VR_131011_JAPANF1GP_5882

Το ταξίδι της Formula 1 προς την Ανατολή, θα μας φέρει στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και σε μια διαδρομή που όλοι οι οδηγοί αγαπούν, αυτή της Suzuka. Η πίστα που ανήκει στη Honda, άνοιξε τις πύλες της το 1962, με σκοπό να γίνονται εκεί οι δοκιμές της εταιρείας και το 1987 φιλοξένησε το πρώτο επίσημο Grand Prix Formula 1, με νικητές τους Gerhard Berger και Ferrari.


Η χάραξη της Suzuka είναι μια από τις ελάχιστες στον πλανήτη και μοναδική στο καλεντάρι του πρωταθλήματος, σε σχήμα οκτώ και τα 5.807 μέτρα της, αλλά και οι 18 στροφές της, συνθέτουν ένα μείγμα γρήγορων στροφών, μεγάλων ευθειών και αργών σικέιν, που αποτελούν πρόκληση για πιλότους και μηχανικούς. Στο πρώτο κομμάτι κυριαρχούν τα γρήγορα S, που απαιτούν μεγάλη κάθετη δύναμη. Όμως, επειδή η πίστα αλλάζει χαρακτήρα στη συνέχεια, οι μηχανικοί πρέπει να κάνουν συμβιβασμούς μεταξύ τελικής ταχύτητας και downforce.

1280px-Suzuka_circuit_map--2005.svg

 

Ο δεύτερος τομέας δοκιμάζει τα μονοθέσια σε ό,τι αφορά την πρόσφυση και τη σταθερότητα, που είναι απαραίτητη για να δώσει στον οδηγό σιγουριά για να πιέσει στο όριο και να βρει πολύτιμο χρόνο. Υψηλής δυσκολίας είναι το δίδυμο στροφών Degner, όπου στο παρελθόν έχουμε δει πολλούς πιλότους να ξεπερνούν τα όρια (ειδικά στα ελεύθερα δοκιμαστικά) και να καταλήγουν στον τοίχο από ελαστικά που βρίσκεται στην εξωτερική.

Το τρίτο κομμάτι της Suzuka περιέχει τη μεγάλη πίσω ευθεία και την περίφημη 130R, με τους πιλότους να πιστεύουν πως φέτος θα αποτελέσει μεγαλύτερη πρόκληση, εξαιτίας της λιγότερης κάθετης δύναμης που παράγουν τα μονοθέσια. Ζωτικής σημασίας είναι το πέρασμα από την καμπή Spoon, η οποία λειτουργεί σαν καταπέλτης προς την πίσω ευθεία. Ένα λάθος εκεί, επηρεάζει σχεδόν ολόκληρο τον τρίτο τομέα, μέχρι και το Casino Triangle σικέιν.

Βλέποντας το πόσο διαφορετικοί είναι οι τρεις τομείς, πρωταρχικό ρόλο στο set-up παίζει η ρύθμιση της ανάρτησης, όχι μόνο για τη μεγαλύτερη δυνατή πρόσφυση, αλλά και για τη διαφύλαξη των ελαστικών της Pirelli.

Grands Prix: 25

Πολυνίκης οδηγός: 6 M.Schumacher

Πολυνίκης ομάδα: 7 McLaren, Ferrari

Ταχύτερος γύρος: 1:31.540K.Raikkonen, McLaren (2005)

Οι Ιάπωνες είναι ένας λαός παθιασμένος με το μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικά και τη Formula 1 ειδικότερα. Η ατμόσφαιρα που δημιουργούν είναι πάντα εντυπωσιακή, με χιλιάδες σημαίες να ανεμίζουν στις κερκίδες και χιλιάδες κόσμου να προσπαθούν να προσεγγίσουν τους οδηγούς για μια φωτογραφία ή ένα αυτόγραφο. Ακόμη και φέτος, που ο Kamui Kobayashi (ίσως) θα βρεθεί σε μια αργή ομάδα, αλλά και χωρίς να υπάρχει κάποιος κατασκευαστής από τη χώρα τους για να υποστηρίξουν, αναμένεται να γεμίσουν τις 155.000 διαθέσιμες θέσεις της πίστας.

Έτος Νικητής Ομάδα-Κινητήρας Pole Position Ομάδα-Κινητήρας
2013 S.Vettel Red Bull-Renault M.Webber Red Bull-Renault
2012 S.Vettel Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2011 J.Button McLaren-Mercedes S.Vettel Red Bull-Renault
2010 S.Vettel Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2009 S.Vettel Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2006 F.Alonso Renault F.Massa Ferrari
2005 K.Raikkonen McLaren-Mercedes R.Schumacher Toyota
2004 M.Schumacher Ferrari M.Schumacher Ferrari

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες πίστες και παρότι τα προσπεράσματα είναι δύσκολα, στη Suzuka θα υπάρχει μόνο μια ζώνη DRS. Αυτή, θα βρίσκεται στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και το σημείο ανίχνευσης ακριβώς πριν το τελευταίο σικέιν του γύρου. Για λόγους ασφαλείας, δεν υπάρχει και δεύτερη ζώνη DRS στην πίσω μεγάλη ευθεία, αφού εκεί βρίσκεται η στροφή 130R. Καλύτερο σημείο για προσπέρασμα είναι στα φρένα για το σικέιν Casino Triangle, αλλά και με τη βοήθεια του DRS στο τέλος της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού. Επίσης, προσπεράσματα έχουμε και δει και στη φουρκέτα 11, όπου τα τζαρτζαρίσματα είναι πιθανά.

Η πρόσφυση της ασφάλτου είναι εξαιρετική, με τα ελαστικά της Pirelli να δοκιμάζονται από τις πολύ υψηλές πλευρικές δυνάμεις. Έτσι, οι θερμοκρασίες θα παραμένουν υψηλές, με μοναδικές ευκαιρίες για να κρυώσουν να είναι στην αρχή της πίσω ευθείας και στα μέσα της εκκίνησης/τερματισμού. Περιοριστικός παράγοντας θα είναι το εμπρός αριστερά ελαστικό, με τον Paul Hembery να βλέπει σαν πιθανότερες στρατηγικές τα 2 ή 3 pit-stop, ανάλογα με τη διαχείριση που κάνει κάθε οδηγός και κάθε μονοθέσιο. Στη διάθεση των ομάδων θα είναι οι δυο σκληρότερες γόμες: Μέση (λευκό χρώμα) και σκληρή (πορτοκαλί χρώμα).

Η Suzuka έχει χαρίσει μεγάλες στιγμές στους φίλους της Formula 1. Από τις επαφές Senna-Prost, στις μάχες Schumacher-Hakkinen, και από τις εμπνεύσεις Raikkonen-Kobayashi, στα ατυχήματα Alguersuari-McNish στην 130R, το Ιαπωνικό GP δεν μας αφήνει παραπονεμένους μετά το τέλος του. Επίσης, ο άστατος καιρός μπορεί να παίξει το δικό του ρόλο, αφού κάποια βροχή ή το πέρασμα ενός μουσώνα, δεν θα είναι κάτι το πρωτόγνωρο για GP Ιαπωνίας.

Οι ώρες διεξαγωγής των διαδικασιών είναι λίγο βάρβαρες για τα δεδομένα μας, με τις κατατακτήριες του Σαββάτου να ξεκινούν στις 8 το πρωί ώρα Ελλάδος και ο αγώνας μια ώρα αργότερα, την Κυριακή στις 9.

Το πρόγραμμα του αγώνα:

Διαδικασία Ημέρα Ώρα Ελλάδος
Ελεύθερες δοκιμές 1 Παρασκευή 04:00
Ελεύθερες δοκιμές 2 Παρασκευή 08:00
Ελεύθερες δοκιμές 3 Σάββατο 05:00
Κατατακτήριες Σάββατο 08:00
Αγώνας Κυριακή 09:00

[Photo Copyrights: Vladimir Rys]