Την 6η του φετινή pole position εξασφάλισε ο Nico Rosberg για τον 11ο αγώνα τής χρονιάς, στην Ουγγαρία. Όπως και στη Γερμανία, έτσι κι εδώ, ο Lewis Hamilton γνώρισε την καταστροφή, καθώς η W05 έπιασε φωτιά στο ξεκίνημα των κατατακτήριων, συνεπώς ο Βρετανός θα ξεκινήσει από το πίσω μέρος τού grid τον αυριανό αγώνα, σε μία πίστα που τα προσπεράσματα είναι δύσκολα.
Δίπλα από τον Rosberg θα εκκινήσει ο Sebastian Vettel, ενώ ακολούθησαν οι Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Fernando Alonso, Felipe Massa, Jenson Button, Jean-Eric Vergne, Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen, ο οποίος είχε ατύχημα στην αρχή τού Q3, λόγω της ήπιας βροχής στο ξεκίνημα της διαδικασίας, που σταμάτησε, όμως, στη συνέχεια.
Q1
Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές στο ξεκίνημα, με τη θερμοκρασία αέρα στους 28°C και στο οδόστρωμα στους 47°C. Η πιθανότητα για βροχή στις κατατακτήριες ήταν στο 30%, αλλά αυτό ουδόλως ανησυχούσε για την ώρα τις ομάδες και τους οδηγούς, οι οποίοι βγήκαν παραδοσιακά στην πίστα με τη μέση αρχικά γόμα στα μονοθέσιά τους.
Πολύ κακό ξεκίνημα για τον Maldonado. Ο οδηγός τής Lotus είδε την E22 να έχει και πάλι προβλήματα με την αξιοπιστία της, έτσι πάρκαρε το βρετανικό μονοθέσιο προτού καν ολοκληρώσει τον πρώτο του γύρο. Κι ενώ οι οδηγοί ξεκίνησαν αμέσως να γράφουν χρόνους, η W05 τού Hamilton έπιασε φωτιά στο πίσω μέρος, πριν προλάβει να σημειώσει χρόνο, ύστερα από διαρροή καυσίμου. Έτσι, οι κατατακτήριες είχαν ολοκληρωθεί για τον Πρωταθλητή τού 2008, ο οποίος έβλεπε απογοητευμένος το μονοθέσιό του μέσα από τον καπνό.
https://www.youtube.com/watch?v=dp4bfG0B6Sk
Για να περάσουμε στην πραγματική δράση, ο Rosberg τοποθέτησε και πάλι τη Mercedes στην πρώτη θέση, έχοντας πίσω του τον Ricciardo, στα 3 σχεδόν δέκατα. Ο Vettel ήταν στην τρίτη θέση, με τον τέταρτο Bottas να δείχνει ότι η Williams μπορεί όντως ν’ αποτελέσει αντίπαλο για τους Πρωταθλητές.
Με 4 λεπτά να μένουν για το τέλος τού Q1, κάποιοι οδηγοί φόρεσαν τη μαλακή γόμα, προκειμένου να σημειώσουν πιο ανταγωνιστικούς χρόνους και να κερδίσουν θέσεις ή ακόμα και την είσοδό τους στο Q2. Ο Perez ανέβηκε 6ος, ο Grosjean 9ος, τη στιγμή που ο Hulkenberg δεν ήταν ταχύτερος από τον εαυτό του, λόγω λάθους στην τελευταία στροφή.
Η κορυφή άλλαξε στα 2 λεπτά πριν τη λήξη, καθώς ο Vergne κινήθηκε κατά 3 δέκατα (1:24.941) από τον Rosberg. Ο Raikkonen επέλεξε να παραμείνει στα pits παρόλο που ήταν κοντά στην επικίνδυνη ζώνη, και τελικά ο Bianchi τον πέταξε εκτός, μ’ έναν πολύ καλό γύρο με τα μαλακά ελαστικά. Ο “Iceman” έμεινε για δεύτερη φορά φέτος εκτός Q2 -μετά από τη Βρετανία-, ενώ τον ακολούθησαν οι Kobayashi, Chilton, Ericsson, Hamilton και Maldonado.
Q2
Η βροχή δεν είχε φτάσει ακόμα την πίστα και οι οδηγοί δε βιάστηκαν να βγουν στην πίστα. Η μαλακή γόμα κυριαρχούσε φυσικά στα μονοθέσια, όπως και η Williams, που έγραψε το “1-2”, αν και οι Red Bulls και ο Rosberg δεν είχαν περάσει ακόμα τη γραμμή τού τερματισμού. Ο οδηγός τής Mercedes με το 1:23.310, κατέβασε κατά 7 δέκατα την επίδοση του Bottas, τη στιγμή που ο Alonso μπήκε ανάμεσα στις δύο Williams.
Ο Vettel ανέβηκε δεύτερος, 3 δέκατα πίσω από τον Rosberg, όταν ο Ricciardo ήταν μόλις 70 χιλιοστά τού δευτερολέπτου μακριά από τον Πρωταθλητή. Η δράση στην πίστα ήταν μηδενική στα 5 λεπτά πριν από την ολοκλήρωση του Q2, και οι οδηγοί έκαναν τις τελευταίες ρυθμίσεις στα μονοθέσιά τους. Ο 12ος Perez είχε πρόβλημα με την VJM07 και όλα έδειχναν ότι δε θα βγει ξανά στην πίστα.
Πέρα από τους 3 πρώτους Rosberg, Vettel, Ricciardo, και τον Perez, όλοι οι υπόλοιποι ήταν στην πίστα με τη μαλακή γόμα, προσπαθώντας να βελτιώσουν τον χρόνο τους. Ο Vergne κατάφερε να προκριθεί στο Q3, όπως και ο Hulkenberg, κάτι που ισχύει και για τις δύο McLaren. Ο Kvyat έκανε λάθος στη στροφή 12, μένοντας εκτός, μαζί με τους Sutil, Perez, Gutierrez, Grosjean και Bianchi.
Q3
Το ενδιαφέρον αυξήθηκε κατακόρυφα πριν από το ξεκίνημα τού Q3, καθώς οι ψιχάλες είχαν κάνει την εμφάνισή τους, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα επίπεδα πρόσφυσης στην πίστα. Οι οδηγοί βγήκαν όλοι με τη μαλακή γόμα, αφού η ποσότητα του νερού δεν επέτρεπε αρχικά στα ενδιάμεσα ελαστικά να βγουν από τις ηλεκτρικές κουβέρτες.
Με το πέρας 2 λεπτών από το ξεκίνημα, υπήρξε καθεστώς κόκκινης σημαίας, από την έξοδο του Magnussen στην πρώτη στροφή. Ο Δανός έπεσε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά, δίχως να πάθει το παραμικρό, ενώ η έξοδος -χωρίς επαφή- των Rosberg και Button στο ίδιο σημείο έδειχνε ότι η κατηφορική πρώτη στροφή ήταν πολύ επικίνδυνη, καθώς οι οδηγοί δεν είχαν πάρει την αίσθηση των μονοθεσίων τους στις συνθήκες και δεν γνώριζαν το σημείο φρεναρίσματος με τα slicks ελαστικά.
Έμεναν ακριβώς 9 λεπτά και 59 δευτερόλεπτα για τη μάχη τού Q3, ωστόσο κανένας δε γνώριζε τα κατάλληλα ελαστικά για τη συνέχεια. Η περίοδος ξεκίνησε ξανά στις 15:47 ώρα Ελλάδας και κανένας δεν είχε αλλάξει τη μαλακή γόμα. Η προσοχή ήταν αυξημένη και ήταν λογικό οι οδηγοί να μην πιέζουν από την αρχή στα όρια τα μονοθέσιά τους.
Ο Bottas είχε την καλύτερη αίσθηση απ’ όλους, γράφοντας πρώτο χρόνο, 6 δέκατα μπροστά από τον δεύτερο Alonso. Ο Ricciardo πήρε τη δεύτερη θέση από τον Ισπανό, ενώ λίγα δευτερόλεπτα αργότερα ο Vettel βρέθηκε στην κορυφή, με τις ψιχάλες να έχουν σταματήσει και την πίστα να είναι εντελώς στεγνή.
Με στεγνή πίστα, ο Rosberg δεν είχε πρόβλημα να βρεθεί ξανά στην κορυφή, εν μέσω πληροφοριών για επανεμφάνιση της βροχής. Αυτό έκανε τους οδηγούς να βρίσκονται στην πίστα και με 2 λεπτά να μένουν, οι 10άδα ήταν: Rosberg, Vettel, Bottas, Ricciardo, Vergne, Hulkenberg, Alonso, Button, Massa και Magnussen.
Και οι 9 οδηγοί βρίσκονταν στην πίστα για τα τελευταία δευτερόλεπτα. Ο Bottas κατάφερε ν’ ανέβει δεύτερος, όμως η μάχη για την πρώτη θέση δεν είχε τελειώσει: ο Vettel πέρασε πρώτος, ωστόσο ο Rosberg μ’ έναν πολύ γρήγορο γύρο, μείωσε κατά μισό δευτερόλεπτο την επίδοση του Πρωταθλητή, παίρνοντας την 10η pole position στην καριέρα του και την 6η φετινή, όντας παράλληλα το φαβορί για τη νίκη στον αυριανό αγώνα.
Ο αυριανός αγώνα θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας, με τις μετεωρολογικές προβλέψεις να μιλούν για σοβαρή πιθανότητα βροχής. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι και οι τελικές από τις σημερινές κατατακτήριες.
Ο γύρος που έδωσε στον Rosberg την pole:
https://www.youtube.com/watch?v=T2YsPWuodwg
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατατακτήριες[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:25.227 | 1:23.310 | 1:22.715 | 20 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:25.662 | 1:23.606 | 1:23.201 | 16 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:25.690 | 1:23.776 | 1:23.354 | 19 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:25.495 | 1:23.676 | 1:23.391 | 18 |
5 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:26.087 | 1:24.249 | 1:23.909 | 17 |
6 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:26.592 | 1:24.030 | 1:24.223 | 19 |
7 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:26.612 | 1:24.502 | 1:24.294 | 21 |
8 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:24.941 | 1:24.637 | 1:24.720 | 19 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:26.149 | 1:24.647 | 1:24.775 | 22 |
10 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:26.578 | 1:24.585 | 13 | |
11 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:25.361 | 1:24.706 | 14 | |
12 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:26.027 | 1:25.136 | 12 | |
13 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:25.910 | 1:25.211 | 11 | |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:25.709 | 1:25.260 | 10 | |
15 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:26.136 | 1:25.337 | 16 | |
16 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:26.728 | 1:27.419 | 14 | |
17 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:26.792 | 5 | ||
18 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:27.139 | 10 | ||
19 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:27.819 | 7 | ||
20 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:28.643 | 10 | ||
21 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | No time | 2 | ||
22 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | No time | 1 | ||
Q1 107% Time | 1:30.886 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 19 | Felipe Massa | 14:49:45 | 315.8 |
2 | 77 | Valtteri Bottas | 14:49:53 | 314.8 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 15:06:42 | 311.6 |
4 | 11 | Sergio Perez | 14:04:26 | 308.2 |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | 14:08:14 | 308.2 |
6 | 44 | Lewis Hamilton | 14:03:16 | 307.9 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | 14:07:17 | 306.9 |
8 | 25 | Jean-Eric Vergne | 14:39:33 | 306.7 |
9 | 3 | Daniel Ricciardo | 15:06:37 | 306.3 |
10 | 99 | Adrian Sutil | 14:38:58 | 305.6 |
11 | 22 | Jenson Button | 14:07:14 | 305.6 |
12 | 26 | Daniil Kvyat | 14:39:12 | 305.6 |
13 | 8 | Romain Grosjean | 14:39:26 | 305.2 |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | 14:39:22 | 304.8 |
15 | 14 | Fernando Alonso | 14:49:50 | 304.8 |
16 | 1 | Sebastian Vettel | 15:06:28 | 304.6 |
17 | 9 | Marcus Ericsson | 14:05:21 | 302.6 |
18 | 17 | Jules Bianchi | 14:39:15 | 302.6 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | 14:14:55 | 302.4 |
20 | 4 | Max Chilton | 14:08:03 | 300.9 |
21 | 7 | Kimi Räikkönen | 14:07:06 | 299.5 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 6 | Nico Rosberg | 29.197 |
2 | 77 | Valtteri Bottas | 29.277 |
3 | 1 | Sebastian Vettel | 29.367 |
4 | 19 | Felipe Massa | 29.398 |
5 | 3 | Daniel Ricciardo | 29.402 |
6 | 14 | Fernando Alonso | 29.467 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | 29.475 |
8 | 26 | Daniil Kvyat | 29.531 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | 29.547 |
10 | 22 | Jenson Button | 29.688 |
11 | 99 | Adrian Sutil | 29.705 |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | 29.738 |
13 | 11 | Sergio Perez | 29.764 |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | 29.848 |
15 | 44 | Lewis Hamilton | 29.919 |
16 | 8 | Romain Grosjean | 30.102 |
17 | 7 | Kimi Räikkönen | 30.327 |
18 | 17 | Jules Bianchi | 30.346 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | 30.429 |
20 | 4 | Max Chilton | 30.617 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 30.816 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 6 | Nico Rosberg | 30.036 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | 30.109 |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | 30.225 |
4 | 77 | Valtteri Bottas | 30.484 |
5 | 25 | Jean-Eric Vergne | 30.551 |
6 | 14 | Fernando Alonso | 30.579 |
7 | 22 | Jenson Button | 30.695 |
8 | 19 | Felipe Massa | 30.710 |
9 | 26 | Daniil Kvyat | 30.767 |
10 | 27 | Nico Hulkenberg | 30.869 |
11 | 8 | Romain Grosjean | 30.932 |
12 | 20 | Kevin Magnussen | 31.087 |
13 | 11 | Sergio Perez | 31.196 |
14 | 99 | Adrian Sutil | 31.210 |
15 | 21 | Esteban Gutierrez | 31.240 |
16 | 17 | Jules Bianchi | 31.656 |
17 | 7 | Kimi Räikkönen | 31.749 |
18 | 4 | Max Chilton | 31.944 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | 32.016 |
20 | 9 | Marcus Ericsson | 32.484 |
21 | 13 | Pastor Maldonado | 33.608 |
22 | 44 | Lewis Hamilton | 34.010 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 6 | Nico Rosberg | 23.482 |
2 | 77 | Valtteri Bottas | 23.570 |
3 | 1 | Sebastian Vettel | 23.681 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | 23.706 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 23.747 |
6 | 22 | Jenson Button | 23.819 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | 23.870 |
8 | 19 | Felipe Massa | 23.902 |
9 | 25 | Jean-Eric Vergne | 24.007 |
10 | 27 | Nico Hulkenberg | 24.016 |
11 | 99 | Adrian Sutil | 24.073 |
12 | 26 | Daniil Kvyat | 24.105 |
13 | 21 | Esteban Gutierrez | 24.126 |
14 | 11 | Sergio Perez | 24.251 |
15 | 8 | Romain Grosjean | 24.284 |
16 | 7 | Kimi Räikkönen | 24.477 |
17 | 17 | Jules Bianchi | 24.591 |
18 | 10 | Kamui Kobayashi | 24.687 |
19 | 4 | Max Chilton | 24.874 |
20 | 9 | Marcus Ericsson | 25.185 |
21 | 44 | Lewis Hamilton | 33.767 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com | Photo Copyrights: Getty Images/Red Bull Racing, Studio Colombo/Scuderia Ferrari]