Ο Gianni Lancia, μια κορυφαία φυσιογνωμία της μεταπολεμικής αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιταλίας, απεβίωσε σε ηλικία 89 ετών.
Ήταν επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας Lancia, την οποία την είχε ιδρύσει το 1906 ο πατέρας του, ο Βιντσέντσο– από το 1947 ως το 1955, όταν η οικογένειά του παραχώρησε τον έλεγχο της επιχείρησης αυτής με έδρα το Τουρίνο (βορειοδυτική Ιταλία), η οποία είχε γίνει ζημιογόνα.
Ο Gianni Lancia έγινε γνωστός για την εμπειρογνωμοσύνη του στη μηχανική, αλλά όχι και για το εμπορικό του δαιμόνιο. Όταν ήταν επικεφαλής της εταιρείας, η Lancia κυριάρχησε στους αγώνες της Formula 1 και παρήγαγε ένα από τα πιο τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα της εποχής του, το Aurelia, ενώ παράλληλα φλέρταρε με τη χρεωκοπία.
Το 1955, ο κορυφαίος οδηγός αγώνων F1 της Lancia, ο Αλμπέρτο Ασκάρι, σκοτώθηκε όταν το αυτοκίνητό του συνετρίβη στη Μόντσα. Αντιδρώντας στο θάνατό του, ο Gianni Lancia δώρισε τη μονάδα Fomula 1 της εταιρείας του στη Ferrari –πράγμα που βοήθησε την τελευταία να κερδίσει την αγωνιστική σεζόν του 1956– και πούλησε την υπόλοιπη εταιρεία στην οικογένεια Πεζέντι της ιταλικής τσιμεντοβιομηχανίας.
Υπό τους Πεζέντι, η Lancia συνέχισε να φτιάχνει αυτοκίνητα που επαινέθηκαν από τους ειδικούς, όπως τα μοντέλα Flavia και Fulvia, τα οποία ωστόσο δεν κατάφεραν να κάνουν την εταιρεία να επιστρέψει στην κερδοφορία.
Η χρεωμένη εταιρεία αγοράσθηκε από τη Fiat το 1969 έναντι συμβολικού τιμήματος μιας λιρέτας και βρίσκεται σε παρακμή εδώ και δεκαετίες. Ο νυν επικεφαλής του ομίλου Fiat-Chrysler, ο Sergio Marchionne, έχει ανακοινώσει σχέδια για τη σταδιακή κατάργηση της μάρκας.