Opel Corsa 2015

Η Opel παρουσίασε το ολοκαίνουριο Corsa στην έκθεση του Παρισιού. Η μάσκα της 5ης γενιάς του Γερμανικού μικρού, είναι εμφανώς εμπνευσμένη από το Adam με την γρίλια να είναι φαρδύτερη και τα φωτιστικά σώματα να βρίσκονται στην άκρη. Στο πλάι, οι σχεδιαστές επέλεξαν να τοποθετήσουν 2 έντονες γραμμές, μία στο επάνω μέρος, ακριβώς κάτι από τα παράθυρα και μία στο κάτω, πάνω από τα μαρσπιέ. Έτσι, δημιουργείται ένα πιο μυώδες και δυναμικό προφίλ, που οδηγεί στο πίσω μέρος και τα νέα, οριζόντια και ελαφρώς προεξέχοντα φωτιστικά σώματα.

Opel Corsa 2015

Το εσωτερικό από την άλλη, είναι πιο συντηρητικό, με τα μαύρα διακοσμητικά, τις μεταλλικές λεπτομέρειες και το τριάκτινο τιμόνι. Το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με το IntelliLink infotainment system που συνδυάζεται με οθόνη αφής 7 ιντσών, Bluetooth και συμβατότητα με το Siri Eyes Free. Στον κατάλογο των extras, ξεχωρίζουν τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, το πακέτο φωτισμού και η πανοραμική ηλιοροφή μεταξύ άλλων. Επίσης το νέο Corsa εξοπλίζεται με αρκετά συστήματα υποστήριξης οδηγού, όπως προβολείς bi-xenon με φώτα ημέρας LED και φωτισμό στροφών, Advanced Park Assist που εκτελεί αυτόματα ελιγμούς διεύθυνσης στο παρκάρισμα, Side Blind Spot Alert, Hill Start Assist και κάμερα οπισθοπορείας.

Opel Corsa 2015

Η μεγαλύτερη προτεραιότητα της Opel, ήταν να κάνει την εμπειρία οδήγησης του Corsa, συγκρίσιμη με αυτή πιο ακριβών αυτοκινήτων. Σε αυτό, πρωτεύον ρόλο έχει το νέο chassis και το σύστημα διεύθυνσης. Το κέντρο βάρους του νέου Corsa είναι 5 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος ενώ η ανάρτηση με τη νέα γεωμετρία εμπρός, υπόσχεται βελτιωμένη σταθερότητα, τόσο στην ευθεία, όσο και στις στροφές. Επιπλέον, τα νέα χαρακτηριστικά απόσβεσης της ανάρτησης από την άλλη, κάνουν το Corsa να φιλτράρει καλύτερα τις ανωμαλίες του δρόμου, χαρίζοντας εξαιρετική άνεση. Τέλος, οι πελάτες θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο set-ups για το chassis: Comfort και Sport με το τελευταίο να έχει σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ και συγκεκριμένη γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης.

Το μοντέλο ξεκινά από τις 11.980 ευρώ στη Γερμανία (στη χώρα μας δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη οι τιμές του). Εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο 1.0 ECOTEC κινητήρα, με Start/Stop, που πληροί τις προδιαγραφές Euro 6 και διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος αποδίδοντας 90 ή /115 άλογα με 170 Nm ροπής από τις 1.800 σ.α.λ, έχοντας μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ.

Στη γκάμα των βενζινοκινητήρων συναντάμε επίσης τον 1.4 turbo με τα 100 άλογα και τα 200 Nm ροπής, καθώς και τους 1.2 και 1.4 ατμοσφαιρικούς Euro 6 κινητήρες απόδοσης 70 και 90 ίππων. Ο 1.3 CDTI αναβαθμίστηκε, πληροί και αυτός τις προδιαγραφές του Euro 6 και αποδίδει 75 και 95 άλογα. Και οι δύο εκδόσεις του διαθέτουν στον βασικό εξοπλισμό σύστημα Start/Stop, με την μικρή έκδοση, όταν συνδυάζεται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο να καταναλώνει 3,2 λίτρα/100 χλμ και να εκπέμπει 89 γρ/χλμ CO2.

Opel Corsa 2015

Η ασφάλεια αυξάνεται με συστήματα όπως η δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye με Road Sign Recognition, Lane Departure Warning, High Beam Assist, Following Distance Indication, Forward Collision Warning και με σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών.

Το νέο σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας διαθέτει νέα γεωμετρία κρεμαγιέρας και χαρτογράφηση υποβοήθησης διεύθυνσης για πιο ακριβή απόκριση και μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και άνεση. Το Corsa 5ης γενιάς διαθέτει City mode το οποίο προσφέρει ελαφρύτερο τιμόνι στους ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες, και θερμαινόμενο τιμόνι, εμπρός καθίσματα και ThermaTec παρμπρίζ.

Opel Corsa 2015

Οι πωλήσεις του 2015 Opel Corsa θα ξεκινήσουν αργότερα μέσα στη χρονιά ενώ το μοντέλο, θα προσφέρεται φυσικά ως πεντάθυρο και ως τρίθυρο. Η παραγωγή του θα γίνεται στα εργοστάσια της Zaragoza και της Eisenach πριν από το τέλος της χρονιάς.

Δελτίο Τύπου

Η Opel στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού

Το Νέο Opel Corsa Θέτει Πρότυπα στη Μικρή Κατηγορία

  • Η πέμπτη γενιά Corsa συνεχίζει μία επιτυχημένη ιστορία 32 χρόνων
  • Νέο πλαίσιο & τεχνολογία κινητήρων για αυξημένη άνεση, ισχύ και οικονομία
  • Κορυφαία συνδεσιμότητα με IntelliLink που ενσωματώνει λειτουργίες smartphone
  • Καινοτόμα συστήματα υποστήριξης οδηγού προστατεύουν τους επιβάτες του Corsa
  • Εντυπωσιακή εμφάνιση με σχεδιαστικά στοιχεία ταυτότητας της μάρκας

Το Opel Corsa είναι πλέον ένα καθιερωμένο bestseller: με τέσσερις γενιές στην 32χρονη ιστορία του, απαριθμεί πωλήσεις σχεδόν 12 εκατομμυρίων σε όλη την Ευρώπη. Μαζί με το Astra, είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο της Opel, με αναλογία πάνω από το ένα τέταρτο των πωλήσεων της εταιρίας κάθε χρόνο. Διαθέσιμο σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις αμαξώματος, το Corsa είναι αυτή τη στιγμή Νο4 στη μικρή κατηγορία στη Δυτική Ευρώπη. Στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι Νο2 και παραμένει άκρως ανταγωνιστικό. Όταν η πέμπτη γενιά Corsa περάσει από τις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων των Eisenach και Zaragoza στο τέλος της χρονιάς, θα έχει γεννηθεί ένα αστέρι που θα συνεχίσει την επιτυχία του μοντέλου στη μικρή κατηγορία. Και έχει όλα τα προσόντα για να το πετύχει. Η κομψή, πέμπτη γενιά Corsa διαθέτει φρέσκια εμφάνιση και προσφέρει μία αναβαθμισμένη οδηγική εμπειρία με νέο πλαίσιο και βελτιστοποιημένο σύστημα διεύθυνσης. Συνδυάζει τη Γερμανική μηχανολογική ακρίβεια με συναισθηματική σχεδίαση, εξαιρετική συνδεσιμότητα και μία άριστη σχέση τιμής/επιδόσεων. Η νέα γενιά βενζινοκινητήρων και οι εκτενώς ανανεωμένοι turbo diesel διασφαλίζουν νέα επίπεδα άνεσης, κορυφαίες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.

 

«Το Opel Corsa ανέκαθεν λάμβανε πολύ καλές κριτικές κυρίως για την ελκυστική εμφάνιση και την έξυπνη αξιοποίηση χώρου σε συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, σχολιάζει ο Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO του Opel Group GmbH. «Είμαι σίγουρος ότι η νέα, πέμπτη γενιά με νέα επίπεδα άνεσης, σύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού και συστήματα infotainment, θα συνεχίσει την αξιοσημείωτη επιτυχία του μοντέλου. Υπόσχομαι ότι η οδηγική εμπειρία του νέου Corsa θα καταπλήξει τους πάντες.»

 

Μέγιστη ακρίβεια: Νέα συστήματα πλαισίου διεύθυνσης για υψηλότερη ευστάθεια

 

Το πλαίσιο δεν κληρονομεί ούτε ένα εξάρτημα από το τρέχον Corsa. Η ευστάθεια σε ευθεία πορεία και στις στροφές αυξάνεται χάρη στο κατά 5 mm χαμηλότερο κέντρο βάρους, το πιο άκαμπτο υποπλαίσιο, και τη νέα γεωμετρία της ανάρτησης που περιλαμβάνει νέο εμπρός ακροαξόνιο. Ο έλεγχος κλίσεων αμαξώματος, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και τα χαρακτηριστικά υποστροφής έχουν βελτιωθεί. Τα νέα χαρακτηριστικά απόσβεσης προσφέρουν επίσης στην 5η γενιά Corsa καλύτερο φιλτράρισμα των κραδασμών σε λακκούβες και ανώμαλο οδόστρωμα, διασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική άνεση για μικρό αυτοκίνητο. Η εξέλιξη μιας νέας αρχιτεκτονικής ηλεκτρικών συστημάτων για την πέμπτη γενιά Corsa επιτρέπει πιο προηγμένο επίπεδο επικοινωνίας μεταξύ των διαφόρων συστημάτων. Σε συνδυασμό με τη νέα γεωμετρία και χαρτογράφηση λογισμικού του συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας, επιτυγχάνεται ταχύτερη απόκριση και μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και άνεση.

 

Νέος τρικύλινδρος κινητήρας και κιβώτιο για αυξημένη οδηγική απόλαυση

 

Πραγματικό κόσμημα κάτω από το καπό του νέου Corsa είναι ο νέος τρικύλινδρος 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo της Opel. Αυτή η υπερσύγχρονη, λιλιπούτεια κινητήρια μονάδα που μόλις έκανε πρεμιέρα στο Opel ADAM και σχεδιάστηκε εξ αρχής από λευκό φύλλο χαρτί θέτει νέα πρότυπα NVH στην κατηγορία (λόγω μειωμένων θορύβων, κραδασμών & τριγμών) και προσφέρει κορυφαία οδηγική άνεση: ο συμπαγής, αλουμινένιος 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo,εφοδιάζεται με αντικραδασμικό άξονα – μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, 66 kW/90 hp ή 85 kW/115 hp. Και οι δύο ήδη πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, ενώ η έκδοση 66 kW/90 hp καταναλώνει μόνο 4,3 l/100 km στο μικτό κύκλο με εκπομπές CO2 100 g/km. Η νέα γενιά μικρού βενζινοκινητήρα της Opel ξεχωρίζει όχι μόνο για την αθόρυβη λειτουργία της αλλά και για την εξαιρετική απόκριση λόγω ισχυρής ροπής στις χαμηλές στροφές. Και οι δύο εκδόσεις παράγουν 170 Nm από τις 1.800 rpm.

 

Η γκάμα βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει επίσης τετρακύλινδρους κινητήρες1.200 και 1.400 κυβ. εκατ. Νέος στη γκάμα είναι ένας 1.4 turbo 74 kW/100 hp με μέγιστη ροπή 200 Nm διαθέσιμη μεταξύ 1.850 και 3.500 rpm, που του δίνει εξέχουσα θέση στην οικογένεια κινητήρων του νέου Corsa. Ασφαλώς και οι δύο κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.

 

Πλήρως ανανεωμένοι, πιο ‘πολιτισμένοι’ και προδιαγραφών Euro 6 οι κινητήρες 1.3 CDTI με 55 kW/75 hp και 70 kW/95 hp αυξάνουν τις επιλογές Corsa diesel. Στο λανσάρισμα, η πιο οικονομική έκδοση Corsa – με 70 kW/95 hp, 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης – εκπέμπει μόλις 85g/km CO2 με κατανάλωση μέχρι 3,2 l/100 km στο μικτό κύκλο. Έτσι πιστοποιείται με τη Γερμανική ετικέτα ενεργειακής απόδοσης A+ (σύμφωνα με την οδηγία [EC] No 715/2007).

 

Όμως δεν είναι μόνον οι νέοι και οι εξελιγμένοι κινητήρες που κάνουν την οδήγηση του νέου Corsa ακόμα πιο απολαυστική και άνετη. Η υιοθέτηση νέων κιβωτίων συμβάλλει στην αναβαθμισμένη οδηγική εμπειρία και βελτιωμένη απόδοση. Και οι δύο εκδόσεις του 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo συνδυάζονται με νέο, συμπαγές εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Η απόδοση αυξάνεται χάρη στη σχεδίαση χαμηλών τριβών και στην ακρίβεια των αλλαγών. Νέο, εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο θα διατίθεται επίσης με τη νέα γενιά Corsa, λανσάροντας ένα υψηλότερο επίπεδο οδηγικής πολυτέλειας στη μικρή κατηγορία και εγκαινιάζοντας πρότυπα που μέχρι πρότινος αποτελούσαν αποκλειστικότητα οχημάτων μεγαλύτερων κατηγοριών . Επίσης, με το Corsa η Opel λανσάρει μία νέα γενιά Easytronic 3.0. Σε συνδυασμό με το βενζινοκινητήρα 1.4 (66 kW/90 hp), εντυπωσιάζει με την άριστη απόδοση καυσίμου (4,7 lit/100 km, 110g/km CO2) και μία αισθητά πιο ομαλή διαδικασία αλλαγών σχέσεων συγκριτικά με την προηγούμενη μονάδα. Το Easytronic συνδυάζει με προσιτό τρόπο την άνεση ενός αυτόματου με την απόδοση του μηχανικού.

 

Σχεδιαστική φιλοσοφία Opel και λειτουργική σαφήνεια εσωτερικού με νέο IntelliLink

 

Οι σχεδιαστές συνδύασαν το δυναμικό σχήμα του Corsa με ρέουσες, ανάγλυφες γραμμές και ακριβείς λεπτομέρειες – στοιχεία της βραβευμένης σχεδιαστικής φιλοσοφίας Opel. Στην τολμηρή φυσιογνωμία του κυριαρχούν περίτεχνα σχεδιασμένοι προβολείς με φώτα ημέρας LED σχήματος ‘φτερού’ και η χαμηλή σπορ τραπεζοειδής μάσκα με μία δυναμική χρωμιωμένη μπάρα που εδράζει το έμβλημα Opel. Αυτή η σχεδίαση αναδεικνύει την παρουσία του Corsa στο δρόμο. Το πίσω τμήμα υιοθετεί μία λιτή, επιμηκυμένη και αθλητική εμφάνιση: τα φαρδιά οριζόντια διαιρούμενα πίσω φώτα συντελούν στην οπτική διεύρυνση του αυτοκινήτου και, καθώς αγκαλιάζουν τα πίσω πλευρά του, ενισχύουν την αίσθηση δυναμικού στησίματος. Με μήκος 4,02 m το bestseller της Opel εξακολουθεί να προσφέρει άφθονο χώρο για μέχρι πέντε επιβάτες – τόσο στην οικογενειακή πεντάθυρη όσο και στη σπορ τρίθυρη έκδοση.

 

Η κομψή και μοντέρνα καμπίνα του Corsa αποπνέει μία αίσθηση υψηλής ποιότητας αλλά και προηγμένης τεχνολογίας. Σχεδιασμένη με σαφήνεια, αναπτύσσεται γύρω από ένα εντυπωσιακό κέντρο ελέγχου οδηγού με το ταμπλό οργάνων να ορίζεται από οριζόντιες γραμμές που επιτείνουν την αίσθηση ευρυχωρίας. Η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του προαιρετικού συστήματος IntelliLink infotainment είναι εργονομικά τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα, μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Το βραβευμένο σύστημα infotainment της Opel προσφέρει βέλτιστες ευκαιρίες συνδεσιμότητας. Είναι συμβατό με συσκευές Apple και Android και κάνει το Corsa το καλύτερα συνδεδεμένο μικρό αυτοκίνητο της αγοράς. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί εφαρμογές όπως BringGo για πλοήγηση και , Stitcher και TuneIn ιντερνετικό ραδιόφωνο και podcasts. Η ενσωμάτωση συσκευών Apple iOS στο IntelliLink επιτρέπει φωνητικό έλεγχο SIRI EYES FREE. Με αυτό, οι οδηγοί θα μπορούν να ακούνε ένα SMS να διαβάζουν ή να απαγγέλουν SMS και emails – χωρίς να αφήνουν το τιμόνι ή να διασπάται η προσοχή τους από το δρόμο.

 

Υπερσύγχρονα συστήματα υποστήριξης αυξάνουν την οδηγική άνεση και ασφάλεια

 

«Με την πέμπτη γενιά Corsa, θέλουμε να προσφέρουμε μία νέα οδηγική εμπειρία σε αυτή την κατηγορία, σε επίπεδο απόλαυσης, άνεσης και ασφάλειας» σχολιάζει ο Dr. Karl-Thomas Neumann. «Γι’ αυτό, το bestseller μας ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει με τόσες πολλές, νέες τεχνολογίες.»

 

Πιέζοντας ένα μπουτόν, το City mode του συστήματος διεύθυνσης που προσφέρεται στάνταρ – εκτός εάν έχει επιλεγεί εμπρός κάμερα Opel Eye – αυξάνει την υποβοήθηση διεύθυνσης στις χαμηλότερες ταχύτητες, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τους ελιγμούς σε συνωστισμένες αστικές περιοχές. Το Hill Start Assist επίσης προσφέρεται στάνταρ. Αυτό διατηρεί την πίεση πέδησης για δύο δευτερόλεπτα περίπου, αποτρέποντας την προς τα πίσω κύλιση του Corsa όταν ξεκινά από κεκλιμένη επιφάνεια.

 

Το νέο Corsa λανσάρει πληθώρα συστημάτων υποστήριξης οδηγού πολλά από τα οποία είναι απαράμιλλα στην κατηγορία. Το Advanced Park Assist αναγνωρίζει χώρους και παρκάρει αυτόματα το όχημα χωρίς ο οδηγός να αγγίξει το τιμόνι. Αυτό το σύστημα που βασίζεται σε αισθητήρες υπερήχων μετρά κατάλληλους παράλληλους ή κάθετους χώρους στάθμευσης, υπολογίζει την τροχιά του οχήματος και κατευθύνει αυτόματα το Corsa σε ένα χώρο στάθμευσης. Το Advanced Park Assist συνδυάζεται πάντα με Προειδοποίηση Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert), που επίσης χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων για να προειδοποιήσει τον οδηγό για πιθανή σύγκρουση όταν αλλάζει λωρίδες. Οι αισθητήρες έχουν εμβέλεια τριών μέτρων στα αριστερά και δεξιά του αυτοκινήτου και ανιχνεύουν αντικείμενα ή άλλα οχήματα στα τυφλά σημεία του οδηγού. Όποτε ένα άλλο όχημα εισέρχεται στην εμβέλεια των αισθητήρων, μία προειδοποιητική λυχνία LED ανάβει στο σχετικό εξωτερικό καθρέπτη. Η δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, με Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Recognition), Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning), Υποβοήθηση Μεγάλης Σκάλας Φώτων, (High Beam Assist), Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication) και Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning), αυξάνει την οδηγική ασφάλεια. Για περαιτέρω αύξηση της ασφάλειας, η νέα γενιά Corsa μπορεί να εφοδιάζεται με σύστημα φωτισμού BiXenon lighting system που περιλαμβάνει λειτουργία φωτισμού στροφών.

Η Opel στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού

 

 

Opel Corsa: Μία Επιτυχημένη Ιστορία σε Πέντε Πράξεις

 

Bestseller πολλών εκατομμυρίων: 12,3 εκατομμύρια Corsa σε 32 χρόνια

 

 

Στην αρχή υπήρχε το Opel Kadett, το οποίο λανσαρίστηκε από την Opel το 1936, σαν ένα ολοκληρωμένο, οικονομικό όχημα, με σκοπό να κάνει τη μετακίνηση προσιτή σε ένα ευρύτερο κοινό, σε μία εποχή που το αυτοκίνητο εξακολουθούσε να θεωρείται πραγματική πολυτέλεια. Στη συνέχεια, η Opel πραγματικά απογειώθηκε την εποχή του Γερμανικού ‘οικονομικού θαύματος’ κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του 1970 με την άφιξη του Kadett A και B. Στην πορεία, οι πελάτες γρήγορα έγιναν πιο απαιτητικοί λόγω του αυξανόμενου πλούτου και της ευημερίας και το μικρό Kadett απέκτησε μεγαλύτερες διαστάσεις και ισχυρότερους κινητήρες, ενώ η κάθε νέα έκδοση προσέγγιζε περισσότερο τη μεσαία κατηγορία. Έτσι δημιουργήθηκε ένα κενό κάτω από το – μέχρι τότε – κλασικό βασικό μοντέλο της Opel. Είχε φτάσει λοιπόν η ώρα για να καλυφθεί αυτό το κενό με ένα νέο, γνήσιο μικρό αυτοκίνητο – και το όνομα αυτού, Opel Corsa.

 

Πράξη 1: 1982 – 1993

 

Το Corsa A είχε συμπαγείς αναλογίες, μήκος μόλις 3,62 m, τολμηρούς, ανάγλυφους θόλους θυμίζοντας μοντέλο ράλι και έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας dc: 0,36 – πιθανόν ρεκόρ στην κατηγορία του. Ο Επικεφαλής Σχεδίασης Erhard Schnell είχε δημιουργήσει ένα σπορ, μικρό αυτοκίνητο με δυναμικές, ανάγλυφες φόρμες, με σκοπό να προσελκύσει κυρίως το αντρικό κοινό. Αξιοσημείωτο ήταν το λανσάρισμα του Corsa GSi 100 hp και ο κινητήρας diesel. Η γκάμα του δίθυρου hatch και notchback επεκτάθηκε το 1985 με την προσθήκη του δημοφιλούς πεντάθυρου μοντέλου. Το Corsa A έγινε best-seller από το οποίο κατασκευάστηκαν 3,1 εκατομμύρια μονάδες.

 

Πράξη 2: 1993 – 2000

 

Παρά την επιτυχία του Corsa Nr. 1, στο Rüsselsheim είχε ήδη ληφθεί η απόφαση για τον διάδοχό του, που έπρεπε να γίνει το αγαπημένο των γυναικών. Ο σχεδιαστής θρύλος της Opel, Hideo Kodama, στρώθηκε στη δουλειά και δημιούργησε ένα πιο στρογγυλεμένο Corsa με απαλές καμπύλες και ελκυστικούς, ‘διαστημικούς’ προβολείς που έδεναν τέλεια με το χαριτωμένο, ‘παιδικό’ του πρόσωπο. Το Corsa B ήταν δέκα εκατοστά μακρύτερο και πιο ευρύχωρο εσωτερικά. Επίσης καθιέρωσε υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας στην κατηγορία, με ABS για έλεγχο φρεναρίσματος, προστασία από πλευρικές συγκρούσεις και εμπρόσθιους αερόσακους. Σε ορισμένες αγορές, πέρα από το hatchback, η Opel προσέφερε επίσης μία έκδοση notchback και μοντέλα station wagon και pick-up. Οι βενζινοκινητήρες υιοθετούσαν ήδη τεχνολογία ψεκασμού καυσίμου και καταλυτικούς μετατροπείς, ενώ το GSi έφερε 16 βαλβίδες και ο κινητήρας diesel ήταν turbo. Το δεύτερο Corsa σημείωσε επιτυχία σε όλο τον κόσμο και οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τα τέσσερα εκατομμύρια.

 

Πράξη 3: 2000 – 2006

 

Σύμφωνα με την άποψη ότι ‘δεν αλλάζουμε ποτέ μία επιτυχημένη ομάδα’, ο Hideo Kodama κλήθηκε για μία ακόμα φορά να σχεδιάσει το Corsa C. Στυλιστικά, ήταν συνειδητά προσανατολισμένο στον επιτυχημένο προκάτοχό του. Το νέο Corsa αυξήθηκε και πάλι κατά δέκα εκατοστά σε μήκος και σε συνδυασμό με το μεγάλο πλάτος και το μακρύτερο μεταξόνιο, ωφελήθηκε θεαματικά η ευρυχωρία εσωτερικού. Για πρώτη φορά, το αμάξωμα ήταν πλήρως γαλβανισμένο. Προηγμένοι τετραβάλβιδοι βενζινοκινητήρες ECOTEC και νέοι turbo diesel άμεσου ψεκασμού παρείχαν πλούσια ισχύ, χαμηλή κατανάλωση και λιγότερους ρύπους – όλες οι εκδόσεις ήδη πληρούσαν τα πολύ αυστηρά πρότυπα Euro 4. Το Corsa C σημείωσε επίσης εξαιρετική επιτυχία και οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 2,5 εκατομμύρια μονάδες.

 

 

Πράξη 4: 2006 – 2014

 

Από τώρα και στο εξής, οι τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις ακολουθούν ξεχωριστούς δρόμους: το τρίθυρο Corsa έχει μοναδικό στυλ τύπου coupé και απευθύνεται σε πελάτες με σπορ lifestyle όπως το πρώτο Corsa A. Η πεντάθυρη έκδοση γίνεται ένα ευρύχωρο, πλήρως εξοπλισμένο οικογενειακό αυτοκίνητο. Το τρέχον Corsa D παραμένει μικρότερο των 4 m, με το μήκος του να οριοθετείται στα 3.999 m. Με την τεχνολογία ecoFLEX της Opel, το Corsa έχει συστήματα οικονομίας καυσίμου Start/Stop και πολύ αποδοτικούς κινητήρες. Η έκδοση 1.3 CDTI ecoFLEX καταναλώνει μόλις 3,3 l/100 km στο μικτό κύκλο με εκπομπές CO2 88 g/km μόνο. Η 4η γενιά Corsa φτάνει τώρα στο τέλος της παραγωγής της, έχοντας πουλήσει 2.8 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα. Κατά τη διάρκεια των τεσσάρων γενιών του μοντέλου, πουλήθηκαν 12,3 εκατομμύρια Opel Corsa, από τα οποία 11,7 εκατομμύρια μόνο στην Ευρώπη.

 

Πράξη 5: Από το 2014

 

Πριν το τέλος της χρονιάς, οι πελάτες θα υποδεχτούν το νέο Corsa E. Η 5η γενιά θα κατασκευάζεται επίσης στα εργοστάσια της Opel σε Zaragoza και Eisenach σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις. Το Eisenach φιλοξενεί παράλληλα την παραγωγή του Opel ADAM, που είναι τώρα ο μικρός αδερφός του Corsa – όπως κάποτε το Corsa για το Kadett. Ο χρόνος κυλάει για τα αυτοκίνητα, όπως για τον άνθρωπο, και τα παιδιά μεγαλώνουν και ενηλικιώνονται.

 

 

 

Νέο Opel Corsa: Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

Corsa, 3-θυρο

 

Corsa, 5-θυρο

 

 

 

Βενζινοκινητήρες 1.0 ECOTEC® Direct Injection Turbo 1.0 ECOTEC® Direct Injection Turbo 1.2 1.4 / 1.4 ecoFLEX 1.4 με Easytronic® 1.4 με 6-τάχυτο αυτόματο 1.4 Turbo ecoFLEX
Προδιαγραφές ρύπων EURO6 EURO6 EURO6 EURO6 EURO6 EURO6 EURO6
Καύσιμο Super Super Super Super Super Super Super
Αρ. Κυλίνδρων 3 3 4 4 4 4 4
Κυβισμός cm3 999 999 1229 1398 1398 1398 1364
Διάμετρος/Διαδρομή mm 74.0 / 77.4 74.0 / 77.4 73.4 / 72.6 73.4 / 82.6 73.4 / 82.6 73.4 / 82.6 72.5 / 82.6
Μεγ. Ισχύς kW(hp) / rpm 66 (90) / 3700-6000 85 (115) / 5000-6000 51 (70) / 5600 66 (90) / 6000 66 (90) / 6000 66 (90) / 6000 74 (100) / 3500-6000
Μεγ. Ροπή Nm / rpm 170 / 1800-3700 170 / 1800-4500 115 / 4000 130 / 4000 130 / 4000 130 / 4000 200 / 1850-3500
Λόγος συμπίεσης 10.5 : 1 10.5 : 1 10.5 : 1 10.5 : 1 10.5 : 1 10.5 : 1 9.5 : 1
Ρεζερβουάρ καυσίμου l 45 45 45 45 45 45 45

 

 

Βενζινοκινητήρες 1.0 ECOTEC® Direct Injection Turbo 1.0 ECOTEC® Direct Injection Turbo 1.2 1.4 / 1.4 ecoFLEX 1.4 με Easytronic® 1.4 με 6-τάχυτο αυτόματο 1.4 Turbo ecoFLEX
Βάρη & φορτία άξονα kg
3-θυρο
Απόβαρο συμπ. οδηγού (σύμφωνα με 70/156/EEC) 1163 1163 1120 1141 1141 1163 1199
Μέγιστο μικτό βάρος οχήματος 1635 1635 1575 1585 / 1595 1605 1615 1665
Ωφέλιμο φορτίο 472 472 455 444 /454 464 452 466
Μέγ. φορτίο άξονα, εμπρός/πίσω 875 / 800 875 / 800 825 / 800 825 (835) / 800 845 / 800 865 / 800 905 / 800
Επιτρεπόμενο φορτίο οροφής 1) 75 75 75 75 75 75 75
5-θυρο
Απόβαρο συμπ. οδηγού (σύμφωνα με 70/156/EEC) 1199 1199 1163 1163 1163 1199 1237
Μέγιστο μικτό βάρος οχήματος 1665 1665 1605 1615 1625 1645 1695
Ωφέλιμο φορτίο 466 466 442 452 462 446 458
Μέγ. φορτίο άξονα, εμπρός/πίσω 885 / 800 885 / 800 825 / 800 845 / 800 845 / 800 865 / 800 915 / 800
Επιτρεπόμενο φορτίο οροφής 1) 75 75 75 75 75 75 75
Φορτίο τρέιλερ kg
3-θυρο
Χωρίς φρένο 560 560 540 550 550 550 580
Με φρένο σε κλίση 12% 1200 1200 700 800 800 800 1150
5-θυρο
Χωρίς φρένο 560 560 540 550 550 550 580
Με φρένο σε κλίση 12% 1200 1200 700 800 800 800 1150

 

1)Λαμβάνοντας υπόψη το μικτό βάρος οχήματος. Για λόγους ασφάλειας συνιστάται να μην υπερβαίνεται η ταχύτητα των 120 km/h με φορτίο στην οροφή.

 

 

 

Κινητήρες Diesel 1.3 CDTI ecoFLEX 1.3 CDTI ecoFLEX
Προδιαγραφές ρύπων EURO6 EURO6
Καύσιμο Diesel Diesel
Αριθμός Κυλίνδρων 4 4
Κυβισμός cm3 1248 1248
Διάμετρος/Διαδρομή mm 69.6 / 82.0 69.6 / 82.0
Μέγιστη Ισχύς kW(hp) / rpm 55 (75) / 3750 70 (95) / 3750
Μέγιστη Ροπή Nm / rpm 190 / 1500-2500 190 / 1500-3500
Λόγος συμπίεσης 16.25 : 1 16.25 : 1
Ρεζερβουάρ καυσίμου l 45 45
Βάρη & φορτία άξονα kg
3-θυρο
Απόβαρο συμπ. οδηγού (σύμφωνα με 70/156/EEC) 1199 1199
Μέγιστο μικτό βάρος οχήματος 1665 1665
Ωφέλιμο φορτίο 466 466
Μέγ. φορτίο άξονα, εμπρός/πίσω 915 / 800 915 / 800
Επιτρεπόμενο φορτίο οροφής 1) 75 75
5-θυρο
Απόβαρο συμπ. οδηγού (σύμφωνα με 70/156/EEC) 1237 1237
Μέγιστο μικτό βάρος οχήματος 1695 1695
Ωφέλιμο φορτίο 458 458
Μέγ. φορτίο άξονα, εμπρός/πίσω 915 / 800 915 / 800
Επιτρεπόμενο φορτίο οροφής 1) 75 75
Φορτίο τρέιλερ kg
3-θυρο
Χωρίς φρένο 580 580
Με φρένο σε κλίση 12% 900 1150
5-θυρο
Χωρίς φρένο 580 580
Με φρένο σε κλίση 12% 900 1150

 

1)Λαμβάνοντας υπόψη το μικτό βάρος οχήματος. Για λόγους ασφάλειας συνιστάται να μην υπερβαίνεται η ταχύτητα των 120 km/h με φορτίο στην οροφή.

 

Όλα τα δεδομένα υπόκεινται σε αλλαγές και αναφέρονται στο Ευρωπαϊκό βασικό μοντέλο με στάνταρ εξοπλισμό. Στα δεδομένα της κατανάλωσης και εκπομπών CO2 σύμφωνα με την οδηγία 2007/715/EC λαμβάνεται υπόψη το βάρος του οχήματος έτοιμο για χρήση, όπως ορίζεται από αυτό τον κανονισμό. Ο πρόσθετος εξοπλισμός ενδέχεται να αυξήσει ελαφρώς την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 σε σχέση με τις αναφερόμενες τιμές. Επιπλέον, μπορεί να αυξήσει το απόβαρο του οχήματος και σε μερικές περιπτώσεις να αυξήσει το μέγιστο συνολικό βάρος οχήματος, τα μέγιστα επιτρεπόμενα φορτία άξονα και αντίστοιχα να μειώσει το επιτρεπόμενο φορτίο τρέιλερ. Αυτό μπορεί να επιφέρει μείωση της μέγιστης ταχύτητας και αύξηση του χρόνου επιτάχυνσης. Οι τιμές επιδόσεων που δίνει ο κατασκευαστής έχουν μετρηθεί με το απόβαρο του οχήματος, χωρίς οδηγό και φορτίο 200 κιλών.

 

 

 

Corsa, 3-θυρο
5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο Τελική ταχύτητα km/h Επιτάχυνση0 – 100 km/h in s Ρεπρίζ 80 – 120 km/h με 5η σχέση s Κατανάλωση l / 100 km Εκπομπές CO2 g / km στο μικτό κύκλο Κατηγορία απόδοσης
Εντός πόλης Εκτός πόλης Μικτός κύκλος
1.2 (51 kW) 162 16.0 22.9 6.7-6.61) 4.6-4.51) 5.4-5.31) 126-1241) D
1.4 (66 kW) 175 13.2 18.9 6.6 4.3 5.2-5.11) 121-1191) C
1.4 ecoFLEX (66 kW) με Start/Stop 175 13.2 18.9 6.3-6.21) 4.2-4.11) 5.0-4.91) 117-1141) C
1.3 CDTI ecoFLEX (55 kW) με Start/Stop 4.6-4.51) 3.3 3.8-3.71) 100-991) A
1.3 CDTI ecoFLEX (70 kW) με Start/Stop 182 11.9 15.5 3.7 3.0 3.3-3.21) 87-851) A+
6- τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
1.0 ECOTEC® Direct Injection Turbo (66 kW) 180 11.9 14.0 5.4 3.7 4.3 102-1001) B
1.0 ECOTEC® Direct Injection Turbo (85 kW) 195 10.3 10.4 6.0 4.3-4.21) 4.9 115-1141) C
1.4 Turbo ecoFLEX (74 kW) with Start/Stop 185 11.0 12.3 6.6-6.41) 4.4-4.31) 5.2-5.11) 122-1191) C
5-τάχυτο Easytronic®
1.4 ecoFLEX (66 kW) με Start/Stop 175 13.9 5.9-5.81) 4.1-4.01) 4.8-4.71) 112-1101) B
6-τάχυτο αυτόματο
1.4 (66 kW) 170 13.9 7.8-7.71) 4.9 6.0-5.91) 140-1391) E

 

1)Με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.

 

 

 

Corsa, 5-θυρο
5 τάχυτο μηχανικό κιβώτιο Τελική ταχύτητα km/h Επιτάχυνση0 – 100 km/h in s Ρεπρίζ 80 – 120 km/h με 5η σχέση s Κατανάλωση l / 100 km Εκπομπές CO2 g / km στο μικτό κύκλο Κατηγορία απόδοσης
Εντός πόλης Εκτός πόλης Μικτός κύκλος
1.2 (51 kW) 162 16.0 22.9 6.7-6.61) 4.6-4.51) 5.4-5.31) 126-1241) D
1.4 (66 kW) 175 13.2 18.9 6.6-6.51) 4.4-4.31) 5.2-5.11) 122-1201) C
1.4 ecoFLEX (66 kW) με Start/Stop 175 13.2 18.9 6.3-6.21) 4.2-4.11) 5.0-4.91) 117-1151) C
1.3 CDTI ecoFLEX (55 kW) με Start/Stop 4.6-4.51) 3.3 3.8-3.71) 100-991) A
1.3 CDTI ecoFLEX (70 kW) με Start/Stop 182 11.9 15.5 3.8 3.1-3.01) 3.4-3.31) 89-871) A+
6- τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
1.0 ECOTEC® Direct Injection Turbo (66 kW) 180 11.9 14.0 5.5 3.9-3.81) 4.5-4.41) 106-1041) B
1.0 ECOTEC® Direct Injection Turbo (85 kW) 195 10.3 10.4 6.1-6.01) 4.3 5.0-4.91) 117-1151) C
1.4 Turbo ecoFLEX (74 kW) με Start/Stop 185 11.0 12.3 6.5-6.41) 4.5-4.31) 5.3-5.11) 123-1201) C
5-τάχυτο Easytronic®
1.4 ecoFLEX (66 kW) με Start/Stop 175 13.9 5.8 4.1-4.01) 4.8-4.71) 112-1101) B
6-τάχυτο αυτόματο
1.4 (66 kW) 170 13.9 7.8-7.71) 4.9 6.0-5.91) 140-1391) E

 

1) Με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.

 

 

Όλα τα δεδομένα υπόκεινται σε αλλαγές και αναφέρονται στο Ευρωπαϊκό βασικό μοντέλο με στάνταρ εξοπλισμό. Στα δεδομένα της κατανάλωσης και εκπομπών CO2 σύμφωνα με την οδηγία 2007/715/EC λαμβάνεται υπόψη το βάρος του οχήματος έτοιμο για χρήση, όπως ορίζεται από αυτό τον κανονισμό. Ο πρόσθετος εξοπλισμός ενδέχεται να αυξήσει ελαφρώς την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 σε σχέση με τις αναφερόμενες τιμές. Επιπλέον, μπορεί να αυξήσει το απόβαρο του οχήματος και σε μερικές περιπτώσεις να αυξήσει το μέγιστο συνολικό βάρος οχήματος, τα μέγιστα επιτρεπόμενα φορτία άξονα και αντίστοιχα να μειώσει το επιτρεπόμενο φορτίο τρέιλερ. Αυτό μπορεί να επιφέρει μείωση της μέγιστης ταχύτητας και αύξηση του χρόνου επιτάχυνσης. Οι τιμές επιδόσεων που δίνει ο κατασκευαστής έχουν μετρηθεί με το απόβαρο του οχήματος, χωρίς οδηγό και φορτίο 200 κιλών.

 

 

 

Διαστάσεις
Διαστάσεις οχήματος (mm) 3-door 5-door
Μήκος 4021 4021
Πλάτος με εξωτερικούς καθρέπτες 1944 1944
Ύψος (στο απόβαρο) 1479 1481
Μεταξόνιο 2510 2510
Μετατρόχιο, εμπρός 1472 1472
Μετατρόχιο, πίσω 1464 1464
Κύκλος στροφής m
Από τοίχο σε τοίχο 11.0 11.0
Από κράσπεδο σε κράσπεδο 10.6 10.6
Διαστάσεις χώρου αποσκευών (mm)
Μήκος πατώματος μέχρι τις πλάτες των πίσω καθισμάτων 705 705
Μήκος πατώματος με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες 1372 1372
Πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών 944 944
Ύψος φόρτωσης 691 684
Μέγιστο ύψος ανοίγματος 650 683
Μέγιστο πλάτος ανοίγματος 969 969
Χωρητικότητα (λίτρα, σύμφωνα με ECIE)
Χώρος αποσκευών μέχρι το ράφι 280 285
Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, μέχρι τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων 750 710
Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, μέχρι την οροφή 1090 1120
Όλα τα δεδομένα υπόκεινται σε αλλαγές και αναφέρονται στο Ευρωπαϊκό βασικό μοντέλο με στάνταρ εξοπλισμό.