Συνεχίζεται η έρευνα για το σκάνδαλο των ανακλήσεων. Η Delphi ρίχνει το φταίξιμο στην General Motors

Σχετικά άρθρα

general-motors-recall-diel4jpg-468e02fc9a60544d

Η έρευνα σχετικά με το σκάνδαλο των καθυστερημένων ανακλήσεων και την γνώση ή άγνοια διαφόρων μερών όσον αφορά στην ελαττωματική μίζα, συνεχίζεται με έναν ακόμα γύρο ακροάσεων στην Ουάσινγκτον.

Μπροστά από τους Γερουσιαστές, κάθισαν διάφοροι άνθρωποι, μεταξύ των οποίων ο Γενικός Συνήγορος της GM, Michael Millikin, ο CEO της Delphi, Rodney O’Neal, η CEO της GM, Mary Barra κ.ά. Δεν θα μπούμε σε εξονυχιστικές λεπτομέρειες για το τι ειπώθηκε στην επιτροπή αλλά ας ρίξουμε μία ματιά σε μερικά βασικά σημεία.

  1. Η Delphi κατηγορεί την GM.

Καταθέτοντας ενώπιον του Κογκρέσου, ο O’Neal δήλωσε πως η Delphi κατασκεύασε την μίζα “που η GM ενέκρινε και ήθελε”. Τόνισε δε, πως η General Motors έδωσε την έγκριση της για το τελικό σχέδιο εν γνώσει του γεγονότος ότι ο διακόπτης απαιτούσε λιγότερη ροπή για να περιστραφεί. Με λίγα λόγια, ενώ και οι δύο εταιρίες γνώριζαν πως ο διακόπτης της μίζας είναι ανεπαρκής και πιθανώς επικίνδυνος, προχώρησαν με την παραγωγή του.

  1. Η GM δεν θα αποποιηθεί της “ασπίδας χρεοκοπίας”

Ίσως η πιο σημαντική είδηση που προέκυψε από τις καταθέσεις του Millikin, είναι ότι η εταιρία, θα χρησιμοποιήσει όπου μπορέσει την “προστασία” που της εξασφαλίζει η χρεοκοπία της το 2009. Να θυμίσουμε πως σύμφωνα με αυτό το “παραθυράκι”, η General Motors δεν θα θεωρηθεί υπεύθυνη για οτιδήποτε έγινε προ-χρεοκοπίας. Από ότι φαίνεται, η συνεργασία της εταιρίας σε διάφορες έρευνες επί του σκανδάλου, έχει όρια.

  1. Η GM δεν θα υποστηρίξει νέους νόμους.

Το ίδιο ισχύει και για αυτήν την περίπτωση. Ιδίως μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, η General Motors δηλώνει πως εστιάζει στην ασφάλεια. Όμως όχι τόσο, ώστε να στηρίξουν αυστηρότερους νόμους για την μη-επανάληψη ενός ακόμα φιάσκο σχετικά με μία ανάκληση. Δεν θα στηρίξει νόμους που θα ποινικοποιεί την εκούσια απόκρυψη ενός ελαττώματος, δεν θα στηρίξει νόμους που θα κάνουν στοιχεία σχετικά με θανατηφόρα ατυχήματα διαθέσιμα στο κοινό και δεν θα στηρίξει νόμους που θα αναγκάζει την όποια εταιρία να δημοσιοποιεί ελαττώματα ασφάλειας πριν σφραγιστούν οι μηνύσεις γι’ αυτό, το όποιο ελάττωμα.

  1. “Πώς έχετε ακόμα τη θέση σας;”

Ενώ στις προηγούμενες ακροάσεις, η Barra είχε δεχθεί πίεση από τους “ανακριτές”, αυτή τη φορά, ήταν η σειρά του Millikin. Χαρακτηριστική είναι η ερώτηση ενός πολιτικού προς τον δικηγόρο της GM: “Δεν καταλαβαίνω πώς έχετε ακόμα την δουλειά σας… Μπορείτε να μου το εξηγήσετε;”. Ο Millikin, είναι στην GM για περισσότερα από 30 χρόνια ενώ έχει την θέση του GeneralCounsel από το 2009. Η ερώτηση, προερχόταν από το γεγονός ότι αρκετοί δικηγόροι της GM ήξεραν για το θέμα από μήνυση που έγινε το 2010. “Αυτό είναι είτε εγκληματική αμέλεια, είτε εγκληματική ανικανότητα από πλευράς δικηγόρου” συμπλήρωσε ο Βουλευτής.

  1. Περισσότερες πληροφορίες για τις αποζημιώσεις.

Εκτός από την Barra, τον Millikin και τον O’Neal, κατέθεσε και ο Feinberg. Ο εξωτερικός συνεργάτης της GMπου ανέλαβε τις αποζημιώσεις για τους θανάτους και τα ατυχήματα. Βασικό κριτήριο για το ο αιτών έχει δικαίωμα αποζημίωσης, είναι το αν άνοιξαν οι αερόσακοι. Αν άνοιξαν, τότε ο αιτών δεν δικαιούται αποζημίωσης. Ο Feinberg είπε πως το Compansation Fund θα αρχίζει να δέχεται αιτήσεις από την 1η Αυγούστου και η προθεσμία θα λήξει στις 31 Δεκεμβρίου. Από τη στιγμή που θα γίνει η προσφορά αποζημίωσης, οι αιτούντες θα έχουν 90 ημέρες να αποφασίσουν αν θα την κάνουν δεκτή. Τέλος, συμπλήρωσε πως οι αποδείξεις που ζητά η GM για αποζημίωση “είναι λιγότερες από αυτές που θα ζητούσε το δικαστήριο αν φτάσει μέχρι εκεί η υπόθεση”.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υπάλληλος τράκαρε μια Ferrari F40

Ένας 24χρονος Γερμανός υπάλληλος της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Mechatronik, είχε την ατυχία να τρακάρει μια Ferrari F40 ενώ την οδηγούσε για να την πάει να...