Jenson Button on track.

Nico Rosberg και Jenson Button φαίνεται να συμφωνούν πως η φύση της πίστας της Ουγγαρίας θα κάνει πιο φανερή την έλλειψη του FRIC, όχι όμως και στον τρόπο με τον οποίο βοηθούσε αυτό τα μονοθέσια. Το σύστημα που συνδέει τις εμπρός με τις πίσω αναρτήσεις, δεν έχει απαγορευθεί. Όμως η FIA, μέσα από τις κινήσεις της, έχει καταστήσει σαφές πως όποια ομάδα το χρησιμοποιήσει, μπορεί να αμφισβητηθεί και να ακυρωθεί από τα αποτελέσματα. Ο Button δήλωσε για τη σημασία του FRIC στην Ουγγαρία:

Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα είναι τα διάφορα αυτοκίνητα στην Ουγγαρία χωρίς το σύστημα FRIC, γιατί μια πίστα με αναπηδήσεις είναι μεγάλο θέμα όταν δεν έχεις το FRIC. Μεγάλο μέρος της δουλειάς του FRIC, είναι να βοηθήσει με την ποιότητα κύλισης, οπότε θα πρέπει να ωφεληθούν όσοι έχουν συνηθίσει να εργάζονται χωρίς αυτό.

Νομίζω ότι το σύστημά μας ήταν καλό, αλλά πιστεύω πως άλλοι άνθρωποι έβαλαν περισσότερο χρόνο, προσπάθεια και δαπάνησαν περισσότερα για αυτό, ενώ εμείς εργαζόμασταν σε άλλους τομείς. Έχουμε συνηθίσει να λειτουργούμε χωρίς το σύστημα, το είχαμε μέσα-έξω από το αυτοκίνητο για τα τελευταία τρία χρόνια και τον περισσότερο καιρό πέρυσι δεν το χρησιμοποιήσαμε, έτσι γνωρίζουμε τι κάνει το αυτοκίνητο και πώς αλλάζει, ώστε να είναι πλήρως λειτουργικό.


Από τη δική του πλευρά, ο Nico Rosberg περιμένει κι εκείνος να του λείψει περισσότερο το FRIC. Εδώ όμως εντοπίζεται και μια πολύ σημαντική διαφορά, που ίσως να δικαιολογεί τη FIA, η οποία φοβόταν πως πέρα από το υψηλό κόστος εξέλιξής του, το σύστημα έχει ξεφύγει και χρησιμοποιούνταν πλέον και ως αεροδυναμικό βοήθημα. Σε αντίθεση με το Button, ο Rosberg μας λέει πως δεν είναι οι αναπηδήσεις στην πίστα που θα βοηθούσε το FRIC, αλλά η διάρκεια και η ταχύτητα μέσα στις στροφές.

Έτσι όπως είναι εδώ οι στροφές, θα μπορούσε να επηρεάσει το αυτοκίνητο περισσότερο. (Το FRIC) Δεν έχει σχέση με τα κερμπ και τα σαμαράκια, αλλά με τη διάρκεια της στροφής και τις ταχύτητες και εδώ είναι αρκετά υψηλός ο μέσος όρος ταχύτητας μέσα στις στροφές.

Μια από τις ομάδες που έδειξαν να ευνοούνται αρκετά από τις τελευταίες εξελίξεις, είναι αυτή της Sauber. Η επικεφαλής της, Monisha Kaltenborn, θέλει να δει πως θα εξελιχθούν οι επόμενοι αγώνες για να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα, αν και τα πρώτα δεδομένα φανερώνουν κέρδος, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, από την έλλειψη του FRIC.

[Photo Copyrights: McLaren/LAT Photographic]