gm headquarters detroit

Η εικόνα της GM έχει πληγεί ανεπανόρθωτα μιας και φέτος έχει ανακαλέσει περισσότερα από 20,5 εκατ. αυτοκίνητα, με τα περισσότερα από αυτά, κοντά στα 6 εκαταμμύρια, να ανακαλούνται για το θέμα με τις προβληματικές μίζες. Η Αμερικανική εταιρία έχει απολήσει 15 άτομα που θεωρεί πως ευθύνονται για τις προβληματικές μίζες, ενώ κατηγορεί και ένα Κινέζο προμηθευτή της, ως τον κύριο υπαίτιο της ανάκλησης 3,4 εκατ. αυτοκίνητων της.

Τώρα, νέα έγγραφα που κυκλοφόρησαν αποκαλύπτουν πως ο τωρινός αντιπρόεδρος της GM, Doug Parks, γνώριζε για τα προβλήματα της μίζας στο Chevrolet Cobalt ήδη από το 2005. Εκείνη την εποχή, ο Parks, σύμφωνα με το Bloomberg, ήταν από τους “έμπιστους” ανθρώπους της τωρινής CEO της GM, Mary Barra, όπως και αναπόσπαστο κομμάτι της ομάδας ανάπτυξης των προιόντων της GM, αλλά και επικεφαλής μηχανικός των Cobalt και Saturn Ion.

Αυτά τα νέα στοιχεία έρχονται σε αντίθεση με την έκθεση Valukas, την “διάσημη” εσωτερική έρευνα της GM, η οποία απαλλάσσει την ανώτερη διοίκηση της εταιρίας από όποια κατηγορία πως γνώριζαν για το θέμα των μιζών, απορρίπτει την εταιρική ενοχή και να αρνείται πως υπήρξαν σκόπιμες αδικίες.

Η αποκάλυψη αυτή, πως ο αντιπρόεδρος της GM γνώριζε για το πρόβλημα με τις μίζες από το 2005, θα μπορούσε να βάλει σε περαιτέρω νομικές περιπέτειες την GM. Το κρυφό χαρτί της “παλιάς GM”, δηλαδή του γεγονότος πως η τωρινή GM (μετά πτώχευσης εποχής του 2009), δεν γνώρισε για το πρόβλημα με τις μίζες, και ότι η “Νέα GM” δεν έχει τη παραμικρή ευθύνη γι’αυτές, ίσως πέσει στο κενό, μιας και ο τωρινός No2 άνθρωπος της GM, όπως αποδεικνύουν τα έγγραφα, γνώριζε για το θέμα από το 2005 Οι δικηγόροι των θυμάτων θα μπορούν πλέον να κατηγορήσουν ανοικτά την “Νέα GM” πως παρότι γνώριζε 9 χρόνια πριν για τις ελαττωματικές μίζες, δεν προχώρησε στην ανάκληση τους εγκαίρως, ειδικά όταν γνώριζε για το θέμα ο πρώην επικεφαλής μηχανικός και νυν αντιπρόεδρος της.