Πέντε μέρες μετά 4η νίκη του Nico Rosberb στη Γερμανία, φτάσαμε στον 11ο αγώνα του πρωταθλήματος της Formula 1, τον τελευταίο πριν το καθιερωμένο καλοκαιρινό διάλειμμα, με αυτόν να πραγματοποιείται στη πίστα Hungaroring λίγο έξω από την Βουδαπέστη και πριν από λίγο τελείωσαν οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές.
Εκεί, ομάδες και οδηγοί προσπάθησαν να βρουν το κατάλληλο στήσιμο για τα μονοθέσια τους, με τη μιάμιση ώρα που διήρκεσε η διαδικασία να είναι υψίστης σημασίας, όντας ο δεύτερος αγώνας μη χρησιμοποίησης του περίφημου FRIC αλλά και όπως ξέρουμε αρκετά απαιτητικός για κάθετη δύναμη. Αυτό θεωρητικά θα βοηθήσει τη Red Bull και Ferrari να πλησιάσουν την Mercedes, καθώς ο αγώνας απαιτεί περισσότερο ένα αεροδυναμικό μονοθέσιο παρά τη δύναμη του κινητήρα. Τον πρώτο χρόνο στο FP1 έκανε ο Hamilton με Mercedes, γυρνώντας στο 1:25.814.
Ο ήλιος συντρόφευε τις προσπάθειες των οδηγών, με τη θερμοκρασία στον αέρα και το οδόστρωμα να βρίσκεται στους 24 και 43 βαθμούς Κελσίου αντίστοιχα. Πρώτο μονοθέσιο στην πίστα ήταν η Foce India του Sergio Perez, φορώντας τη μεσαία γόμα. Η ατυχία, όμως, χτύπησε την Marussia του Chilton, 3 μόλις λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο FP1 βγήκε καπνός από το μονοθέσιο του. Η φωτιά προκλήθηκε από διαρροή λαδιού στην εξάτμιση, με το power unit φάνηκε να είναι οκ, αλλά ο Βρετανός αναγκάστηκε να αλλάξει κιβώτιο, κάτι που θα του στοιχίσει ποινή 5 θέσεως στην εκκίνηση. Η αλλαγή του κιβωτίου τον ανάγκασε να χάσει το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας καθώς ξαναβγήκε στη πίστα τα τελευταία 10 λεπτά.
Έχοντας περάσει 5 λεπτά από τη στιγμή που άναψε το πράσινο φως όλα τα μονοθέσια είχαν βγει στη πίστα, έστω για να κάνουν ένα installation lap. Στις 10:09 τοπική ώρα, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Nico Rosberg, γράφει τον πρώτο χρόνο με 1:32,027. Για να καταλάβουμε τη διαφορά χρόνων σε σχέση με την pole position του Lewis Hamilton το 2013 να θυμίσω ότι αυτή ήταν στο 1:19,388. Σίγουρα οι χρόνοι μέσα στο 3μερο θα πέσουν, αλλά η διαφορά είναι αισθητή. Ολοκληρώνοντας το δικό του γύρο ο Hamilton κάθεται στη κορυφή των χρόνων, όντας έξι δέκατα πιο γρήγορος.
Η αίσθηση που κυριαρχούσε ήταν ότι οι οδηγοί αντιμετώπιζαν προβλήματα με υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών, καθώς επίσης και εύρεσης του σωστού στησίματος του μονοθέσιου τους. Αυτό, συνεπικουρούμενο με την βρώμικη πίστα, είχε σαν αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να έχουν “τις στιγμές” τους σε διάφορες στροφές της πίστας, με τον Kobayashi να χάνει το μονοθέσιο του στην στροφή 12, αλλά να συνεχίζει κανονικά. Χαρακτηριστικό την φθοράς των ελαστικών ήταν ότι η Toro Rosso του Danill Kvyat είχε πρακτικά καταστρέψει τα πίσω ελαστικά σε μόλις 5 γύρους. Στο επόμενο team radio ακούσαμε τον Nico Hulkenberg να διαμαρτύρεται για ακριβώς τον ίδιο λόγο στους μηχανικούς της Force India, με το μεσαίο κομμάτι της πίστας να είναι αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη ζημιά.
Έχοντας περάσει μισή ώρα, ο Vettel αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα με την οθόνη πληροφοριών στο τιμόνι, μη βλέποντας τους χρόνους του και τις διαφορές με τους άλλους οδηγούς. Μικρό πρόβλημα, αλλά μη έχοντας σημείο αναφοράς είναι σίγουρα ενοχλητικό για τον Γερμανό. Σαν να μη του έφτανε αυτό είχε και αυτός τη στιγμή του στη στροφή 7, πραγματοποιώντας ένα εντυπωσιακό drift με τη Red Bull του, ενώ ακριβώς το ίδιο έκανε και ο Fernado Alonso στη προτελευταία στροφή της πίστας, με αποτέλεσμα να μπει κατευθείαν στα pits.
Όσο περνούσαν τα λεπτά, η θερμοκρασία στη πίστα είχε ανέβει κατά 4 βαθμούς και όλο και περισσότεροι οδηγοί έγραφαν χρόνους. Η πίστα καθάριζε και στρωνόταν με λάστιχα, με αποτέλεσμα ο Raikkonen να γράψει τον δεύτερο χρόνο, με 1:26,421. Ασυνήθιστο να βλέπουμε τον Φινλανδο τόσο ψηλά φέτος. Αμέσως μετά, ο Rοsberg έριξε τον ταχύτερο γύρο κατά 1,2 δευτ., με τους γρήγορους χρόνου του να συνεχίζονται, καθώς ο επόμενος ήταν ακόμα καλύτερος, στο 1:25,997.
Εκείνη τη στιγμή ο Γερμανός της Mercedes επέστρεψε στα pits για να πάρει τη θέση του στη πίστα ο Hamilton, με τον Βρετανό να ανεβαίνει με συνοπτικές διαδικασίες στη δεύτερη θέση. Στον ίδιο γύρο τα προβλήματα για τον Kobayashi συνεχίζονται καθώς χάνει ξανά το apex της στροφής 7. Στο επόμενο λεπτο, και 10:47 τοπική ώρα, ο Marcus Ericsson πατάει το αριστερό μέρος του μονοθέσιου στο γρασίδι κάτι που τον αναγκάζει να κάνει τετ-α-κε στη στροφή 12, αλλά να συνεχίσει κανονικά.
Ο Hulkenberg συνεχίζει να γράφει γύρους, με τον Γερμανό να είναι ο ένας από τους δύο οδηγούς που έχει βαθμολογηθεί σε όλους τους φετινούς αγώνες. Ο άλλος είναι ο Alonso. Εννιά λεπτά πριν ολοκληρωθεί μια ώρα, ο Hamilton ανεβαίνει στη πρώτη θέση με χρόνο 1:25,814. Ο Vettel παρά τις αλλαγές των ρυθμίσεων στο μονοθέσιο του, συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα πρόσφυσης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν έχει καθόλου πρόσφυση, ειδικά στο δεύτερο sector.
Στο “χορό” των εξόδων από τη πίστα συμμετέχει και ο Pastor Maldonado, καθώς βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 11. Οι οδηγοί της McLaren προσπαθούν να βρουν το κατάλληλο στήσιμο, με τον Magnussen να γράφει προσωρινά τον πέμπτο χρόνο με 1:27,357. Αμέσως μετά, ο Button, που κέρδισε τον πρώτο του αγώνα πίσω το 2006, μένει στην ένατη θέση με χρόνο 1:27,804.
Τα μονοθέσια της Mercedes είναι στο γκαράζ κάνοντας κάποιες μικρές αλλαγές στο set-up, με τον Rosberg να βγαίνει στη πίστα και να παραπονιέται για ένα μικρό πρόβλημα στην αλλαγή από την πρώτη σε δεύτερη σχέση στο κιβώτιο του. Είκοσι λεπτά πριν πέσει η καρό σημαία, ο Γερμανός είχε μια μικρή έξοδο στη πρώτη στροφή, και στιγμές αργότερα το ίδιο έπαθε και ο Sutil. Οι μηχανικοί του Grojean του ανακοίνωσαν ότι δεν θα συνεχίσουν την περίοδο, καθώς εντόπισαν πρόβλημα στο κύκλωμα νερού του μονοθέσιου.
Η επόμενη διαδικασία, το FP2, ξεκινά στις 3 ώρα Ελλάδος. Ακολουθούν οι χρόνοι από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]FP1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][tabtext]V-Max[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:25.814 | 27 | |
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:25.997 | 0.183 | 31 |
3 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:26.421 | 0.607 | 29 |
4 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:26.872 | 1.058 | 23 |
5 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:27.220 | 1.406 | 28 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:27.357 | 1.543 | 28 |
7 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:27.683 | 1.869 | 30 |
8 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:27.782 | 1.968 | 16 |
9 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:27.804 | 1.990 | 27 |
10 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:27.960 | 2.146 | 24 |
11 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:27.967 | 2.153 | 25 |
12 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:28.101 | 2.287 | 28 |
13 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:28.208 | 2.394 | 32 |
14 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:28.266 | 2.452 | 28 |
15 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:28.330 | 2.516 | 21 |
16 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:28.376 | 2.562 | 24 |
17 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:28.593 | 2.779 | 24 |
18 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:29.025 | 3.211 | 23 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:30.363 | 4.549 | 30 |
20 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:30.892 | 5.078 | 24 |
21 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:31.004 | 5.190 | 5 |
22 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:31.248 | 5.434 | 20 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 30.122 |
2 | 7 | Kimi Räikkönen | 30.123 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 30.180 |
4 | 22 | Jenson Button | 30.342 |
5 | 20 | Kevin Magnussen | 30.357 |
6 | 14 | Fernando Alonso | 30.438 |
7 | 25 | Jean-Eric Vergne | 30.516 |
8 | 1 | Sebastian Vettel | 30.560 |
9 | 21 | Esteban Gutierrez | 30.627 |
10 | 77 | Valtteri Bottas | 30.634 |
11 | 19 | Felipe Massa | 30.643 |
12 | 11 | Sergio Perez | 30.694 |
13 | 3 | Daniel Ricciardo | 30.726 |
14 | 27 | Nico Hulkenberg | 30.735 |
15 | 26 | Daniil Kvyat | 30.802 |
16 | 13 | Pastor Maldonado | 30.946 |
17 | 99 | Adrian Sutil | 31.004 |
18 | 8 | Romain Grosjean | 31.100 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | 31.368 |
20 | 17 | Jules Bianchi | 31.513 |
21 | 4 | Max Chilton | 31.517 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 31.653 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 6 | Nico Rosberg | 31.158 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | 31.448 |
3 | 7 | Kimi Räikkönen | 31.595 |
4 | 14 | Fernando Alonso | 31.618 |
5 | 1 | Sebastian Vettel | 31.886 |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | 31.889 |
7 | 25 | Jean-Eric Vergne | 31.997 |
8 | 20 | Kevin Magnussen | 32.163 |
9 | 22 | Jenson Button | 32.189 |
10 | 26 | Daniil Kvyat | 32.192 |
11 | 13 | Pastor Maldonado | 32.236 |
12 | 19 | Felipe Massa | 32.305 |
13 | 21 | Esteban Gutierrez | 32.313 |
14 | 77 | Valtteri Bottas | 32.386 |
15 | 8 | Romain Grosjean | 32.426 |
16 | 11 | Sergio Perez | 32.530 |
17 | 27 | Nico Hulkenberg | 32.594 |
18 | 99 | Adrian Sutil | 32.698 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | 33.389 |
20 | 9 | Marcus Ericsson | 33.564 |
21 | 17 | Jules Bianchi | 33.716 |
22 | 4 | Max Chilton | 33.911 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 24.068 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 24.395 |
3 | 7 | Kimi Räikkönen | 24.507 |
4 | 20 | Kevin Magnussen | 24.621 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 24.630 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | 24.765 |
7 | 1 | Sebastian Vettel | 24.774 |
8 | 21 | Esteban Gutierrez | 24.858 |
9 | 11 | Sergio Perez | 24.874 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | 24.895 |
11 | 19 | Felipe Massa | 24.901 |
12 | 3 | Daniel Ricciardo | 24.952 |
13 | 13 | Pastor Maldonado | 24.976 |
14 | 99 | Adrian Sutil | 24.995 |
15 | 8 | Romain Grosjean | 25.035 |
16 | 22 | Jenson Button | 25.071 |
17 | 26 | Daniil Kvyat | 25.102 |
18 | 77 | Valtteri Bottas | 25.185 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | 25.534 |
20 | 4 | Max Chilton | 25.576 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 25.596 |
22 | 17 | Jules Bianchi | 25.878 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 19 | Felipe Massa | 11:28:25 | 310.5 |
2 | 27 | Nico Hulkenberg | 11:22:29 | 307.8 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | 10:25:41 | 307.2 |
4 | 22 | Jenson Button | 10:24:47 | 305.6 |
5 | 44 | Lewis Hamilton | 10:18:56 | 305.6 |
6 | 21 | Esteban Gutierrez | 10:22:19 | 305.2 |
7 | 99 | Adrian Sutil | 11:10:13 | 304.8 |
8 | 11 | Sergio Perez | 11:24:13 | 304.7 |
9 | 7 | Kimi Räikkönen | 10:24:58 | 304.3 |
10 | 20 | Kevin Magnussen | 10:59:27 | 303.8 |
11 | 6 | Nico Rosberg | 10:14:54 | 303.4 |
12 | 14 | Fernando Alonso | 11:23:29 | 302.5 |
13 | 9 | Marcus Ericsson | 11:24:50 | 302.5 |
14 | 25 | Jean-Eric Vergne | 10:56:14 | 301.8 |
15 | 10 | Kamui Kobayashi | 11:24:31 | 301.1 |
16 | 13 | Pastor Maldonado | 10:50:01 | 300.6 |
17 | 17 | Jules Bianchi | 11:23:23 | 300.6 |
18 | 26 | Daniil Kvyat | 10:24:37 | 299.5 |
19 | 4 | Max Chilton | 11:29:23 | 299.5 |
20 | 8 | Romain Grosjean | 10:48:28 | 299.0 |
21 | 3 | Daniel Ricciardo | 10:19:51 | 299.0 |
22 | 1 | Sebastian Vettel | 10:48:08 | 298.0 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com | Photo Copyrights: Mercedes AMG F1 team]