Jenson Button on track.

Ομιχλώδες εξακολουθεί να παραμένει το τοπίο γύρω από την απαγόρευση του συστήματος FRIC. Οι πληροφορίες τού AutoSport αποδείχθηκαν σωστές, όμως είναι άγνωστο αν οι ομάδες αποφασίσουν ομόφωνα για την αναβολή τής απαγόρευσης ώσπου να τελειώσει το φετινό πρωτάθλημα ή αν τελικά κάποιες από τις ομάδες που το χρησιμοποιούν θα πρέπει να το τροποποιήσουν ώστε να είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς.

Ο Eric Boullier, Αγωνιστικός Διευθυντής τής McLaren, δεν πιστεύει ότι μια ενδεχόμενη απαγόρευση μπορεί να φέρει μεγάλες αλλαγές στην ανταγωνιστικότητα των αυτοκινήτων, ωστόσο αυτό δε θα πρέπει να σημαίνει ότι κάποιες ομάδες δε θα έχουν πιο δύσκολο έργο.

Δεν ξέρω τα μυστικά των σχεδίων των άλλων ομάδων. Νομίζω ότι για τις περισσότερες ομάδες δε θ’ αλλάξει πολλά. Υπάρχουν ίσως μερικές ομάδες που θα έχουν ακραίο σύστημα και προφανώς θα δυσκολευτούν να γυρίσουν πίσω. Δεν ξέρω, για να είμαι ειλικρινής, αλλά για τις περισσότερες ομάδες, νομίζω ότι δε θ’ αλλάξει πολλά.

Boullier-Michael

Ο Γάλλος αναφέρει πως έμεινε λίγο έκπληκτος από την ανακοίνωση της FIA για το θέμα, λέγοντας πως η McLaren δεν έχει πρόβλημα με την απαγόρευση του συστήματος.

Ήρθε ως έκπληξη. Δε σχετίζεται με την αντίδραση κάποιας ομάδας. Είναι μια ενέργεια της FIA και μας προειδοποιεί ότι μπορεί να συμβεί το Σαββατοκύριακο. Πήραμε την επιστολή από τον Charlie Whiting· στην πραγματικότητα είναι τεχνικές οδηγίες. Οι περισσότερες από τις ομάδες, αν όχι όλες στο grid, χρησιμοποιούν αυτού του είδους συστήματος στην ανάρτηση, το οποίο συνδέεται λίγο διαφορετικά, για να βελτιώσει τη δυναμική τού οχήματος.

Νομίζω ότι κάποιες ομάδες είναι λίγο ακραίες σε αυτό και γι’ αυτό ίσως η FIA ν’ αμφισβητεί τη νομιμότητα του συστήματος. Και στην περίπτωση της McLaren, είμαστε αρκετά χαλαροί, για να είμαι ειλικρινής. Δε βλέπουμε κανένα πρόβλημα για ‘μάς. Δε νομίζω ότι θα έχουμε πολλές διαταραχές για το υπόλοιπο της σεζόν. Δε μου αρέσουν οι αλλαγές εντός τής σεζόν, αλλά ίσως να υπάρχει κάποιος λόγος που το θέλει αυτό η FIA.

Motor Racing - Formula One World Championship - British Grand Prix - Preparation Day - Silverstone, England

Η Mercedes είναι μαζί με τη Lotus οι δύο ομάδες που έχουν ασχοληθεί περισσότερο με το σύστημα και είναι πολύ πιθανό να είναι πιο εξελιγμένο απ’ ό,τι άλλων ομάδων. Ο Max Chilton ισχυρίζεται ότι η αφαίρεση του συστήματος από την W05 θα μπορούσε να έχει αρκετά σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο, ενώ αποκαλύπτει πως, στις χθεσινές δοκιμές, η Marussia δεν το χρησιμοποίησε, προκειμένου να είναι έτοιμη σε περίπτωση που υπάρξει απαγόρευση στη Γερμανία.

Ακούω ότι το σύστημα της Mercedes είναι πολύ περίπλοκο, έτσι μπορεί να τους επηρεάσει περισσότερο. Εμείς έπρεπε να βγάλουμε κάποια εξαρτήματα, επειδή το FRIC είναι υπό αμφισβήτηση και θέλαμε να δούμε πώς θα είναι το μονοθέσιο χωρίς το σύστημα. Κάναμε πολλές διαφορετικές αλλαγές και νομίζω ότι μάθαμε πολλά.

Δεν αισθάνθηκα τόσο άσχημα όσο περίμενα. Θα εξαρτηθεί από την πίστα που βρίσκεσαι. Στο Silverstone, δε φαίνεται να έχει χαθεί πολλή ισορροπία από το μονοθέσιο και μέχρι το τέλος τής ημέρας, καταφέραμε να την έχουμε πίσω, κάτι αρκετά ενθαρρυντικό.

Motor Racing - Formula One World Championship - British Grand Prix - Practice Day - Silverstone, England

Σύμφωνα με τον οδηγό τής Marussia, το πόσο θα επηρεαστεί ένα μονοθέσιο εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά τής κάθε πίστας, προσθέτοντας ότι υπάρχει και κάποιο όφελος από την αφαίρεση του συστήματος.

Ο αντίκτυπος θα είναι μεγαλύτερος σε μερικές πίστες απ’ ό,τι σε άλλες. Στην προσομοίωση, μπορεί να υπάρχει κόστος σε μερικά δέκατα μέχρι 7 δέκατα, έτσι δεν μπορείς πραγματικά να ξέρεις, μέχρι να πας στην πίστα και να το δοκιμάσεις, αλλά έχει τα κέρδη του στο να μην το χρησιμοποιείς.

Έχει να κάνει με το πόσο γρήγορες είναι οι ευθείες και το είδος των στροφών, επειδή κινείται ανάλογα με το ποια ταχύτητα θα σου δώσει για να βελτιστοποιήσει την ταχύτητα στην ευθεία, οπότε πιστεύω ότι θα επηρεάσει περισσότερο τις πίστες υψηλής ταχύτητας περισσότερο από τις αργές πίστες.

Έχει και τα κέρδη του, καθώς το μονοθέσιο είναι πιο ελαφρύ χωρίς αυτό και μπορείς να τρέξεις πιο ψηλά, κάτι που δεν είναι το καλύτερο για την κάθετη δύναμη, αλλά είναι καλύτερο για τα kerbs, επομένως, αν υπάρχει μία πίστα που θέλεις να πατήσεις πολύ τα kerbs, τότε θα είναι καλύτερα.