Austrian GP info

Δύσκολες οι δύο εβδομάδες ανάμεσα στο Αυστριακό και το Βρετανικό GP, ιδίως για τους πιλότους. Κάποιοι έκαναν βόλτες στο Goodwood, κάποιοι ποδήλατο και γυμναστική, για να μένουν σε φόρμα… και κάποιοι γυρνούσαν τις παραλίες της Μεσογείου με τον έρωτα της ζωής τους, δειπνώντας σε γιότ με ηθοποιούς του Hollywood και σταρ του NBA.

Ο λόγος φυσικά για τον Lewis Hamilton, ο οποίος έκανε βόλτες στη Γαλλική Ριβιέρα βλέποντας ταυτόχρονα γνωστούς και φίλους, όπως ο Samuel Jackson και ο Magic Johnson. O 29-χρονος, ο οποίος είναι και 29 βαθμούς πίσω από τον έτερο οδηγό της Mercedes, αυτή τη φορά παραπονέθηκε για τα τρόπαια της Formula 1, τα οποία δεν είναι όπως παλιά.

Σε γενικές γραμμές τα τρόπαια της Formula 1 δεν είναι πολύ ωραία. Κοιτούσα τα κύπελλα από το 2003 και ήταν φοβερά.

Στο παρελθόν -υπενθυμίζω- ο Hamilton είχε αφήσει όλο το Αγγλικό έθνος με ανοιχτό το στόμα, όταν είχε ζητήσει από το Ηνωμένο Βασίλειο να κάνει τον εθνικό του ύμνο μεγαλύτερο. Επιστρέφοντας, όμως, στον συνηθισμένο ταπεινό εαυτό του, ο Βρετανός δήλωσε ότι στο Silverstone δεν τον ενδιαφέρει πως θα είναι τα τρόπαια, αρκεί το δικό του να έχει τον αριθμό 1 πάνω του.

Hamilton Riviera 2

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, με τα παρελκόμενα του Αυστριακού GP. Ο Dietrich Mateschitz έκανε πολύ καλή δουλειά με την αναβάθμιση του Red Bull Ring, αλλά δυστυχώς δεν έγιναν αλλαγές και στο οδικό δίκτυο που οδηγεί στη πίστα. Ένας δρόμος για να πας και ένας για να φύγεις. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο Eric Boullier και ο Sam Michael της McLaren, να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητό τους στο δρόμο για την πίστα και να ξεκινήσουν το τζόκινγκ για κάποια χιλιόμετρα, έτσι ώστε να μην αργήσουν.

Αντίστοιχα, παραλίγο να εγκαταλείψει και ο Adrian Sutil το μονοθέσιό του κατά τη διάρκεια του αγώνα, όταν άκουσε από την ομάδα του εντολή για να ακινητοποιήσει την Sauber C33. Για κακή/καλή του τύχη, η ομάδα είχε κάνει λάθος καθώς το μήνυμα ήταν για τον teammate του, ο οποίος μόλις είχε κάνει ένα καταστροφικό pit stop, για το οποίο δέχτηκε αργότερα και ποινή. Μόλις ο Sutil αντιλήφθηκε το λάθος της ομάδας ξαναμπήκε στον αγώνα, τερματίζοντας στην απογοητευτική 13η θέση.

Ecclestone

Από τον 31-χρονο περνάμε στον 83-χρονο, ο οποίος τους έχει αφήσει όλους με ανοιχτό το στόμα στο δικαστήριο του Μονάχου. Ένας μετά τον άλλον οι μάρτυρες καταθέτουν υπέρ του Bernie Ecclestone, κάνοντας τη δουλειά του κατήγορού του ακόμα πιο δύσκολη. Την γενικότερη ιστορία την γνωρίζουν όλοι, ο Ecclestone κατηγορείται ότι λάδωσε τον πρώην τραπεζικό υπάλληλο Gribkowsky, για να πουλήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα που διαχειριζόταν στην εταιρία που ήθελε και με την τιμή που ήθελε ο Bernie. Το κέρδος του Ecclestone ήταν να παραμείνει επικεφαλής της F1, με όλα τα οικονομικά οφέλη που αυτό επιφέρει.

Ένας από τους μάρτυρες, ο οποίος ήταν σύμβουλος της BayernLB, κατέθεσε πως ο πολυμήχανος βασιλιάς της F1 δεν είχε λόγο να επιλέξει συγκεκριμένο αγοραστή για τις μετοχές που πουλήθηκαν, καθώς ο Ecclestone θα παρέμενε στην θέση του όπως και να ‘χει.

Σαν να μην έφτανε αυτό, η 44-χρονη Sacha Woodward-Hill δίνοντας κατάθεση υπέρ του γέρο-Bernie ξέσπασε σε κλάματα, κάνοντας ακόμα πιο πειστική τη μαρτυρία της ότι ο Gribkowsky απειλούσε τον Ecclestone. Χαμός στο δικαστήριο, με τους μεταφραστές να κάνουν λάθη μετάφρασης στις μαρτυρίες και να αντικαθίστανται, και τον κοντό ασπρομάλλη να τρίβει τα χέρια του αφού μάλλον θα την γλιτώσει πάλι.

Ecclestone Ferrari

Οι φήμες από την Ιταλία ακούγονται δυσοίωνες για τη Ferrari. Φαίνεται πως η Scuderia ψάχνει για νέο προμηθευτή turbo, καθώς η Αμερικάνικη εταιρία Honeywell και το προϊόν της, μάλλον είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για την έλλειψη ανταγωνιστικότητας του Ιταλικού power unit. Σύμφωνα με τον Alberto Antonini, ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων που επέλεξε η Ferrari δεν κάνει καλά τη δουλειά του, με αποτέλεσμα και μειωμένη απόδοση της MGU-H αλλά και μικρότερη απόδοση υπερπλήρωσης του κινητήρα. Αυτό σημαίνει εκ νέου μελέτη πολλών εξαρτημάτων του 059/3, έτσι ώστε το 2015 οι κόκκινοι να μπορέσουν να είναι πιο ανταγωνιστικοί.

Ferrari Red Bull Ring.jpg

Σύμφωνα με φήμες της Daily Mail, η αστυνομία είναι κοντά στο να συλλάβει τον κερδοσκόπο που θέλει να πουλήσει τον ιατρικό φάκελο του Michael Schumacher. Ο Kagemusha (ταινία του ‘80), όπως υπογράφει ο επίδοξος πωλητής -ή πωλητές- καταδιώκεται με ηλεκτρονικούς τρόπους και οι αρχές έχουν εστιάσει την προσοχή τους στη Ζυρίχη, όπου και πιστεύουν ότι κρύβεται.

Από την πλευρά τους, οι χορηγοί του Schumacher παραμένουν στο πλευρό του, εκτός από τη Rosbacher -εταιρία εμφιάλωσης ανθρακούχου νερού- η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα διακόψει την συνεργασία της με τον Γερμανό, μετά το τέλος του 2014.

Michael Schumacher - fit mit Rosbacher Mineralwasser / Die Verwendung dieses Bildes ist fŸr redaktionelle Zwecke honorarfrei. Abdruck bitte unter Quellenangabe: "obs/Rosbacher" Weiterer Text Ÿber ots und www.presseportal.de

Φτάνοντας στον αγώνα της Βρετανίας, η FIA αποκάλυψε κάποιες αλλαγές στην ιστορική πίστα. Σε περίπτωση βροχής, έχουν βελτιωθεί τα συστήματα απομάκρυνσης του νερού από την άσφαλτο, ενώ αφαιρέθηκε το πράσινο από τις στροφές 5,8 και 9.

Στην Αγγλική πίστα θα δούμε και για πρώτη φορά σε FP1 τον Daniel Juncadella να οδηγάει το μονοθέσιο του Nico Hulkenberg. O 23-χρονος Ισπανός δήλωσε κατενθουσιασμένος.

Το περίμενα εδώ και καιρό και είναι η καλύτερη απόδειξη πως η αποφασιστικότητα και η σκληρή δουλειά μπορούν να σε βοηθήσουν να πετύχεις τους στόχους σου. Είναι η τέλεια ευκαιρία για να γνωρίσω καλύτερα την ομάδα, το οποίο είναι απαραίτητο για να τα πας καλύτερα. Είναι ο εντός έδρας αγώνας της ομάδας, οπότε αυτή η μέρα θα είναι ακόμα πιο ξεχωριστή.

Formula One World Championship

Μετά το GP όμως, έχουμε και τις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης στην πίστα του Silverstone. Εκεί θα συμμετέχει ο Ινδονήσιος Rio Haryanto για λογαριασμό της Caterham, ο οποίος δοκιμάζει μονοθέσια της Formula 1 από τα 17 του!!! Ο νεαρός οδηγός του GP2 δήλωσε:

Την τελευταία φορά που οδήγησα F1 ήταν στις δοκιμές νέων στο Silverstone το 2012 και με τις αλλαγές στους κινητήρες φέτος είμαι σίγουρος πως θα είναι μια τελείως διαφορετική εμπειρία. Σκοπός μου για αυτή τη μέρα (δοκιμών), είναι να μάθω. Να την χρησιμοποιήσω ως ευκαιρία για να αποκτήσω περισσότερους γύρους με μονοθέσιο της Formula 1. Παρόλο που είμαι επικεντρωμένος στη δουλειά μου στα GP2, θα είμαι 100% έτοιμος για να δουλέψω πάνω στο πρόγραμμα της ομάδας.

Rio Haryanto

Ένας ακόμη “νεαρός” που θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει στο Silverstone, είναι ο Alain Prost. Ο 5 φορές νικητής του Βρετανικού GP θα οδηγήσει την Red Bull RB8 του Mark Webber, ο οποίος και κέρδισε τον συγκεκριμένο αγώνα το 2012. Ο Γάλλος δήλωσε ενθουσιασμένος.

Το Silverstone ήταν πάντα μια από τις αγαπημένες μου πίστες και έχω πολύ καλές αναμνήσεις. Την πρώτη φορά που κέρδισα ήταν με τη Renault το 1983. Το κοινό φώναζε τόσο πολύ που άκουγες το πάθος τους πιο δυνατά και από τους turbo κινητήρες.

Μαζί του, στην παρέλαση ιστορικών μονοθεσίων πριν τον 50ό Βρετανικό αγώνα στο Silverstone, θα είναι ο Jackie Stewart με Matra MS80, ο Rubens Barichello με Williams FW07b, ο David Brabham με την Cooper Climax T53 του πατέρα του, ο Dario Franchitti με Lotus 25, ο Adrian Newey με March 711, o Nigel Mansell, ο Damon Hill, ο Emerson Fittipaldi και πολλοί πολλοί ακόμα.

Massa 200th GP

Το Βρετανικό GP, όμως, δεν θα είναι το μόνο που θα έχει την τιμητική του αυτό το τριήμερο καθώς ο Felipe Massa θα ξεκινήσει τον 200στό του αγώνα. Ο Βραζιλιάνος θα προσπαθήσει να κλέψει τον αγώνα από τις Mercedes, αφού θέλει να κάνει ότι και ο Fernando Alonso, ο οποίος κέρδισε και τον 100στό αλλά και το 200στό του αγώνα.

[Πηγές: GMM, Twitter, Force India, Sauber, Caterham, SilverstoneAutoSprint, Dailymail, The Guardian | Photo Copyright: LAT Photographic]

Δελτία Τύπου

Juncadella to drive Silverstone opening practice with Sahara Force India

25 Jun 2014

Sahara Force India’s reserve driver, Daniel Juncadella, will take part in his first official Formula One session during Friday morning practice at the British Grand Prix.

The 23-year-old Spaniard will take the wheel of Nico Hülkenberg’s VJM07, returning to the cockpit after appearances for the team in pre-season testing and at the Barcelona in-season test.

Juncadella, FIA European Formula 3 champion and winner of both the Macau Grand Prix and the Masters at Zandvoort, two of the most prestigious Formula Three races, also participated extensively in Sahara Force India’s simulator programme to help the team’s progression and to be fully prepared for his Silverstone debut.

Daniel Juncadella, Sahara Force India reserve driver: “I am delighted and ready and I’d like to thank Sahara Force India for this opportunity. This will be the first time I take part in an official Grand Prix weekend session, so it will be a very special day for me – I’ve been waiting for this moment for a very long time and it goes to show that hard work and determination can get you there!

“Since the start of the year back in Jerez, where I got my first chance to drive the car, I’ve been working very hard together with the team and I’ve definitely learned a lot. My second outing at the test in Barcelona and all the hours we’ve spent together on the simulator have given me plenty of confidence. They were also the perfect way to get to know the team better, something which I think is always essential in order to do well.

“This is also the team’s local race, which makes a day I will never forget even more special.”

 

Rio’s Silverstone Test

Mon 30 Jun, 2014

Caterham F1 Team has confirmed that Indonesia’s Rio Haryanto will drive on day two of the sixth 2014 F1 test At Silverstone on July 9th, joining Will Stevens who drives day one.

Rio joined EQ8 Caterham Racing in January to contest the 2014 GP2 championship and is currently tenth in the standings with 26 points after a good start to his season. He will now step up to an F1 seat for the third time in his career, having previously taken part in F1 tests in Abu Dhabi in 2010 and Silverstone in 2012.

Rio Haryanto: “I can’t wait to be back in an F1 car and I’m delighted it’s with Caterham F1 Team, the senior team to EQ8 Caterham Racing. The last time I drove an F1 car was at the young driver test at Silverstone in 2012 and with the new engine regulations this year I’m sure it’ll be a very different experience. The goal for me is to use this day as another learning experience, another chance to build on the F1 laps I’ve already done, and while my focus before the test is obviously to do the best job I can in GP2, I will be 100% ready to work to the plan the team set and help them develop as best I can.”

“I would like to take this chance to thank Pertamina for their continued support during my GP2 season with EQ8 Caterham Racing, which has provided me with the opportunity to test the Caterham F1 Team car.”