Red Bull Ring, Spielberg, Austria. Sunday 22 June 2014. Valterri Bottas, Williams F1, 3rd Position, is congratulated by Rob Smedley, Head of Vehicle Performance, Williams F1, Claire Williams, Deputy Team Principal, Williams F1, and Sir Frank Williams, Team Principal, Williams F1. World Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic. ref: Digital Image _89P8683

Η μεγαλύτερη φετινή έκπληξη στη Formula 1 είναι η απόδοση της Williams. Μπορεί στην πλάτη τής FW36 να βρίσκεται ο Mercedes-Benz PU106A Hybrid, το καλύτερο power unit τής φετινής χρονιάς, αλλά η βρετανική ομάδα φρόντισε να το εκμεταλλευτεί αυτό, σχεδιάζοντας ένα πολύ καλό σύνολο. Ο απολογισμός σε 11 αγώνες κάνει λόγο για 3 βάθρα, μία pole position, 135 βαθμούς και 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Ο Valtteri Bottas, που έχει καρπωθεί τους 95 βαθμούς, λέει ότι οι μικρές αλλαγές στους κανονισμούς τού 2015 θα είναι ένα πλεονέκτημα για τη Williams, πιστεύοντας ότι θα συνεχίσει να μάχεται για τις θέσεις μπροστά.

Νομίζω πως ναι. Είναι καλό για ‘μάς, επειδή ξέρουμε ότι το μονοθέσιο είναι μια καλή βάση. Ήταν καλό να ξεκινάμε από αυτό και απλά να συνεχίσουμε να γινόμαστε όλο και καλύτεροι. Η επόμενη χρονιά δεν είναι διαφορετική -ίσως το ρύγχος να είναι λίγο διαφορετικό, αλλά δε θα πρέπει να είναι καθοριστική αλλαγή-, έτσι είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να κρατήσουμε αυτή την καμπύλη στη σωστή κατεύθυνση.

Bottas

Τα οικονομικά τής Williams δεν είναι πολύ καλά, κάτι που συνήθως αποδεικνύεται κλειδί για τη βελτίωση εντός τής σεζόν. Όμως, η ομάδα τού Grove έχει καταφέρει να εξελίσσει πολύ καλά την FW36 και ο Φινλανδός βλέπει τα νέα κομμάτια να είναι μεν λιγότερα από πέρυσι, αλλά να δουλεύουν σωστά.

Νομίζω ότι η διαφορά είναι ότι, πέρυσι, φέρναμε πιο πολλά εξαρτήματα από τη φετινή σεζόν, αλλά φέτος όλα τα κομμάτια που φέραμε έχουν δουλέψει. Η συσχέτιση μεταξύ τής αεροδυναμικής σήραγγας και της πίστας είναι πολύ καλύτερη. Υπάρχουν κάποιες περισσότερες αλλαγές που γίνονται τώρα στο πώς δουλεύει το εργοστάσιο με την αεροδυναμική σήραγγα και όλα αυτά.

Πραγματικά δουλεύει και είμαστε πολύ πιο επιλεκτικοί με όλα τα εξαρτήματα και ίσως η ομάδα να κοιτάει λίγο καλύτερα το μονοθέσιο, σε ποιες περιοχές να εστιάσει και πραγματικά επικεντρώνεται σε κάτι και όχι σε κομμάτια εδώ κι εκεί.