Silverstone, Northamptonshire, England. Saturday 5 July 2014. Rob Smedley, Head of Vehicle Performance, Williams F1. Photo: Glenn Dunbar/Williams F1. ref: Digital Image _W2Q6409

Το θέμα των κλειστών μονοθεσίων δεν είναι κάτι που έχει προκύψει μετά από το πολύ σοβαρό ατύχημα του Jules Bianchi στο Ιαπωνικό Grand Prix. Η ιστορία κρατάει αρκετά χρόνια και ακόμα δεν έχουμε δει κλειστά cockpits στα μονοθέσια της Formula 1, ειδικότερα μετά από ατύχημα του Felipe Massa στην Ουγγαρία το 2009, όταν χτυπήθηκε από το ελατήριο που είχε φύγει από το μονοθέσιο του Rubens Barrichello.


Δεν ξέρουμε τι θα είχε συμβεί στον Bianchi αν η Marussia διέθετε ένα προστατευτικό για το κεφάλι τού οδηγού, πάντως ο Rob Smedley, επί κεφαλής απόδοσης οχήματος στη Williams, τονίζει πως η ιδέα αυτή συνεχίζει να εξετάζεται από τους ανθρώπους της FIA.

Από τεχνικής πλευράς, είναι κάτι πολύ εύκολο να εφαρμοστεί. Είναι κάτι που έχουμε εξετάσει σε πολλές από τις συνεδριάσεις του Technical Working Group. Δεν έχει κλείσει το θέμα. Δεν ξέρω αν θα είχε κάνει τη διαφορά στο ατύχημα του Jules. Δεν ξέρουμε πόσο δυνατό είναι το μονοθέσιο του καθένα σ’ ένα τέτοιο ατύχημα. Είναι ένα φρικτό ατύχημα.

Θα αλλάξει την εικόνα των μονοθεσίων τής Formula 1, και υποθέτω ότι υπάρχει η αισθητική πλευρά στο θέμα. Είναι μονοθέσια με ανοιχτό cockpit. Μήπως αυτό αλλάξει λίγο τη Formula 1; Νομίζω ότι, αν συγκρίνετε τα μονοθέσια του 2014 με τα μονοθέσια του 1950, δε μοιάζουν και πολύ. Έτσι, δεν είναι αισθητικό το ζήτημα για ‘μένα· ίσως είναι για άλλους.