honda-accord-facelift-1-china-1

Όποιος ρίξει μία ματιά στην Κινέζικη αγορά αυτοκινήτου, θα συνειδητοποιήσει πως υπάρχουν Κινέζικα αυτοκίνητα. Τα best-sellers όμως, ιδίως όσο ανεβαίνει η κατηγορία, προέρχονται από “ξένους” κατασκευαστές. Αυτό είδε προφανώς και η Honda, και αποφάσισε να προσφέρει μία αποκλειστική για την Κινεζική αγορά έκδοση της 9ης γενιάς του Accord. Ευτυχώς ή δυστυχώς όμως, υπάρχει ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός: Όποιος αγοράζει premium, κοιτάει πρώτα τα Γερμανικά…

Η Honda λάνσαρε το Accord στην Κίνα, με τιμή το τοποθετεί απέναντι στο Audi A4 και οι πωλήσεις του Γιαπωνέζικου sedan συνυπολογίζοντας τις σχέσεις μεταξύ Ιαπωνίας και Κίνας, δείχνουν πως αυτό ήταν τραγικό λάθος. Οι πωλήσεις του Accord σημειώνουν πτώση της τάξης του 37% μέχρι τον Μάιο του 2014 και για να σε προλάβω, οι συνολικές πωλήσεις της Honda, σημειώνουν άνοδο 11% εξαιτίας της καλής πορείας των μικρότερων και φθηνότερων μοντέλων της.

Από την άλλη, οι Γερμανοί πάνε από το καλό στο καλύτερο. Τα δύο best sellers στην κατηγορία των μεσαίων sedans, είναι το Volkswagen Passat και το Magotan που βασίζεται στο Passat ενώ η Audi, είναι η premium μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στη χώρα. Προφανώς, η Honda δεν έκρινε καλά την κατάσταση. Όπως είπα, οι σχέσεις Ιαπωνίας-Κίνας είναι… τεταμένες στην καλύτερη των περιπτώσεων. Οι διαδηλώσεις του 2012, είχαν ως αποτέλεσμα τον βανδαλισμό Ιαπωνικών αυτοκινήτων και την προσωρινή παύση λειτουργίας εργοστασίων που έχουν κάποια σχέση με την Ιαπωνία. Επιπλέον, μην ξεχνάμε και την έρευνα που είχε δημοσιευθεί μερικούς μήνες πριν και δείχνει πως το 51% των Κινέζων, αρνούνται να σκεφτούν την πιθανότητα αγοράς Ιαπωνικού αυτοκινήτου.

Πόσο θα πλήξει τους Ιάπωνες κατασκευαστές η δυσκολία εισόδου στην τεράστια Κινεζική αγορά, είναι κάτι που θα δείξει το μέλλον. Από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε το πώς μπήκανε στην Αμερικανική αγορά οι Ιάπωνες και πόσος καιρός χρειάστηκε μέχρι να καθιερωθούν. Εδώ θα είμαστε να τα συζητάμε…