Button-Rosberg-Vettel

Συναρπαστικές οι σημερινές κατατακτήριες για το Βρετανικό Grand Prix, λόγω του πολύ άστατου καιρού που επικρατούσε στην περιοχή. Αυτός που τα κατάφερε καλύτερα ήταν ο Nico Rosberg και θα ξεκινήσει τον αγώνα από την καλύτερη θέση, με τον Sebastian Vettel να είναι δίπλα του. Ο Button εκμεταλλεύτηκε άψογα τις περιστάσεις και σημείωσε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, μπροστά από τους Hulkenberg, Magnussen, Hamilton, Perez, Ricciardo, Kvyat και Vergne.

Ο Hamilton δεν πίεσε για να βελτιώσει τον γύρο του στο Q3 όπως έκαναν οι 5 πρώτοι, και η Ferrari είδε τους οδηγούς της στις θέσεις 19 και 20 (θα ξεκινήσουν 16ος και 18ος), λόγω της καθυστερημένης εξόδου στην πίστα, στο Q1, όταν η βροχή δεν επέτρεπε σε κανέναν να βελτιώσει τον χρόνο του, κάτι που ισχύει και για τις Williams. Καλό, όμως, είναι να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Q1

Jenson Button on track.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν παρόμοιες με ό,τι αντιμετώπισαν οι οδηγοί στο ξεκίνημα του FP3: θερμοκρασία αέρα και οδοστρώματος στους 16°C και 21°C, αντίστοιχα, η βροχή είχε σταματήσει, όμως η πίστα ήταν βρεγμένη, κάτι που ανάγκασε τους οδηγούς να βγουν όλοι έξω με τα ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά και με την προειδοποίηση από τη FIA για τα περάσματά τους από τις Copse (στροφή 9) και Club (στροφή 18), ώστε να μην πατούν όλοι οι τροχοί έξω από τη λευκή γραμμή.

Το feedback από τους οδηγούς έκανε λόγο για μερικά σημεία που είναι σχεδόν στεγνά, μα δεν ήταν ακόμα η ώρα για τα slicks. Οι χρόνοι ξεκίνησαν να γράφονται άμεσα, υπό τον φόβο επιδείνωσης της βροχής, με τους οδηγούς να είναι αρκετά προσεκτικοί στα πρώτα τους περάσματα.

Με την ολοκλήρωση του πρώτου γρήγορου γύρου από τους οδηγούς, ο Hamilton δεν άφησε κανένα περιθώριο στον Ricciardo, ο οποίος ήταν πάνω από 1 δευτερόλεπτο αργότερος από τον Βρετανό, ενώ άλλα 2 δέκατα πίσω ήταν ο Rosberg, στην τρίτη θέση, μπροστά από τους Vettel και Alonso.

Λίγο πριν το τελευταίο 10λεπτο για την περίοδο, ο Hamilton μιλούσε για slicks ελαστικά, λόγω των θερμοκρασιών που αναπτύσσονταν στα ενδιάμεσα ελαστικά εκεί όπου δεν υπήρχε αρκετό νερό για να τα ψύχει. Οι δύο Williams ήταν οι μοναδικές που δεν είχε γράψει χρόνο και το έκαναν στα 8 λεπτά πριν από το τέλος, με τον 5ο και 6ο ταχύτερο χρόνο για Bottas και Massa, αντίστοιχα, και τη μεταξύ τους διαφορά να είναι στα 4 σχεδόν δέκατα.

Η Mercedes άκουσε και τον δεύτερο οδηγό της να λέει για τα slicks ελαστικά, συγκεκριμένα για τη μέση γόμα, την οποία έβαλε ο Kobayashi, με το χρονόμετρο να λέει 6 λεπτά για να ολοκληρωθούν οι προσπάθειες για το Q1. Ο Ιάπωνας πήρε ένα δείγμα από την καταλληλότητα των ελαστικών, αλλά ο οδηγός τής Caterham επέλεξε να επιστρέψει στα pits.

Παρ’ όλα αυτά, όλοι οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα με τη μέση γόμα, και στην ουσία όλα ξεκινούσαν από την αρχή, διότι οι χρόνοι έπεσαν κατά πολύ, εν μέσω αρκετών θεαματικών γλιστρημάτων, φυσικά! Στα 2:30 λεπτά για τη λήξη τής περιόδου, και οι 22 οδηγοί βρίσκονται στην πίστα, με τις θέσεις ν’ αλλάζουν συνεχώς χέρια, με πολύ γρήγορο ρυθμό.

Κι εγώ όλοι ήταν στα slicks, η βροχή άρχισε να δυναμώνει και το αποτέλεσμα ήταν ο Sutil να κολλήσει στην αμμοπαγίδα της Brooklands, αλλά η πραγματική καταστροφή ήταν για τη Ferrari: ο Alonso βγήκε αρκετά εκτός στην Luffield, στον μοναδικό γρήγορό του γύρο με τα slick και δεν προλάβαινε να περάσει τη γραμμή για να ξεκινήσει νέο γρήγορο γύρο. Ούτε ο Raikkonen, όμως, μπορούσε να βελτιώσει τον χρόνο του και το αποτέλεσμα είναι να ξεκινήσει από την 20η θέση τον αυριανό αγώνα.

Μαζί με τις δύο Caterham, εκτός Q2 και οι δύο Williams, καθώς δεν κατάφεραν ούτε αυτές να κάνουν κάτι καλύτερο με τα slicks, μιας και άργησαν να βγουν στην πίστα και η βροχή είχε ήδη αρχίσει να πέφτει, καθιστώντας άχρηστα τα στεγνά ελαστικά.

Q2

Kimi Raikkonen

Η δεύτερη περίοδος ξεκίνησε με τα μονοθέσια να έχουν και πάλι φορεμένα τα ενδιάμεσα ελαστικά, λόγω της βροχής που είχε πέσει στο τέλος τού Q1, ωστόσο η πίστα δεν ήταν πολύ βρεγμένη και τουλάχιστον στην αρχή τού Q2 η βροχή είχε σταματήσει, αλλά κανένας δεν μπορούσε να προβλέψει με βεβαιότητα τις συνθήκες για τη συνέχεια.

Αυτό σήμαινε ότι και οι 15 οδηγοί ήταν στην πίστα (έλλειπε ο Sutil που προκρίθηκε στο Q2, όμως το μονοθέσιό του έμεινε ακίνητο στην αμμοπαγίδα), με τα Mercedes να είναι με μεγάλη διαφορά τα ταχύτερα μονοθέσια και τους χρόνους στο 1:44.639 για τον Hamilton και 1:45.292 για τον Rosberg. Στα 8 τελευταία λεπτά, ο Vettel είδε το όνομά του στην κορυφή, με 1:44.085, τη στιγμή που ο Hamilton έμπαινε στα pits, για να βάλει τη μέση γόμα.

Και όταν αυτό το κάνει ένας, τότε το κάνουν όλοι! Ο γύρος τού Vettel ακυρώθηκε, επειδή πάτησε εκτός στην Copse και πήρε αμέσως εντολή για να βάλει τα slicks. Το ίδιο έκαναν και οι 15, και ουσιαστικά έμεναν 4 λεπτά για να καταφέρουν να κάνουν ό,τι καλύτερο με τη μέση γόμα, στην προσπάθειά τους να περάσουν στο Q3.

Οι χρόνοι κατεβαίνουν και πάλι κατά πολύ, αλλά αυτό δεν ισχύει για τον Hamitlon, που έκανε λάθος στην πρώτη στροφή, αλλά μπήκε γρήγορα και πάλι στην πίστα. Ο Rosberg έπιασε κορυφή με το 1:35.179, 3 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τον Ricciardo στη δεύτερη θέση. Ένα στρογγυλό 1:35.000 είδαμε στα χρονόμετρα και το είχε σημειώσει ο Hamilton, που πίεζε γι’ ακόμα έναν γρήγορο γύρο, όπως και όλοι οι οδηγοί.

Το Q2 ολοκληρώθηκε όπως και το Q1 για τη Sauber, με τον Gutierrez να είναι εκτός πίστας, αλλά ο Hamilton κατάφερε να βρει άλλα 130 χιλιοστά τού δευτερολέπτου. Οριακό πέρασμα στο Q3 για τον Ricciardo, που έχασε χρόνο πίσω από τον Gutierrez, λίγο πριν ο Μεξικανός βγει εκτός.

Η λήξη βρήκε εκτός 10άδας τους Grosjean, Bianchi, Chilton, Gutierrez, Maldonado και Sutil, που δεν πήρε καθόλου μέρος στο Q2.

Q3

Nico Rosberg

Αυτή τη φορά, δεν έβρεξε και οι οδηγοί είχαν χωρίς δεύτερη σκέψη τη μέση γόμα για το 12λεπτο τού Q3. Οι οδηγοί βγήκαν σχεδόν όλοι μαζί για την πρώτη τους γρήγορη προσπάθεια, με τις δύο Toro Rosso να είναι οι πρώτες που γράφουν χρόνο στο Q3.

Τα παιχνίδια του καιρού έγιναν ακόμα πιο ύπουλα, όμως, καθώς οι ψιχάλες εμφανίστηκαν και πάλι, δυσκολεύοντας τους οδηγούς. Ο Hamilton ήταν ξανά στην πρώτη θέση, 2 δέκατα μπροστά από τον δεύτερο Rosberg, ενώ ο Perez είχε καταφέρει να κάνει χρόνο πιο νωρίς και βρισκόταν στην τρίτη θέση.

Ο Ricciardo ήταν τέταρτος, ενώ ο Vettel ήταν ο μοναδικός οδηγός που δεν είχε σημειώσει χρόνο, και όλα αυτά με 5 λεπτά να έχουν απομείνει και τον καιρό να παραμένει άστατος, αφού η βροχή φαινόταν να είχε σταματήσει και πάλι.

Όλοι οι οδηγοί βρισκόταν στα pits στο ξεκίνημα του τελευταίου 5λεπτου, με τη 10άδα να είναι: Hamilton, Rosberg, Perez, Ricciardo, Kvyat, Vergne, Button, Hulkenberg, Magnussen και Vettel, ως ο μοναδικός οδηγός δίχως επίδοση.

Όλοι προετοιμαζόταν για την τελευταία τους έξοδο, και τα πρώτα μονοθέσια που άφησαν το pit lane ήταν ο Magnussen και ο Vettel, με μόλις 2 λεπτά να μένουν για να ολοκληρωθούν οι κατατακτήριες. Αυτοί που δεν βγήκαν ποτέ στην πίστα ήταν οι Ricciardo, Kvyat και Vergne, ίσως επειδή πίστευαν ότι οι χρόνοι είναι αδύνατο να βελτιωθούν.

Τα πρώτα λόγια τού Hamilton ήταν ότι η πίστα ήταν πολύ γλιστερή (στο δεύτερο κομμάτι), όμως αυτός και Rosberg ίσα που πρόλαβαν να περάσουν τη γραμμή για να ξεκινήσουν προσπάθεια. Κι όμως, οι χρόνοι βελτιώθηκαν, με αποτέλεσμα ο Rosberg να διαλύσει τον ανταγωνισμό και να πάρει την pole, με τον Vettel να είναι αύριο δίπλα στον συμπατριώτη του. Η βελτίωση ήρθε και για τους Button, Hulkenberg και Magnussen, ωστόσο ο Hamilton δεν πίεσε και επέστρεψε στα pits χωρίς να ολοκληρώσει τον γύρο του.

Ο Gutierrez, λόγω της ποινής 10 θέσεων στην εκκίνηση για μη ασφαλή απελευθέρωση στην Αυστρία, θα ξεκινήσει τελευταίος 19ος και ο Chilton από την 18η 17η θέση, καθώς προέβη σε μη-προγραμματισμένη αλλαγή κιβωτίου.

Οι δύο Caterham απέτυχαν να σημειώσουν χρόνο στο 107% τού ταχύτερου γύρου στο Q1 και πλέον είναι στα χέρια των αγωνοδικών το αν θα πάρουν μέρος στον αυριανό αγώνα.

Ο αυριανός αγώνα θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας, με τις προβλέψεις να μιλούν για στεγνές συνθήκες. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι και οι τελικές από τις σημερινές κατατακτήριες.

Ο γύρος που χάρισε την pole στον Rosberg:

https://www.youtube.com/watch?v=WD0BYp5FJmg

Ανανέωση: Οι δύο Caterham πήραν τελικά άδεια από τους αγωνοδίκες και θα ξεκινήσουν από τις δύο τελευταίες θέσεις. Ο Maldonado ακυρώθηκε επειδή είχε λιγότερα από το κανονικό καύσιμα στην E22 στο τέλος των κατατακτήριων, κάτι που τον ρίχνει 20ο. Έτσι, ο Gutierrez θα εκκινήσει 19ος, ο Raikkonen 18ος, ο Chilton 17ος και ο Alonso από την 16η θέση.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Q1 Q2 Q3 Γύροι
1 6 Nico Rosberg Mercedes 1:40.380 1:35.179 1:35.766  21
2 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:45.086 1:36.410 1:37.386  19
3 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:44.425 1:36.579 1:38.200  24
4 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:41.271 1:37.112 1:38.329  19
5 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:42.507 1:37.370 1:38.417  23
6 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:41.058 1:34.870 1:39.232  19
7 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:42.146 1:37.350 1:40.457  20
8 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:44.710 1:38.166 1:40.606  18
9 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:41.032 1:36.813 1:40.707  21
10 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:43.040 1:37.800 1:40.855  21
11 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:43.121 1:38.496  17
12 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:41.169 1:38.709  17
13 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:42.082 1:39.800  14
14 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:43.285 1:40.912  16
15 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:43.892 1:44.018  15
16 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:42.603  8
17 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:45.318  5
18 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:45.695  5
19 14 Fernando Alonso Ferrari 1:45.935  6
20 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:46.684  7
21 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:49.421  7
22 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:49.625  6
Q1 107% Time 1:47.406
Θέση No Οδηγός Τοπική Ώρα Ταχύτητα
1 6 Nico Rosberg 14:01:15 325.3
2 11 Sergio Perez 13:39:10 323.9
3 44 Lewis Hamilton 13:38:13 323.4
4 20 Kevin Magnussen 13:37:03 321.8
5 22 Jenson Button 13:38:49 321.8
6 27 Nico Hulkenberg 13:38:23 320.8
7 21 Esteban Gutierrez 13:28:28 317.8
8 99 Adrian Sutil 13:14:26 317.7
9 25 Jean-Eric Vergne 13:36:48 317.6
10 26 Daniil Kvyat 13:38:40 317.1
11 77 Valtteri Bottas 13:09:57 316.0
12 17 Jules Bianchi 13:36:25 315.7
13 4 Max Chilton 13:14:15 315.0
14 19 Felipe Massa 13:09:16 313.8
15 7 Kimi Räikkönen 13:15:43 312.5
16 3 Daniel Ricciardo 13:26:38 311.7
17 14 Fernando Alonso 13:05:38 311.5
18 1 Sebastian Vettel 14:01:04 310.6
19 8 Romain Grosjean 13:30:33 309.6
20 13 Pastor Maldonado 13:28:49 309.5
21 9 Marcus Ericsson 13:03:53 309.1
22 10 Kamui Kobayashi 13:04:09 295.8
Sector #1
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 6 Nico Rosberg 29.304
2 44 Lewis Hamilton 29.366
3 22 Jenson Button 29.642
4 3 Daniel Ricciardo 29.720
5 11 Sergio Perez 29.866
6 1 Sebastian Vettel 29.887
7 26 Daniil Kvyat 29.918
8 27 Nico Hulkenberg 29.993
9 20 Kevin Magnussen 30.011
10 13 Pastor Maldonado 30.091
11 25 Jean-Eric Vergne 30.224
12 17 Jules Bianchi 30.702
13 4 Max Chilton 30.809
14 21 Esteban Gutierrez 30.814
15 8 Romain Grosjean 30.851
16 7 Kimi Räikkönen 30.983
17 14 Fernando Alonso 31.202
18 99 Adrian Sutil 31.707
19 77 Valtteri Bottas 31.912
20 19 Felipe Massa 32.163
21 10 Kamui Kobayashi 33.178
22 9 Marcus Ericsson 33.190
Sector #2
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 38.740
2 6 Nico Rosberg 38.966
3 3 Daniel Ricciardo 39.169
4 22 Jenson Button 39.408
5 26 Daniil Kvyat 39.543
6 11 Sergio Perez 39.709
7 1 Sebastian Vettel 39.773
8 25 Jean-Eric Vergne 39.972
9 27 Nico Hulkenberg 40.240
10 20 Kevin Magnussen 40.459
11 8 Romain Grosjean 40.641
12 17 Jules Bianchi 40.928
13 4 Max Chilton 41.807
14 21 Esteban Gutierrez 41.891
15 99 Adrian Sutil 41.978
16 13 Pastor Maldonado 42.676
17 7 Kimi Räikkönen 43.339
18 19 Felipe Massa 43.559
19 14 Fernando Alonso 43.660
20 77 Valtteri Bottas 43.778
21 9 Marcus Ericsson 45.429
22 10 Kamui Kobayashi 45.704
Sector #3
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 26.008
2 6 Nico Rosberg 26.017
3 1 Sebastian Vettel 26.525
4 11 Sergio Perez 26.540
5 22 Jenson Button 26.612
6 26 Daniil Kvyat 26.625
7 25 Jean-Eric Vergne 26.654
8 27 Nico Hulkenberg 26.692
9 8 Romain Grosjean 26.897
10 20 Kevin Magnussen 26.900
11 3 Daniel Ricciardo 27.051
12 17 Jules Bianchi 27.079
13 4 Max Chilton 27.184
14 21 Esteban Gutierrez 27.407
15 99 Adrian Sutil 28.783
16 13 Pastor Maldonado 28.881
17 7 Kimi Räikkönen 28.965
18 77 Valtteri Bottas 29.628
19 14 Fernando Alonso 29.907
20 19 Felipe Massa 29.973
21 10 Kamui Kobayashi 30.743
22 9 Marcus Ericsson 30.802

[Χρόνοι: F1.com]