Αντεστραμμένο “1-2” είχαμε στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμαστικών, καθώς ο Lewis Hamilton ήταν ταχύτερος από τον Nico Rosberg. Όμως, ο Βρετανός αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα της W05 και το FP2 ολοκληρώθηκε νωρίς για τον Πρωταθλητή τού 2008.
Όπως και στο FP1, έτσι και τώρα, στην τρίτη θέση είδε το όνομά του ο Fernando Alonso, έχοντας πίσω του τους Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Jenson Button, Kevin Magnussen, Kimi Raikkonen και Jean-Eric Vergne. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:
Ο άνεμος υπήρχε και πάλι στην πίστα, με τις θερμοκρασίες για αέρα και οδόστρωμα να είναι στους 22°C και 35°C, αντίστοιχα. Ο ήλιος κατάφερνε να περάσει τις ακτίνες τους ανάμεσα από τα σύννεφα, όμως υπήρχε 10% για βροχή, κάτι που σήμαινε ότι πρακτικά είναι σχεδόν απίθανο να δούμε υγρή τη βρετανική πίστα.
Τα χρονόμετρα ξεκίνησαν αμέσως τη δουλειά, και οι θέσεις άλλαζαν συνεχώς χέρια. Μόλις πέρασε το πρώτο “κύμα”, ο Button βρέθηκε στην πρώτη θέση με 1:37.608, αλλά χωρίς να είναι οι κορυφαίοι συνδυασμοί στην πίστα. Ο Πρωταθλητής τού 2009 βελτίωσε τον χρόνο που κατά 2 δέκατα μετά από μερικά περάσματα, μα η έξοδος στην πίστα για τους Rosberg, Hamilton, Alonso και Raikkonen σήμαινε ότι ο οδηγός τής McLaren δε θα παραμείνει για πολύ πρώτος.
Τελικά, αυτός που του πήρε την πρώτη θέση ήταν ο Bottas, κάτι που θα έκανε νωρίτερα, αν δεν είχε τον Magnussen μπροστά του για να τον καθυστερεί. Η πραγματική απάντηση ήρθε, όμως, από τον Alonso, κατεβάζοντας κατά 1.3 δευτερόλεπτα την επίδοση του Bottas, στο 1:36.024, την ώρα που ο team-mate τού Ισπανού είχε επιστρέψει στα pits χωρίς να γράψει ανταγωνιστικό χρόνο.
Οι Rosberg και Hamilton κινήθηκαν αρχικά σε υψηλούς χρόνους, και η πρώτη γρήγορη προσπάθεια από τον Rosberg τον έφερε στη δεύτερη θέση, 2 δέκατα πίσω από τον Alonso, με τον Hamilton να είναι άλλο μισό σχεδόν δευτερόλεπτο πιο αργός. Ο Magnussen ανέβηκε στην 4η θέση, 4 δέκατα πίσω από τον Hamilton, τη στιγμή που οι δύο Red Bulls παρέμεναν ακινητοποιημένες στο αυστριακό γκαράζ, όπως και η FW36 τού Massa, στο γκαράζ τής Williams.
Αφού πέρασε ένας γύρος “χαλάρωσης”, τα “Ασημί Βέλη” προσπάθησαν και πάλι, μόνο που τώρα ήταν αρκετά γρήγορα για να γράψουν το “1-2”. 1:35.424 (ίδιος ακριβώς χρόνος με του Rosberg στο FP1, που ήταν και ο ταχύτερος) από τον Hamilton και 1:35.645 από τον Rosberg, ο οποίος ήταν ταχύτερος στο πρώτο κομμάτι από τον Βρετανό, όμως έχασε στα υπόλοιπα δύο.
Η ώρα για να βγουν οι δύο Red Bulls στην πίστα είχε φτάσει, 20 λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου. Στον πρώτο του γρήγορο γύρο, ο Vettel ήταν 8ος και ο Ricciardo 4ος, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι στα 8 δέκατα. Ο Πρωταθλητής μείωσε τη διαφορά στα 4 δέκατα στον επόμενο γύρο (1:36.606 έναντι 1:36.978) και αυτό που φαινόταν ήταν ότι η συμπεριφορά τής RB10 δεν ήταν ιδανική, τουλάχιστον στα χέρια τού Seb, κάτι που ίσχυε και για την STR9 τού Kvyat, τον οποίο είδαμε να κρατά με νύχια και με δόντια το μονοθέσιό του εντός πίστας στην έξοδο της Stowe.
Λίγο πριν συμπληρωθούν τα 30 λεπτά, ο Ricciardo πλησίασε τον Hamilton στα 87 χιλιοστά τού δευτερολέπτου, μπαίνοντας ανάμεσα στις δύο Mercedes. Ο Massa εκείνη τη στιγμή ολοκλήρωνε τον πρώτο του γρήγορο γύρο και το Grand Prix ουσιαστικά ξεκινούσε τότε γι’ αυτόν, μετά από το ατύχημα στο FP1. Ύστερα από δύο γρήγορους γύρους, ο Βραζιλιάνος ανέβηκε στην 7η θέση (1:37.207), 1.8 δευτερόλεπτα μακριά από τον Hamilton.
Στα 57 λεπτά πριν από το τέλος, ο Gutierrez έβαλε τη μέση γόμα και ανέβηκε 6ος, 1.5 δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή, αλλά λίγα δευτερόλεπτα αργότερα τη θέση του πήρε ο Massa, που παρέμενε με τα σκληρά. Ο Grosjean είχε μια προσωρινή έξοδο της Luffield (η 7η στροφή τής πίστας), χωρίς να προκαλέσει ζημιές στην E22.
Οι οδηγοί τής Mercedes βγήκαν ταυτοχρόνως έξω με τη μέση γόμα, με 52 λεπτά ν’ απομένουν, και ήταν φυσικό να κινηθούν ακόμα ταχύτερα. Ο Rosberg έγραψε αμέσως πρώτο χρόνο, στο 1:34.736, όμως ο Hamilton απάντησε γρήγορα, με 1:34.509, και το σκηνικό ήταν και πάλι το ίδιο: Rosberg ταχύτερος στο S1, Hamilton στα S2 και S3.
Τα μονοθέσια στην πίστα αυξανόταν, και οι Vettel, Ricciardo, Alonso και Raikkonen είχαν τοποθετήσει τη μέση γόμα στα μονοθέσιά τους. Ο Alonso βρέθηκε ξανά πίσω από τις Mercedes, όντας μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον δεύτερο Rosberg, ενώ πίσω από τον Ισπανό ήταν οι Ricciardo και Vettel, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι στο 1 δέκατο, αλλά ο Αυστραλός απείχε σχεδόν 3 δέκατα από τον “El Nano”.
Πολύ μεγαλύτερη ήταν η διαφορά τού Raikkonen από τον Alonso, στα 1.3 δευτερόλεπτα, και ήταν εμφανές ότι ο “Iceman” δεν έχει βρει ακόμα τις ιδανικές ρυθμίσεις για την F14 T. Ο Ricciardo επισημαίνει πως η μέση γόμα χρειάζεται αρκετή ώρα για να έρθει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, κάτι που θα πρέπει να διορθωθεί, διότι αυτό αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τις κατατακτήριες.
Κι ενώ μένουν 35 λεπτά για να ολοκληρωθεί η σημερινή ημέρα, η δράση έχει πέσει αρκετά και από τους πρώτους, μόνο τα γερμανικά μονοθέσια είναι στην πίστα, φυσικά με αρκετό καύσιμο, για τις καθιερωμένες προσομοιώσεις αγώνα. Ωστόσο, ένα πρόβλημα στον Mercedes-Benz PU106 Hybrid ανάγκασε τον Hamilton να παρκάρει την W05 στη στροφή 4, όπως έβγαινε από το pit lane. Τα 29 λεπτά που είχαν απομείνει έκαναν σαφές ότι ο Βρετανός δε θα έκανε περισσότερους από 14 γύρους και φυσικά δε θα μπορούσε ν’ αξιολογήσει όσο θα ήθελε τη μέση γόμα, ειδικά με πολλά καύσιμα.
Σχεδόν την ίδια ώρα, παρόμοιο πρόβλημα είχε και ο Ericsson, ο οποίος, όμως, κατάφερε να φτάσει στο pit lane. Οι περισσότεροι οδηγοί ήταν στην πίστα με 25 λεπτά να μένουν και όλοι οι οδηγοί έκαναν προσομοίωση αγώνα, είτε με τη σκληρή γόμα είτε με τη μέση, την οποία είχαν επιλέξει οι περισσότεροι.
Πρόωρα έληξε το FP2 και για τον Vergne, ο οποίος είδε τον εμπρός αριστερό τροχό να είναι έτοιμος να φύγει από τη θέση του στην 1η στροφή και δεν είχε άλλη επιλογή από το να σταματήσει άμεσα το μονοθέσιό του, πριν μπούμε στο τελευταίο 10λεπτο. Η STR9 απομακρύνθηκε πολύ γρήγορα και η κίτρινη σημαία δεν κράτησε για πολύ.
Κομμάτια από το πίσω μέρος τού μονοθεσίου του είδε να φεύγουν ο Bottas, δίχως να έχει επαφή με κάποιο άλλο μονοθέσιο, και η επιστροφή του στα pits έδειξε ότι προερχόταν από το κάλυμμα του κινητήρα, κάτι που δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο.
Ο Πρωταθλητής συνέχιζε να ψάχνει τα όρια της RB10 και πάτησε λίγο εκτός στις Becketts, στα τελευταία λεπτά, όμως χωρίς κάποια συνέπεια. Η δράση ολοκληρώθηκε χωρίς κάτι αξιόλογο, και οι μηχανικοί θα έχουν στα χέρια τους πληθώρα δεδομένων που πρέπει ν’ αναλύσουν για να βελτιώσουν τα μονοθέσια για την αυριανή ημέρα.
Το FP3 είναι προγραμματισμένο γι’ αύριο στις 12:00 ώρα Ελλάδας, με τις κατατακτήριες δοκιμές να ξεκινούν στις 15:00, ίδια ώρα με τον αγώνα τής Κυριακής. Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα και οι καλύτεροι χρόνοι από το FP2.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]FP2[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:34.508 | 14 | |
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:34.736 | 0.228 | 35 |
3 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:35.244 | 0.736 | 32 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:35.511 | 1.003 | 11 |
5 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:35.627 | 1.119 | 27 |
6 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:36.016 | 1.508 | 33 |
7 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:36.228 | 1.720 | 34 |
8 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:36.299 | 1.791 | 35 |
9 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:36.554 | 2.046 | 29 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:36.583 | 2.075 | 26 |
11 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:36.671 | 2.163 | 29 |
12 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:36.778 | 2.270 | 31 |
13 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:36.951 | 2.443 | 35 |
14 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:37.064 | 2.556 | 35 |
15 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:37.097 | 2.589 | 33 |
16 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:37.236 | 2.728 | 37 |
17 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:37.449 | 2.941 | 27 |
18 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:37.520 | 3.012 | 25 |
19 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:38.658 | 4.150 | 11 |
20 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:39.068 | 4.560 | 31 |
21 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:39.224 | 4.716 | 28 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:39.762 | 5.254 | 21 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 77 | Valtteri Bottas | 14:12:36 | 320.7 |
2 | 20 | Kevin Magnussen | 15:26:10 | 320.0 |
3 | 11 | Sergio Perez | 14:11:07 | 319.6 |
4 | 22 | Jenson Button | 14:09:08 | 317.6 |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | 15:04:08 | 317.5 |
6 | 6 | Nico Rosberg | 14:39:07 | 316.0 |
7 | 26 | Daniil Kvyat | 15:31:02 | 315.6 |
8 | 19 | Felipe Massa | 14:55:42 | 315.4 |
9 | 44 | Lewis Hamilton | 14:47:05 | 315.0 |
10 | 99 | Adrian Sutil | 15:18:26 | 314.5 |
11 | 17 | Jules Bianchi | 14:07:30 | 314.0 |
12 | 14 | Fernando Alonso | 14:43:40 | 313.4 |
13 | 7 | Kimi Räikkönen | 15:13:24 | 313.1 |
14 | 25 | Jean-Eric Vergne | 14:45:32 | 311.9 |
15 | 21 | Esteban Gutierrez | 14:15:02 | 310.4 |
16 | 10 | Kamui Kobayashi | 14:59:24 | 309.8 |
17 | 9 | Marcus Ericsson | 14:33:06 | 308.8 |
18 | 4 | Max Chilton | 14:43:07 | 308.7 |
19 | 3 | Daniel Ricciardo | 14:27:31 | 307.6 |
20 | 1 | Sebastian Vettel | 14:45:38 | 307.6 |
21 | 8 | Romain Grosjean | 15:16:17 | 306.6 |
22 | 13 | Pastor Maldonado | 14:45:51 | 306.2 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 29.780 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 29.790 |
3 | 1 | Sebastian Vettel | 30.056 |
4 | 14 | Fernando Alonso | 30.123 |
5 | 77 | Valtteri Bottas | 30.170 |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | 30.173 |
7 | 22 | Jenson Button | 30.196 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | 30.199 |
9 | 25 | Jean-Eric Vergne | 30.296 |
10 | 20 | Kevin Magnussen | 30.326 |
11 | 26 | Daniil Kvyat | 30.365 |
12 | 27 | Nico Hulkenberg | 30.370 |
13 | 13 | Pastor Maldonado | 30.417 |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | 30.429 |
15 | 19 | Felipe Massa | 30.430 |
16 | 11 | Sergio Perez | 30.590 |
17 | 8 | Romain Grosjean | 30.685 |
18 | 99 | Adrian Sutil | 30.819 |
19 | 4 | Max Chilton | 30.943 |
20 | 17 | Jules Bianchi | 30.965 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 31.085 |
22 | 10 | Kamui Kobayashi | 31.100 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 38.522 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 38.785 |
3 | 14 | Fernando Alonso | 38.884 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | 38.895 |
5 | 1 | Sebastian Vettel | 39.056 |
6 | 77 | Valtteri Bottas | 39.279 |
7 | 22 | Jenson Button | 39.393 |
8 | 19 | Felipe Massa | 39.505 |
9 | 20 | Kevin Magnussen | 39.531 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | 39.543 |
11 | 7 | Kimi Räikkönen | 39.549 |
12 | 8 | Romain Grosjean | 39.553 |
13 | 26 | Daniil Kvyat | 39.655 |
14 | 99 | Adrian Sutil | 39.733 |
15 | 21 | Esteban Gutierrez | 39.765 |
16 | 11 | Sergio Perez | 39.881 |
17 | 13 | Pastor Maldonado | 39.935 |
18 | 27 | Nico Hulkenberg | 40.161 |
19 | 17 | Jules Bianchi | 40.386 |
20 | 9 | Marcus Ericsson | 40.607 |
21 | 4 | Max Chilton | 40.723 |
22 | 10 | Kamui Kobayashi | 40.811 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 26.122 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 26.161 |
3 | 14 | Fernando Alonso | 26.237 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | 26.340 |
5 | 20 | Kevin Magnussen | 26.409 |
6 | 1 | Sebastian Vettel | 26.429 |
7 | 77 | Valtteri Bottas | 26.436 |
8 | 19 | Felipe Massa | 26.596 |
9 | 7 | Kimi Räikkönen | 26.612 |
10 | 22 | Jenson Button | 26.639 |
11 | 26 | Daniil Kvyat | 26.670 |
12 | 21 | Esteban Gutierrez | 26.704 |
13 | 13 | Pastor Maldonado | 26.712 |
14 | 25 | Jean-Eric Vergne | 26.744 |
15 | 11 | Sergio Perez | 26.765 |
16 | 27 | Nico Hulkenberg | 26.790 |
17 | 8 | Romain Grosjean | 26.859 |
18 | 99 | Adrian Sutil | 26.934 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | 27.114 |
20 | 17 | Jules Bianchi | 27.227 |
21 | 4 | Max Chilton | 27.406 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 27.711 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com]