iihs

Το “small overlap test” στο οποίο υποβάλει όλα τα νέα αυτοκίνητο το Insurance Institute for Highway Safety της Αμερικής, έχει αποδειχθεί μεγάλος “βραχνάς” για τους κατασκευαστές. Η τελευταία ομάδα αυτοκίνητων που δοκιμάστηκαν από το Ινστιτούτο, περιελάμβανε το Infiniti Q70, την BMW 5-Series και το Lincoln MKS και τα αποτελέσματα δεν ήταν πολύ καλά για δύο από τα τρία μοντέλα.


Στο Q70, η καμπίνα των επιβατών προστατεύτηκε σχετικά καλά και η κίνηση του ανδρείκελου ήταν ελεγχόμενη. Ο αερόσακος του οδηγού έμεινε στη θέση του ενώ η “κουρτίνα” κάλυψε ικανοποιητικά το κεφάλι από την κολώνα του αυτοκινήτου και τα αντικείμενα που “εισέβαλαν” στο εσωτερικό. Αποτέλεσμα; Καλό, οπότε κέρδισε επάξια το Top Safety Pick+.

Στον αντίποδα, το MKS… Ο χώρος του οδηγού περιορίστηκε σημαντικά κατά την σύγκρουση με την προστατευτική δομή να μετακινείται κατά 30.5 εκατοστά. Η κολώνα του τιμονιού μετακινήθηκε κατά 12.7 εκατοστά προς τον οδηγό και 15.2 εκατοστά προς τα αριστερά, χτυπώντας τον πίνακα οργάνων. Το ανδρείκελο, έδειξε πως το αριστερό γόνατο και καλάμι του οδηγού είναι πιθανό να τραυματιστούν ενώ οι πιθανότητες τραυματισμού αυξάνονται για τον αριστερό γοφό. Κατά συνέπεια, η βαθμολογία του ήταν “φτωχό”.

Ανάμεσα από τα δύο αυτοκίνητα, τοποθετήθηκε η 5-Series, της οποίας η επίδοση κρίθηκε ως “οριακή”. Η δομή μετακινήθηκε κατά 30.5 εκατοστά, όπως στο MKS αλλά η κίνηση του ανδρείκελου ελέγχθηκε καλύτερα με αποτέλεσμα οι πιθανότητες τραυματισμού στο αριστερό πόδι να είναι λίγο μικρότερες.

Οι επιδόσεις του Linkoln MKS και της BMW 5-Series, είναι οι χειρότερες ανάμεσα στα 7 μεγάλα, πολυτελή sedans που έχουν δοκιμαστεί ενώ το IIHS έχει προγραμματίσει την δοκιμή άλλων 3 μοντέλων (Audi A6, Cadillac CTS και Lexus GS). Να σημειωθεί πως η πολιτική του Ινστιτούτου, είναι να περιμένει όταν ο κατασκευαστής ενημερώνει πως θέλει να κάνει αλλαγές στο εκάστοτε μοντέλο ώστε να βελτιωθεί η παρεχόμενη ασφάλεια, οπότε οι χαμηλές βαθμολογίες δεν έχουν να κάνουν με το Ινστιτούτο καθεαυτό, αλλά με απόφαση του κατασκευαστή.