2014 British F1 GP Marussia Chilton

Η “μαγική βαφή”, τίτλος που αποδόθηκε από το Ιταλικό Autosprint, θα βοηθήσει στη θερμική θωράκιση του περιβλήματος της εξάτμισης, για να μειώσει τα ποσά θερμότητας που χάνονται. Η συγκεκριμένη λύση αποφέρει δυο μεγάλα κέρδη: Πρώτον, η θερμότητα είναι ενέργεια. Έτσι, εγκλωβίζοντας τη θερμότητα στην εξάτμιση, κάνεις τον υπερσυμπιεστή να εργάζεται πιο αποτελεσματικά, παράγοντας περισσότερη δύναμη. Δεύτερον, ο περιορισμός της θερμότητας που διαφεύγει, θα βοηθήσει στην καλύτερη ψύξη του αυτοκινήτου και των γύρω εξαρτημάτων. Επομένως, η ομάδα θα μπορεί να σχεδιάσει μικρότερους αγωγούς ψύξης, βελτιώνοντας την αεροδυναμική της F14 T, μειώνοντας την οπισθέλκουσα.

Παρόμοια λύση, με προστατευτικά στις εξατμίσεις, χρησιμοποιείται ήδη από τη Mercedes, με τη Ferrari να προσπαθεί να την εισάγει στον αγώνα του Καναδά, για λόγους αξιοπιστίας. Η FIA, ορθά με βάση το πάγωμα στην εξέλιξη, δεν το επέτρεψε και έτσι οι Ιταλοί σκέφτηκαν τη “μαγική βαφή” για να παγιδεύσουν τα καυσαέρια στην εξάτμιση. Η Marussia, που χρησιμοποιεί τους turbo κινητήρες της Scuderia, δοκίμασε τη βαφή στον αγώνα της Γερμανίας, με την αύξηση στην ιπποδύναμη να φτάνει μέχρι και τα 20 άλογα, σε ορισμένες φάσεις του Grand Prix.

Σύμφωνα με το Autosprint, η αλλαγή έχει εγκριθεί από τη FIA, καθώς υποστηρίχθηκε πως έγινε για τη διαφύλαξη του περιβλήματος της εξάτμισης. Αν και στην πραγματικότητα, η βαφή δεν θα προστατεύει τους σωλήνες, αλλά αντίθετα, θα τους καταστήσει πιο εύθραυστους, εξαιτίας της μεγαλύτερης εσωτερικής θερμότητας.

[Photo Copyrights: Andrew Hone]