Συναρπαστικές οι σημερινές κατατακτήριες για το Βρετανικό Grand Prix, λόγω του πολύ άστατου καιρού που επικρατούσε στην περιοχή. Αυτός που τα κατάφερε καλύτερα ήταν ο Nico Rosberg και θα ξεκινήσει τον αγώνα από την καλύτερη θέση, με τον Sebastian Vettel να είναι δίπλα του. Ο Button εκμεταλλεύτηκε άψογα τις περιστάσεις και σημείωσε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, μπροστά από τους Hulkenberg, Magnussen, Hamilton, Perez, Ricciardo, Kvyat και Vergne.
Ο Hamilton δεν πίεσε για να βελτιώσει τον γύρο του στο Q3 όπως έκαναν οι 5 πρώτοι, και η Ferrari είδε τους οδηγούς της στις θέσεις 19 και 20 (θα ξεκινήσουν 16ος και 18ος), λόγω της καθυστερημένης εξόδου στην πίστα, στο Q1, όταν η βροχή δεν επέτρεπε σε κανέναν να βελτιώσει τον χρόνο του, κάτι που ισχύει και για τις Williams. Καλό, όμως, είναι να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Q1
Οι καιρικές συνθήκες ήταν παρόμοιες με ό,τι αντιμετώπισαν οι οδηγοί στο ξεκίνημα του FP3: θερμοκρασία αέρα και οδοστρώματος στους 16°C και 21°C, αντίστοιχα, η βροχή είχε σταματήσει, όμως η πίστα ήταν βρεγμένη, κάτι που ανάγκασε τους οδηγούς να βγουν όλοι έξω με τα ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά και με την προειδοποίηση από τη FIA για τα περάσματά τους από τις Copse (στροφή 9) και Club (στροφή 18), ώστε να μην πατούν όλοι οι τροχοί έξω από τη λευκή γραμμή.
Το feedback από τους οδηγούς έκανε λόγο για μερικά σημεία που είναι σχεδόν στεγνά, μα δεν ήταν ακόμα η ώρα για τα slicks. Οι χρόνοι ξεκίνησαν να γράφονται άμεσα, υπό τον φόβο επιδείνωσης της βροχής, με τους οδηγούς να είναι αρκετά προσεκτικοί στα πρώτα τους περάσματα.
Με την ολοκλήρωση του πρώτου γρήγορου γύρου από τους οδηγούς, ο Hamilton δεν άφησε κανένα περιθώριο στον Ricciardo, ο οποίος ήταν πάνω από 1 δευτερόλεπτο αργότερος από τον Βρετανό, ενώ άλλα 2 δέκατα πίσω ήταν ο Rosberg, στην τρίτη θέση, μπροστά από τους Vettel και Alonso.
Λίγο πριν το τελευταίο 10λεπτο για την περίοδο, ο Hamilton μιλούσε για slicks ελαστικά, λόγω των θερμοκρασιών που αναπτύσσονταν στα ενδιάμεσα ελαστικά εκεί όπου δεν υπήρχε αρκετό νερό για να τα ψύχει. Οι δύο Williams ήταν οι μοναδικές που δεν είχε γράψει χρόνο και το έκαναν στα 8 λεπτά πριν από το τέλος, με τον 5ο και 6ο ταχύτερο χρόνο για Bottas και Massa, αντίστοιχα, και τη μεταξύ τους διαφορά να είναι στα 4 σχεδόν δέκατα.
Η Mercedes άκουσε και τον δεύτερο οδηγό της να λέει για τα slicks ελαστικά, συγκεκριμένα για τη μέση γόμα, την οποία έβαλε ο Kobayashi, με το χρονόμετρο να λέει 6 λεπτά για να ολοκληρωθούν οι προσπάθειες για το Q1. Ο Ιάπωνας πήρε ένα δείγμα από την καταλληλότητα των ελαστικών, αλλά ο οδηγός τής Caterham επέλεξε να επιστρέψει στα pits.
Παρ’ όλα αυτά, όλοι οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα με τη μέση γόμα, και στην ουσία όλα ξεκινούσαν από την αρχή, διότι οι χρόνοι έπεσαν κατά πολύ, εν μέσω αρκετών θεαματικών γλιστρημάτων, φυσικά! Στα 2:30 λεπτά για τη λήξη τής περιόδου, και οι 22 οδηγοί βρίσκονται στην πίστα, με τις θέσεις ν’ αλλάζουν συνεχώς χέρια, με πολύ γρήγορο ρυθμό.
Κι εγώ όλοι ήταν στα slicks, η βροχή άρχισε να δυναμώνει και το αποτέλεσμα ήταν ο Sutil να κολλήσει στην αμμοπαγίδα της Brooklands, αλλά η πραγματική καταστροφή ήταν για τη Ferrari: ο Alonso βγήκε αρκετά εκτός στην Luffield, στον μοναδικό γρήγορό του γύρο με τα slick και δεν προλάβαινε να περάσει τη γραμμή για να ξεκινήσει νέο γρήγορο γύρο. Ούτε ο Raikkonen, όμως, μπορούσε να βελτιώσει τον χρόνο του και το αποτέλεσμα είναι να ξεκινήσει από την 20η θέση τον αυριανό αγώνα.
Μαζί με τις δύο Caterham, εκτός Q2 και οι δύο Williams, καθώς δεν κατάφεραν ούτε αυτές να κάνουν κάτι καλύτερο με τα slicks, μιας και άργησαν να βγουν στην πίστα και η βροχή είχε ήδη αρχίσει να πέφτει, καθιστώντας άχρηστα τα στεγνά ελαστικά.
Q2
Η δεύτερη περίοδος ξεκίνησε με τα μονοθέσια να έχουν και πάλι φορεμένα τα ενδιάμεσα ελαστικά, λόγω της βροχής που είχε πέσει στο τέλος τού Q1, ωστόσο η πίστα δεν ήταν πολύ βρεγμένη και τουλάχιστον στην αρχή τού Q2 η βροχή είχε σταματήσει, αλλά κανένας δεν μπορούσε να προβλέψει με βεβαιότητα τις συνθήκες για τη συνέχεια.
Αυτό σήμαινε ότι και οι 15 οδηγοί ήταν στην πίστα (έλλειπε ο Sutil που προκρίθηκε στο Q2, όμως το μονοθέσιό του έμεινε ακίνητο στην αμμοπαγίδα), με τα Mercedes να είναι με μεγάλη διαφορά τα ταχύτερα μονοθέσια και τους χρόνους στο 1:44.639 για τον Hamilton και 1:45.292 για τον Rosberg. Στα 8 τελευταία λεπτά, ο Vettel είδε το όνομά του στην κορυφή, με 1:44.085, τη στιγμή που ο Hamilton έμπαινε στα pits, για να βάλει τη μέση γόμα.
Και όταν αυτό το κάνει ένας, τότε το κάνουν όλοι! Ο γύρος τού Vettel ακυρώθηκε, επειδή πάτησε εκτός στην Copse και πήρε αμέσως εντολή για να βάλει τα slicks. Το ίδιο έκαναν και οι 15, και ουσιαστικά έμεναν 4 λεπτά για να καταφέρουν να κάνουν ό,τι καλύτερο με τη μέση γόμα, στην προσπάθειά τους να περάσουν στο Q3.
Οι χρόνοι κατεβαίνουν και πάλι κατά πολύ, αλλά αυτό δεν ισχύει για τον Hamitlon, που έκανε λάθος στην πρώτη στροφή, αλλά μπήκε γρήγορα και πάλι στην πίστα. Ο Rosberg έπιασε κορυφή με το 1:35.179, 3 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τον Ricciardo στη δεύτερη θέση. Ένα στρογγυλό 1:35.000 είδαμε στα χρονόμετρα και το είχε σημειώσει ο Hamilton, που πίεζε γι’ ακόμα έναν γρήγορο γύρο, όπως και όλοι οι οδηγοί.
Το Q2 ολοκληρώθηκε όπως και το Q1 για τη Sauber, με τον Gutierrez να είναι εκτός πίστας, αλλά ο Hamilton κατάφερε να βρει άλλα 130 χιλιοστά τού δευτερολέπτου. Οριακό πέρασμα στο Q3 για τον Ricciardo, που έχασε χρόνο πίσω από τον Gutierrez, λίγο πριν ο Μεξικανός βγει εκτός.
Η λήξη βρήκε εκτός 10άδας τους Grosjean, Bianchi, Chilton, Gutierrez, Maldonado και Sutil, που δεν πήρε καθόλου μέρος στο Q2.
Q3
Αυτή τη φορά, δεν έβρεξε και οι οδηγοί είχαν χωρίς δεύτερη σκέψη τη μέση γόμα για το 12λεπτο τού Q3. Οι οδηγοί βγήκαν σχεδόν όλοι μαζί για την πρώτη τους γρήγορη προσπάθεια, με τις δύο Toro Rosso να είναι οι πρώτες που γράφουν χρόνο στο Q3.
Τα παιχνίδια του καιρού έγιναν ακόμα πιο ύπουλα, όμως, καθώς οι ψιχάλες εμφανίστηκαν και πάλι, δυσκολεύοντας τους οδηγούς. Ο Hamilton ήταν ξανά στην πρώτη θέση, 2 δέκατα μπροστά από τον δεύτερο Rosberg, ενώ ο Perez είχε καταφέρει να κάνει χρόνο πιο νωρίς και βρισκόταν στην τρίτη θέση.
Ο Ricciardo ήταν τέταρτος, ενώ ο Vettel ήταν ο μοναδικός οδηγός που δεν είχε σημειώσει χρόνο, και όλα αυτά με 5 λεπτά να έχουν απομείνει και τον καιρό να παραμένει άστατος, αφού η βροχή φαινόταν να είχε σταματήσει και πάλι.
Όλοι οι οδηγοί βρισκόταν στα pits στο ξεκίνημα του τελευταίου 5λεπτου, με τη 10άδα να είναι: Hamilton, Rosberg, Perez, Ricciardo, Kvyat, Vergne, Button, Hulkenberg, Magnussen και Vettel, ως ο μοναδικός οδηγός δίχως επίδοση.
Όλοι προετοιμαζόταν για την τελευταία τους έξοδο, και τα πρώτα μονοθέσια που άφησαν το pit lane ήταν ο Magnussen και ο Vettel, με μόλις 2 λεπτά να μένουν για να ολοκληρωθούν οι κατατακτήριες. Αυτοί που δεν βγήκαν ποτέ στην πίστα ήταν οι Ricciardo, Kvyat και Vergne, ίσως επειδή πίστευαν ότι οι χρόνοι είναι αδύνατο να βελτιωθούν.
Τα πρώτα λόγια τού Hamilton ήταν ότι η πίστα ήταν πολύ γλιστερή (στο δεύτερο κομμάτι), όμως αυτός και Rosberg ίσα που πρόλαβαν να περάσουν τη γραμμή για να ξεκινήσουν προσπάθεια. Κι όμως, οι χρόνοι βελτιώθηκαν, με αποτέλεσμα ο Rosberg να διαλύσει τον ανταγωνισμό και να πάρει την pole, με τον Vettel να είναι αύριο δίπλα στον συμπατριώτη του. Η βελτίωση ήρθε και για τους Button, Hulkenberg και Magnussen, ωστόσο ο Hamilton δεν πίεσε και επέστρεψε στα pits χωρίς να ολοκληρώσει τον γύρο του.
Ο Gutierrez, λόγω της ποινής 10 θέσεων στην εκκίνηση για μη ασφαλή απελευθέρωση στην Αυστρία, θα ξεκινήσει τελευταίος 19ος και ο Chilton από την 18η 17η θέση, καθώς προέβη σε μη-προγραμματισμένη αλλαγή κιβωτίου.
Οι δύο Caterham απέτυχαν να σημειώσουν χρόνο στο 107% τού ταχύτερου γύρου στο Q1 και πλέον είναι στα χέρια των αγωνοδικών το αν θα πάρουν μέρος στον αυριανό αγώνα.
Ο αυριανός αγώνα θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας, με τις προβλέψεις να μιλούν για στεγνές συνθήκες. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι και οι τελικές από τις σημερινές κατατακτήριες.
Ο γύρος που χάρισε την pole στον Rosberg:
https://www.youtube.com/watch?v=WD0BYp5FJmg
Ανανέωση: Οι δύο Caterham πήραν τελικά άδεια από τους αγωνοδίκες και θα ξεκινήσουν από τις δύο τελευταίες θέσεις. Ο Maldonado ακυρώθηκε επειδή είχε λιγότερα από το κανονικό καύσιμα στην E22 στο τέλος των κατατακτήριων, κάτι που τον ρίχνει 20ο. Έτσι, ο Gutierrez θα εκκινήσει 19ος, ο Raikkonen 18ος, ο Chilton 17ος και ο Alonso από την 16η θέση.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατατακτήριες[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:40.380 | 1:35.179 | 1:35.766 | 21 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:45.086 | 1:36.410 | 1:37.386 | 19 |
3 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:44.425 | 1:36.579 | 1:38.200 | 24 |
4 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:41.271 | 1:37.112 | 1:38.329 | 19 |
5 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:42.507 | 1:37.370 | 1:38.417 | 23 |
6 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:41.058 | 1:34.870 | 1:39.232 | 19 |
7 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:42.146 | 1:37.350 | 1:40.457 | 20 |
8 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:44.710 | 1:38.166 | 1:40.606 | 18 |
9 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:41.032 | 1:36.813 | 1:40.707 | 21 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:43.040 | 1:37.800 | 1:40.855 | 21 |
11 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:43.121 | 1:38.496 | 17 | |
12 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:41.169 | 1:38.709 | 17 | |
13 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:42.082 | 1:39.800 | 14 | |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:43.285 | 1:40.912 | 16 | |
15 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:43.892 | 1:44.018 | 15 | |
16 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:42.603 | 8 | ||
17 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:45.318 | 5 | ||
18 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:45.695 | 5 | ||
19 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:45.935 | 6 | ||
20 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:46.684 | 7 | ||
21 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:49.421 | 7 | ||
22 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:49.625 | 6 | ||
Q1 107% Time | 1:47.406 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | 14:01:15 | 325.3 |
2 | 11 | Sergio Perez | 13:39:10 | 323.9 |
3 | 44 | Lewis Hamilton | 13:38:13 | 323.4 |
4 | 20 | Kevin Magnussen | 13:37:03 | 321.8 |
5 | 22 | Jenson Button | 13:38:49 | 321.8 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | 13:38:23 | 320.8 |
7 | 21 | Esteban Gutierrez | 13:28:28 | 317.8 |
8 | 99 | Adrian Sutil | 13:14:26 | 317.7 |
9 | 25 | Jean-Eric Vergne | 13:36:48 | 317.6 |
10 | 26 | Daniil Kvyat | 13:38:40 | 317.1 |
11 | 77 | Valtteri Bottas | 13:09:57 | 316.0 |
12 | 17 | Jules Bianchi | 13:36:25 | 315.7 |
13 | 4 | Max Chilton | 13:14:15 | 315.0 |
14 | 19 | Felipe Massa | 13:09:16 | 313.8 |
15 | 7 | Kimi Räikkönen | 13:15:43 | 312.5 |
16 | 3 | Daniel Ricciardo | 13:26:38 | 311.7 |
17 | 14 | Fernando Alonso | 13:05:38 | 311.5 |
18 | 1 | Sebastian Vettel | 14:01:04 | 310.6 |
19 | 8 | Romain Grosjean | 13:30:33 | 309.6 |
20 | 13 | Pastor Maldonado | 13:28:49 | 309.5 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 13:03:53 | 309.1 |
22 | 10 | Kamui Kobayashi | 13:04:09 | 295.8 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 6 | Nico Rosberg | 29.304 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | 29.366 |
3 | 22 | Jenson Button | 29.642 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | 29.720 |
5 | 11 | Sergio Perez | 29.866 |
6 | 1 | Sebastian Vettel | 29.887 |
7 | 26 | Daniil Kvyat | 29.918 |
8 | 27 | Nico Hulkenberg | 29.993 |
9 | 20 | Kevin Magnussen | 30.011 |
10 | 13 | Pastor Maldonado | 30.091 |
11 | 25 | Jean-Eric Vergne | 30.224 |
12 | 17 | Jules Bianchi | 30.702 |
13 | 4 | Max Chilton | 30.809 |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | 30.814 |
15 | 8 | Romain Grosjean | 30.851 |
16 | 7 | Kimi Räikkönen | 30.983 |
17 | 14 | Fernando Alonso | 31.202 |
18 | 99 | Adrian Sutil | 31.707 |
19 | 77 | Valtteri Bottas | 31.912 |
20 | 19 | Felipe Massa | 32.163 |
21 | 10 | Kamui Kobayashi | 33.178 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 33.190 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 38.740 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 38.966 |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | 39.169 |
4 | 22 | Jenson Button | 39.408 |
5 | 26 | Daniil Kvyat | 39.543 |
6 | 11 | Sergio Perez | 39.709 |
7 | 1 | Sebastian Vettel | 39.773 |
8 | 25 | Jean-Eric Vergne | 39.972 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | 40.240 |
10 | 20 | Kevin Magnussen | 40.459 |
11 | 8 | Romain Grosjean | 40.641 |
12 | 17 | Jules Bianchi | 40.928 |
13 | 4 | Max Chilton | 41.807 |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | 41.891 |
15 | 99 | Adrian Sutil | 41.978 |
16 | 13 | Pastor Maldonado | 42.676 |
17 | 7 | Kimi Räikkönen | 43.339 |
18 | 19 | Felipe Massa | 43.559 |
19 | 14 | Fernando Alonso | 43.660 |
20 | 77 | Valtteri Bottas | 43.778 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 45.429 |
22 | 10 | Kamui Kobayashi | 45.704 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 26.008 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 26.017 |
3 | 1 | Sebastian Vettel | 26.525 |
4 | 11 | Sergio Perez | 26.540 |
5 | 22 | Jenson Button | 26.612 |
6 | 26 | Daniil Kvyat | 26.625 |
7 | 25 | Jean-Eric Vergne | 26.654 |
8 | 27 | Nico Hulkenberg | 26.692 |
9 | 8 | Romain Grosjean | 26.897 |
10 | 20 | Kevin Magnussen | 26.900 |
11 | 3 | Daniel Ricciardo | 27.051 |
12 | 17 | Jules Bianchi | 27.079 |
13 | 4 | Max Chilton | 27.184 |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | 27.407 |
15 | 99 | Adrian Sutil | 28.783 |
16 | 13 | Pastor Maldonado | 28.881 |
17 | 7 | Kimi Räikkönen | 28.965 |
18 | 77 | Valtteri Bottas | 29.628 |
19 | 14 | Fernando Alonso | 29.907 |
20 | 19 | Felipe Massa | 29.973 |
21 | 10 | Kamui Kobayashi | 30.743 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 30.802 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com]