bmw-i3-london-26

Το Consumer Reports δοκίμασε το BMW i3 REx που εξοπλίζεται με έναν δικύλινδρο κινητήρα βενζίνης που λειτουργεί ως range-extender, αυξάνοντας την αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στα 300 χιλιόμετρα, έναντι των 160 της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης. Στην δοκιμή του όμως, εκφράζει μία πολύ σοβαρή ανησυχία που έχει να κάνει με την απόδοση του αυτοκινήτου όταν η μπαταρία εξαντλείται.


Συγκεκριμένα, όπως γράφει το CR, σε μία προσπάθεια του οδηγού να προσπεράσει ένα φορτηγό σε έναν ανηφορικό δρόμο, “το i3 άρχισε να χάνει ισχύ χωρίς καμία προειδοποίηση, αφήνοντας τον οδηγό εκτεθειμένο στην αντίθετη λωρίδα για περισσότερη ώρα”. Φυσικά, όταν του δόθηκε η ευκαιρία να “πάρει μία ανάσα” και να ανακτήσει ενέργεια, επέστρεψε στα φυσιολογικά επίπεδα ισχύος αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός χρειάστηκε την δύναμη και δεν την είχε.

Σε δοκιμές που έκανε το CR έπειτα από παρατεταμένη χρήση χωρίς τη “πολυτέλεια” ανάκτησης ενέργειας, το i3 επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 27-40 δευτερόλεπτα, έναντι των 9 δευτερολέπτων που δηλώνει η BMW σε “range extending mode” και των 7.5 δευτερολέπτων που καταφέρνει το i3 χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια. Σίγουρα, το i3 δεν προωθείται από την Γερμανική εταιρία ως gran tourer και οι ιδιοκτήτες του i3 σπάνια θα το χρησιμοποιήσουν όπως το Consumer Reports αλλά είναι απαράδεκτο να σε αναγκάζει να διαχειριστείς τέτοιου είδους καταστάσεις χωρίς καμία προειδοποίηση. Σκέψου το ολοκαίνουριο αυτοκίνητο σου, να σου κόβει το 75% της ιπποδύναμης επειδή δεν έχεις πολύ καύσιμο στο ρεζερβουάρ… χωρίς να σου παρέχει πληροφόρηση γι’ αυτό προηγουμένως!

Η BMW δήλωσε πως μία ανανέωση έρχεται την άνοιξη του 2015 που θα διορθώσει αυτή την έλλειψη πληροφόρησης και προειδοποίησης πτώσης της ισχύος.