Δεν θέλαμε να κάνουμε κάτι ανόητο προσπαθώντας να συναγωνιστούμε τη Mercedes και να τερματίσουμε πέμπτοι ή έκτοι, ή χειρότερα.

Για να είμαι ειλικρινής, δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει κάτι πολύ διαφορετικά από πλευράς στρατηγικής. Η Mercedes είχε προβλήματα, αλλά δεν νομίζω ότι έτρεχαν στον πλήρη ρυθμό τους. Αν αντιδρούσαμε στο πρώτο pit-stop τους, υπήρχε η πιθανότητα να μην έχουμε τα αυτοκίνητά μας στο τέλος του αγώνα, αφού η φθορά των ελαστικών ήταν οριακή, οπότε είμαι αρκετά χαρούμενος με αυτό που κάναμε.

Δεν θα ήμασταν ανταγωνιστικοί άνθρωποι, αν δεν αισθανόμασταν μια μικρή απογοήτευση, αλλά σίγουρα πρέπει να δούμε τα θετικά.

Η πίστα της Αυστρίας απαιτούσε δύναμη από τον κινητήρα, κάτι που μαρτυρά και το γεγονός πως τα 7 από τα πρώτα 9 μονοθέσια είχαν PU Mercedes, κι αυτό βοήθησε τη Williams, που είχε ένα αλάνθαστο τριήμερο, να πάρει το απόλυτο από το μονοθέσιό της. Όμως, στο Silverstone η αεροδυναμική θα επανέλθει στο προσκήνιο, κι εκεί η ομάδα του Grove θα πρέπει να ανταγωνιστεί και τη Red Bull για την τρίτη θέση στο βάθρο.

[Photo Copyrights: Alastair Staley/LAT Photographic/Glenn Dunbar/Williams F1]