QUARTZ_1409STYP001

Τα τολμηρά σχέδια συνεχίζονται για τις επιμέρους μάρκες της PSA αφού μετά το εξαιρετικό DS Divine concept, η Peugeot αυτή τη φορά, μας παρουσιάζει το Quartz concept. Το μοντέλο, αποτελεί μία υποθετική πρόταση της Γαλλικής φίρμας στην κατηγορία των crossover και θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του, στην έκθεση του Παρισιού δίπλα από το Exalt concept.


QUARTZ_1409STYP002

Το Peugeot Quartz, συνδυάζει το αμάξωμα ενός SUV με την καμπίνα ενός sedan. Βασίζεται στην EMP2 πλατφόρμα που χρησιμοποιείται και στο 308, το μήκος του είναι 4.5 μέτρα και το πλάτος του 2.06 ενώ οι γραμμές του αυτοκινήτου είναι “δυναμικές” και “αθλητικές” με το μακρύ καπό και τις 23άρες ζάντες ελαφρού κράματος να ολοκληρώνουν το όραμα των σχεδιαστών. Το Quartz concept διαθέτει LED φωτιστικά σώματα, γυάλινη οροφή και αεροτομή που χωρίζεται στα δύο και σύμφωνα με την εταιρία βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου.

QUARTZ_1409STYLE_005

Στο εσωτερικό, το Quartz μας δείχνει τη νέα εκδοχή του i-Cockpit design της Peugeot. Οι 4 επιβάτες κάθονται σε bucket καθίσματα που διαθέτουν αγωνιστικές ζώνες ενώ η καμπίνα, είναι επενδυμένη με έναν συνδυασμό δέρματος και “ψηφιακά πλεγμένου υλικού” με ίνες που προέρχονται από ανακυκλωμένα, πλαστικά μπουκάλια νερού. Το ταμπλό είναι εμφανώς οδηγοκεντρικό ενώ οι απαραίτητες πληροφορίες, προβάλλονται σε δύο οθόνες καθώς και το head-up display.

QUARTZ_1409STYLE_006

Μηχανικά, το Peugeot Quartz είναι εξοπλισμένο με ένα υβριδικό powertrain που αποτελείται από τον 1600άρη THP βενζινοκινητήρα, απόδοσης 270 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν για τον εμπρός άξονα και έναν για τον πίσω), απόδοσης 85 kW έκαστος. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ενώ ο οδηγός, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 διαφορετικά modes: ZEV, που όταν χρησιμοποιηθεί, το Quartz μπορεί να καλύψει 50 χιλιόμετρα κινούμενο αποκλειστικά με τους ηλεκτροκινητήρες, Road που βάζει στο παιχνίδι και τον βενζινοκινητήρα και Race που χρησιμοποιεί ολόκληρο το powertrain για να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο το chassis και το LSD διαφορικό. Όσον αφορά στην ανάρτηση δε, το Quartz χρησιμοποιεί τα κλασικά γόνατα MacPherson εμπρός και μία διάταξη πολλαπλών βραχίονων ενώ η πνευματική ανάρτηση ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος ανάμεσα στα 300 και τα 350 χιλιοστά, χρησιμοποιώντας κάμερες συνδεδεμένες με το σύστημα πλοήγησης που διαβάζουν τον δρόμο και “περιμένουν” τις αλλαγές στην επιφάνεια του.

Δελτίο Τύπου

PEUGEOT Quartz Concept

Ένα απίστευτο crossover μπροστά από την εποχή του!

Η PEUGEOT ηγείται στην αγορά των crossover από το 2009. Το πρωτότυπο Quartz έρχεται να αντικατοπτρίσει το νέο όραμα της μάρκας για αυτή την κατηγορία συνδυάζοντας το στιλ της επόμενης γενιάς SUV με χαρακτηριστικά από σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Στο εσωτερικό, το νέο πρωτότυπο της PEUGEOT αποπνέει μία αυθεντική αθλητική αύρα από γνήσια υλικά όπως ο βασάλτης, η επαναστατική ψηφιακά υφασμένη επένδυση και το επεξεργασμένο δέρμα. Το Quartz i-Cockpit είναι πλήρως εστιασμένο στον οδηγό για να του παρέχει πλήρη υποστήριξη και έλεγχο των 500 ίππων απόδοσης.

Με τα πρωτότυπα Exalt και Quartz, η μάρκα εκφράζει το όραμα της για τα high-end προϊόντα της αγοράς. Η PEUGEOT είναι δεσμευμένη με την ανάπτυξη αποκλειστικών πρωτοτύπων για το κοινό της, μέσω της εντυπωσιακής σχεδίασης, των επαναστατικών υλικών και των απαράμιλλων αισθήσεων.

Maxime Picat, Διευθύνων Σύμβουλος PEUGEOT

Το στιλ και το σθένος της PEUGEOT επιβεβαιώνεσαι από την ικανότητα να δημιουργήσει ένα crossover τόσο αποδοτικό όσο ένα σεντάν ή ένα hatchback που ο καθένας θα ήθελε να αποκτήσει.

Gilles Vidal, διευθυντής στιλ PEUGEOT

Ένα απόλυτα σπορ crossover

Το ισχυρό σπορ στιλ του PEUGEOT Quartz γίνεται αντιληπτό από οποιαδήποτε γωνία και αν το παρατηρήσει κανείς. Η αρμονική του σχεδίαση συνδυάζει το αμάξωμα ενός SUV με την φουτουριστική καμπίνα ενός σεντάν. Στο έντονο παρουσιαστικό του QUARTZ συμβάλλουν τα 2,06 μέτρα του πλάτους του αμαξώματος, όπως και τα ελαστικά 305 χλστ. Το σύστημα φωτισμού είναι τεχνολογίας LED για βέλτιστη απόδοση, ενώ στο κέντρο της μάσκας κυριαρχεί το λογότυπο της PEUGEOT.

Από το προφίλ ξεχωρίζουν οι τροχοί 23 ιντσών με ελαστικά Continental και τα ειδικά πτερύγια που κατευθύνουν την ροή του αέρα για καλύτερη ψύξη των φρένων. Οι μικροί πρόβολοι διασφαλίζουν τους καλύτερους δυνατούς χώρους για τους τέσσερις επιβάτες σε συνολικό μήκος αμαξώματος 4,5 μέτρων. Το μακρύ καπό προσθέτει δυναμική με τις εισαγωγές του αέρα να παρέχουν την απαιτούμενη ψύξη του κινητήρα, ενώ την αεροδυναμική βελτιώνουν τα δύο πίσω πτερύγια.

Το τμήμα της καμπίνας δίνει την εντύπωση ενός ενιαίου μπλοκ με πολλαπλές λειτουργίες, με τα μεταλλικά πλαίσια να ενσωματώνουν τα παράθυρα σε ένα αμάξωμα που αιχμαλωτίζει το φως. Με το βλέμμα να γλιστρά προς τα πίσω, η σκουρόχρωμη γυάλινη οροφή τονίζει την αεροδυναμική σχεδίαση καθώς το γκρι του βασικού εμπρός τμήματος δημιουργεί όμορφη αντίθεση με το μαύρο στα πίσω φτερά και τις κόκκινες λεπτομέρειες.

Το PEUGEOT Quartz Concept αποτελεί το πάντρεμα των χαρακτηριστικών ενός SUV με τα πολυτελή στοιχεία μιας μπερλίνας. Το στιλ αντανακλά κάθε κομμάτι του ανάγλυφου αμαξώματος του Quartz με επαναστατικά υλικά κα δυναμική απόδοση.

Matthias Hossann, διευθυντής σχεδίασης PEUGEOT Quartz

Επαναστατικά υλικά στο εσωτερικό

Χάρη σε μία νέα κατασκευαστική μέθοδο, η μεσαία κολόνα του αμαξώματος απουσιάζει με τις κάθετα ανοιγόμενες πόρτες να διευκολύνουν την πρόσβαση. Το Quartz βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 με πιο σύνθετη δομή, έχοντας ως στόχο τον περιορισμό του βάρους και τον μεγαλύτερο βαθμό ακαμψίας. Ένα πτυσσόμενο σκαλοπάτι διευκολύνει την πρόσβαση για όλους τους επιβάτες, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν βιοδιασπώμενα και ανακυκλώσιμα υλικά με σεβασμό προς το περιβάλλον.

Την αντοχή και την ελαφρότητα του Quartz Concept συμβολίζει ο βασάλτης στην κεντρική κονσόλα, ένα υλικό μάγμα που συναντάται στον πλανήτη και μορφοποιείται κατά την γρήγορη ψύξη του. Το Quartz Concept είναι το πρώτο μοντέλο που έχει κατασκευαστεί με ψηφιακή υφασμένη επένδυση, με πλεκτή ύλη από ίνες πολυεστέρα που προέρχεται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. Επιπρόσθετα, το δέρμα είναι ένα ακόμη κυρίαρχο στοιχείο που συναντάται στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας.

Οδηγοκεντρικό i-Cockpit

Κάθε ένας από τους τέσσερις επιβάτες βολεύεται στο ατομικό του δερμάτινο μπάκετ κάθισμα με πολλαπλές ρυθμίσεις. Από την θέση οδήγησης, το PEUGEOT i-Cockpit με το μικρής διαμέτρου τιμόνι και τα χειριστήρια εξασφαλίζουν ένα οδηγοκεντρικό και ταυτόχρονα εξαιρετικά ευκολοδήγητο χαρακτήρα. Το i-Cockpit περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη με εικονική αναπαράσταση πρόσθετων πληροφοριών υπό γωνία 45 μοιρών, η οποία είναι τοποθετημένη ακριβώς μπροστά από τον οδηγό για άμεση ανάγνωση πολλαπλών ενδείξεων. Ο πίνακας οργάνων εκτείνεται στο ταμπλό από τις δύο πλευρές του μικρού τιμονιού.

Ένα αποδοτικό σύστημα πρόωσης

Ένα τόσο εξελιγμένο πρωτότυπο όπως το PEUGEOT Quartz, θα μπορούσε να εφοδιάζεται μόνο με ένα προηγμένο υβριδικό plug-in σύστημα που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες, με μέγιστη απόδοση 500 hp. Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός 1.6-litre THP, ο οποίος με την φροντίδα της PEUGEOT Sport αποδίδει 270 hp. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με το τετρακύλινδρο μοτέρ να προσφέρει 330Nm ροπής με αναλογία 170 hp ανά λίτρο. Τον εμπρός άξονα κινεί απευθείας ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 85kW, ο οποίος κατά την επιβράδυνση λειτουργεί ανάστροφα ως γεννήτρια, ανακτώντας με ενέργεια τις μπαταρίες 400 V. Στον πίσω άξονα υπάρχει ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας 85kW, για κίνηση και ανάκτηση ενέργειας, ενώ ένα ειδικό ESP διαχειρίζεται την κατανομή πέδησης ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς για να εξασφαλιστεί η σταθερότητα του οχήματος και η βέλτιστη φόρτισης της μπαταρίας.

Υπάρχουν τρία προγράμματα κίνησης: α) στο ZEV η αυτονομία φτάνει τα 50km με μία μόνο φόρτιση, β) στο Road ο βενζινοκινητήρας και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί για οδηγική απόλαυση και μέγιστη φόρτιση της μπαταρίας κατά την επιβράδυνση, γ) στο Race η απόδοση απογειώνεται στο μάξιμουμ με την συνδρομή όλων των ηλεκτροκινητήρων και την ισχύ να περνά από διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, με δυνατότητα διαφορετικής κατανομής ανά τροχό και ανάλογα με την επιφάνεια πρόσφυσης.

Για μια τόσο ισχυρή διάταξη, το Quartz διαθέτει εμπρός αποκλειστικής σχεδίασης γόνατα McPherson με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα. Η πνευματική ανάρτηση ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος σε εύρος 300-350 χλστ. Η λειτουργία αυτή ελέγχεται από ένα οπτικό σύστημα που στην κυριολεξία ανιχνεύει τον δρόμο χρησιμοποιώντας κάμερες που επικοινωνούν με το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης ώστε να προβλέπονται αλλαγές στην επιφάνεια του οδοστρώματος αλλά και η επερχόμενη διαδρομή. Το Quartz αποτελεί ότι πιο εξελιγμένο έχει να επιδείξει η αυτοκινητοβιομηχανία βάζοντας τα θεμέλια για την σχεδίαση μελλοντικών μοντέλων.