GP Βρετανίας 2014, FP2: Πρωτιά και πρόβλημα αξιοπιστίας για Hamilton

Σχετικά άρθρα

Lewis-Hamilton

Αντεστραμμένο “1-2” είχαμε στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμαστικών, καθώς ο Lewis Hamilton ήταν ταχύτερος από τον Nico Rosberg. Όμως, ο Βρετανός αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα της W05 και το FP2 ολοκληρώθηκε νωρίς για τον Πρωταθλητή τού 2008.

Όπως και στο FP1, έτσι και τώρα, στην τρίτη θέση είδε το όνομά του ο Fernando Alonso, έχοντας πίσω του τους Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Jenson Button, Kevin Magnussen, Kimi Raikkonen και Jean-Eric Vergne. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:

Ο άνεμος υπήρχε και πάλι στην πίστα, με τις θερμοκρασίες για αέρα και οδόστρωμα να είναι στους 22°C και 35°C, αντίστοιχα. Ο ήλιος κατάφερνε να περάσει τις ακτίνες τους ανάμεσα από τα σύννεφα, όμως υπήρχε 10% για βροχή, κάτι που σήμαινε ότι πρακτικά είναι σχεδόν απίθανο να δούμε υγρή τη βρετανική πίστα.

Τα χρονόμετρα ξεκίνησαν αμέσως τη δουλειά, και οι θέσεις άλλαζαν συνεχώς χέρια. Μόλις πέρασε το πρώτο “κύμα”, ο Button βρέθηκε στην πρώτη θέση με 1:37.608, αλλά χωρίς να είναι οι κορυφαίοι συνδυασμοί στην πίστα. Ο Πρωταθλητής τού 2009 βελτίωσε τον χρόνο που κατά 2 δέκατα μετά από μερικά περάσματα, μα η έξοδος στην πίστα για τους Rosberg, Hamilton, Alonso και Raikkonen σήμαινε ότι ο οδηγός τής McLaren δε θα παραμείνει για πολύ πρώτος.

GP GRAN BRETAGNA F1/2014

Τελικά, αυτός που του πήρε την πρώτη θέση ήταν ο Bottas, κάτι που θα έκανε νωρίτερα, αν δεν είχε τον Magnussen μπροστά του για να τον καθυστερεί. Η πραγματική απάντηση ήρθε, όμως, από τον Alonso, κατεβάζοντας κατά 1.3 δευτερόλεπτα την επίδοση του Bottas, στο 1:36.024, την ώρα που ο team-mate τού Ισπανού είχε επιστρέψει στα pits χωρίς να γράψει ανταγωνιστικό χρόνο.

Οι Rosberg και Hamilton κινήθηκαν αρχικά σε υψηλούς χρόνους, και η πρώτη γρήγορη προσπάθεια από τον Rosberg τον έφερε στη δεύτερη θέση, 2 δέκατα πίσω από τον Alonso, με τον Hamilton να είναι άλλο μισό σχεδόν δευτερόλεπτο πιο αργός. Ο Magnussen ανέβηκε στην 4η θέση, 4 δέκατα πίσω από τον Hamilton, τη στιγμή που οι δύο Red Bulls παρέμεναν ακινητοποιημένες στο αυστριακό γκαράζ, όπως και η FW36 τού Massa, στο γκαράζ τής Williams.

Αφού πέρασε ένας γύρος “χαλάρωσης”, τα “Ασημί Βέλη” προσπάθησαν και πάλι, μόνο που τώρα ήταν αρκετά γρήγορα για να γράψουν το “1-2”. 1:35.424 (ίδιος ακριβώς χρόνος με του Rosberg στο FP1, που ήταν και ο ταχύτερος) από τον Hamilton και 1:35.645 από τον Rosberg, ο οποίος ήταν ταχύτερος στο πρώτο κομμάτι από τον Βρετανό, όμως έχασε στα υπόλοιπα δύο.

Η ώρα για να βγουν οι δύο Red Bulls στην πίστα είχε φτάσει, 20 λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου. Στον πρώτο του γρήγορο γύρο, ο Vettel ήταν 8ος και ο Ricciardo 4ος, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι στα 8 δέκατα. Ο Πρωταθλητής μείωσε τη διαφορά στα 4 δέκατα στον επόμενο γύρο (1:36.606 έναντι 1:36.978) και αυτό που φαινόταν ήταν ότι η συμπεριφορά τής RB10 δεν ήταν ιδανική, τουλάχιστον στα χέρια τού Seb, κάτι που ίσχυε και για την STR9 τού Kvyat, τον οποίο είδαμε να κρατά με νύχια και με δόντια το μονοθέσιό του εντός πίστας στην έξοδο της Stowe.

F1 Grand Prix of Great Britain - Practice

Λίγο πριν συμπληρωθούν τα 30 λεπτά, ο Ricciardo πλησίασε τον Hamilton στα 87 χιλιοστά τού δευτερολέπτου, μπαίνοντας ανάμεσα στις δύο Mercedes. Ο Massa εκείνη τη στιγμή ολοκλήρωνε τον πρώτο του γρήγορο γύρο και το Grand Prix ουσιαστικά ξεκινούσε τότε γι’ αυτόν, μετά από το ατύχημα στο FP1. Ύστερα από δύο γρήγορους γύρους, ο Βραζιλιάνος ανέβηκε στην 7η θέση (1:37.207), 1.8 δευτερόλεπτα μακριά από τον Hamilton.

Στα 57 λεπτά πριν από το τέλος, ο Gutierrez έβαλε τη μέση γόμα και ανέβηκε 6ος, 1.5 δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή, αλλά λίγα δευτερόλεπτα αργότερα τη θέση του πήρε ο Massa, που παρέμενε με τα σκληρά. Ο Grosjean είχε μια προσωρινή έξοδο της Luffield (η 7η στροφή τής πίστας), χωρίς να προκαλέσει ζημιές στην E22.

Οι οδηγοί τής Mercedes βγήκαν ταυτοχρόνως έξω με τη μέση γόμα, με 52 λεπτά ν’ απομένουν, και ήταν φυσικό να κινηθούν ακόμα ταχύτερα. Ο Rosberg έγραψε αμέσως πρώτο χρόνο, στο 1:34.736, όμως ο Hamilton απάντησε γρήγορα, με 1:34.509, και το σκηνικό ήταν και πάλι το ίδιο: Rosberg ταχύτερος στο S1, Hamilton στα S2 και S3.

Τα μονοθέσια στην πίστα αυξανόταν, και οι Vettel, Ricciardo, Alonso και Raikkonen είχαν τοποθετήσει τη μέση γόμα στα μονοθέσιά τους. Ο Alonso βρέθηκε ξανά πίσω από τις Mercedes, όντας μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον δεύτερο Rosberg, ενώ πίσω από τον Ισπανό ήταν οι Ricciardo και Vettel, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι στο 1 δέκατο, αλλά ο Αυστραλός απείχε σχεδόν 3 δέκατα από τον “El Nano”.

GP GRAN BRETAGNA F1/2014

Πολύ μεγαλύτερη ήταν η διαφορά τού Raikkonen από τον Alonso, στα 1.3 δευτερόλεπτα, και ήταν εμφανές ότι ο “Iceman” δεν έχει βρει ακόμα τις ιδανικές ρυθμίσεις για την F14 T. Ο Ricciardo επισημαίνει πως η μέση γόμα χρειάζεται αρκετή ώρα για να έρθει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, κάτι που θα πρέπει να διορθωθεί, διότι αυτό αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τις κατατακτήριες.

Κι ενώ μένουν 35 λεπτά για να ολοκληρωθεί η σημερινή ημέρα, η δράση έχει πέσει αρκετά και από τους πρώτους, μόνο τα γερμανικά μονοθέσια είναι στην πίστα, φυσικά με αρκετό καύσιμο, για τις καθιερωμένες προσομοιώσεις αγώνα. Ωστόσο, ένα πρόβλημα στον Mercedes-Benz PU106 Hybrid ανάγκασε τον Hamilton να παρκάρει την W05 στη στροφή 4, όπως έβγαινε από το pit lane. Τα 29 λεπτά που είχαν απομείνει έκαναν σαφές ότι ο Βρετανός δε θα έκανε περισσότερους από 14 γύρους και φυσικά δε θα μπορούσε ν’ αξιολογήσει όσο θα ήθελε τη μέση γόμα, ειδικά με πολλά καύσιμα.

Σχεδόν την ίδια ώρα, παρόμοιο πρόβλημα είχε και ο Ericsson, ο οποίος, όμως, κατάφερε να φτάσει στο pit lane. Οι περισσότεροι οδηγοί ήταν στην πίστα με 25 λεπτά να μένουν και όλοι οι οδηγοί έκαναν προσομοίωση αγώνα, είτε με τη σκληρή γόμα είτε με τη μέση, την οποία είχαν επιλέξει οι περισσότεροι.

Kevin Magnussen on track.

Πρόωρα έληξε το FP2 και για τον Vergne, ο οποίος είδε τον εμπρός αριστερό τροχό να είναι έτοιμος να φύγει από τη θέση του στην 1η στροφή και δεν είχε άλλη επιλογή από το να σταματήσει άμεσα το μονοθέσιό του, πριν μπούμε στο τελευταίο 10λεπτο. Η STR9 απομακρύνθηκε πολύ γρήγορα και η κίτρινη σημαία δεν κράτησε για πολύ.

Κομμάτια από το πίσω μέρος τού μονοθεσίου του είδε να φεύγουν ο Bottas, δίχως να έχει επαφή με κάποιο άλλο μονοθέσιο, και η επιστροφή του στα pits έδειξε ότι προερχόταν από το κάλυμμα του κινητήρα, κάτι που δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο.

Ο Πρωταθλητής συνέχιζε να ψάχνει τα όρια της RB10 και πάτησε λίγο εκτός στις Becketts, στα τελευταία λεπτά, όμως χωρίς κάποια συνέπεια. Η δράση ολοκληρώθηκε χωρίς κάτι αξιόλογο, και οι μηχανικοί θα έχουν στα χέρια τους πληθώρα δεδομένων που πρέπει ν’ αναλύσουν για να βελτιώσουν τα μονοθέσια για την αυριανή ημέρα.

Το FP3 είναι προγραμματισμένο γι’ αύριο στις 12:00 ώρα Ελλάδας, με τις κατατακτήριες δοκιμές να ξεκινούν στις 15:00, ίδια ώρα με τον αγώνα τής Κυριακής. Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα και οι καλύτεροι χρόνοι από το FP2.

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]FP2[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:34.508 14
2 6 Nico Rosberg Mercedes 1:34.736 0.228 35
3 14 Fernando Alonso Ferrari 1:35.244 0.736 32
4 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:35.511 1.003 11
5 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:35.627 1.119 27
6 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:36.016 1.508  33
7 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:36.228 1.720  34
8 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:36.299 1.791  35
9 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:36.554 2.046  29
10 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:36.583 2.075  26
11 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:36.671 2.163  29
12 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:36.778 2.270  31
13 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:36.951 2.443  35
14 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:37.064 2.556  35
15 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:37.097 2.589  33
16 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:37.236 2.728  37
17 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:37.449 2.941  27
18 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:37.520 3.012  25
19 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:38.658 4.150  11
20 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:39.068 4.560  31
21 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:39.224 4.716  28
22 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:39.762 5.254  21

[/tab] [tab]

Θέση No Οδηγός Τοπική Ώρα Ταχύτητα
1 77 Valtteri Bottas 14:12:36 320.7
2 20 Kevin Magnussen 15:26:10 320.0
3 11 Sergio Perez 14:11:07 319.6
4 22 Jenson Button 14:09:08 317.6
5 27 Nico Hulkenberg 15:04:08 317.5
6 6 Nico Rosberg 14:39:07 316.0
7 26 Daniil Kvyat 15:31:02 315.6
8 19 Felipe Massa 14:55:42 315.4
9 44 Lewis Hamilton 14:47:05 315.0
10 99 Adrian Sutil 15:18:26 314.5
11 17 Jules Bianchi 14:07:30 314.0
12 14 Fernando Alonso 14:43:40 313.4
13 7 Kimi Räikkönen 15:13:24 313.1
14 25 Jean-Eric Vergne 14:45:32 311.9
15 21 Esteban Gutierrez 14:15:02 310.4
16 10 Kamui Kobayashi 14:59:24 309.8
17 9 Marcus Ericsson 14:33:06 308.8
18 4 Max Chilton 14:43:07 308.7
19 3 Daniel Ricciardo 14:27:31 307.6
20 1 Sebastian Vettel 14:45:38 307.6
21 8 Romain Grosjean 15:16:17 306.6
22 13 Pastor Maldonado 14:45:51 306.2

[/tab] [tab]

Sector #1
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 29.780
2 6 Nico Rosberg 29.790
3 1 Sebastian Vettel 30.056
4 14 Fernando Alonso 30.123
5 77 Valtteri Bottas 30.170
6 3 Daniel Ricciardo 30.173
7 22 Jenson Button 30.196
8 7 Kimi Räikkönen 30.199
9 25 Jean-Eric Vergne 30.296
10 20 Kevin Magnussen 30.326
11 26 Daniil Kvyat 30.365
12 27 Nico Hulkenberg 30.370
13 13 Pastor Maldonado 30.417
14 21 Esteban Gutierrez 30.429
15 19 Felipe Massa 30.430
16 11 Sergio Perez 30.590
17 8 Romain Grosjean 30.685
18 99 Adrian Sutil 30.819
19 4 Max Chilton 30.943
20 17 Jules Bianchi 30.965
21 9 Marcus Ericsson 31.085
22 10 Kamui Kobayashi 31.100

[/tab] [tab]

Sector #2
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 38.522
2 6 Nico Rosberg 38.785
3 14 Fernando Alonso 38.884
4 3 Daniel Ricciardo 38.895
5 1 Sebastian Vettel 39.056
6 77 Valtteri Bottas 39.279
7 22 Jenson Button 39.393
8 19 Felipe Massa 39.505
9 20 Kevin Magnussen 39.531
10 25 Jean-Eric Vergne 39.543
11 7 Kimi Räikkönen 39.549
12 8 Romain Grosjean 39.553
13 26 Daniil Kvyat 39.655
14 99 Adrian Sutil 39.733
15 21 Esteban Gutierrez 39.765
16 11 Sergio Perez 39.881
17 13 Pastor Maldonado 39.935
18 27 Nico Hulkenberg 40.161
19 17 Jules Bianchi 40.386
20 9 Marcus Ericsson 40.607
21 4 Max Chilton 40.723
22 10 Kamui Kobayashi 40.811

[/tab] [tab]

Sector #3
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 26.122
2 6 Nico Rosberg 26.161
3 14 Fernando Alonso 26.237
4 3 Daniel Ricciardo 26.340
5 20 Kevin Magnussen 26.409
6 1 Sebastian Vettel 26.429
7 77 Valtteri Bottas 26.436
8 19 Felipe Massa 26.596
9 7 Kimi Räikkönen 26.612
10 22 Jenson Button 26.639
11 26 Daniil Kvyat 26.670
12 21 Esteban Gutierrez 26.704
13 13 Pastor Maldonado 26.712
14 25 Jean-Eric Vergne 26.744
15 11 Sergio Perez 26.765
16 27 Nico Hulkenberg 26.790
17 8 Romain Grosjean 26.859
18 99 Adrian Sutil 26.934
19 10 Kamui Kobayashi 27.114
20 17 Jules Bianchi 27.227
21 4 Max Chilton 27.406
22 9 Marcus Ericsson 27.711

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]

[Χρόνοι: F1.com]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα