ecclestone-e1407254493990-1940x1089

Εκεί που λέγαμε πως ο Bernie Ecclestone δεν αγγίζει το ευαίσθητο θέμα της ανακατανομής των χρημάτων που λαμβάνουν οι ομάδες, σαν κάτι να άλλαξε και ο αειθαλής Βρετανός βλέπει τα πράγματα με άλλο μάτι. Μάλιστα, σαν να μην έφτανε αυτό, ρίχνει μεγάλο μερίδιο ευθύνης επάνω του για τη σημερινή -οικονομική- κατάσταση των ομάδων στη Formula 1.

Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλά χρήματα, που ίσως να διανέμονται λάθος και μάλλον είναι δικό μου λάθος. Όμως, όπως και πολλές από τις συμφωνίες που κάνουν οι άνθρωποι, φαινόταν σαν καλή ιδέα εκείνη τη στιγμή.

Αν η εταιρεία ανήκε σε μένα, θα είχα κάνει τα πράγματα με έναν διαφορετικό τρόπο, γιατί θα ήταν τα λεφτά μου με τα οποία θα είχα να κάνω. Αλλά δουλεύω για ανθρώπους που είναι στην επιχείρηση (της F1) για να βγάλουν χρήματα.


Δεν γνωρίζουμε αν ο Bernie είχε συζητήσεις με τις μικρότερες ομάδες και αν εκείνες πραγματικά τον φόβισαν με σκέψεις περί μποϋκοτάζ. Ο Vijay Mallya εχθές απέρριψε κάτι τέτοιο, όμως ο αναπληρωτής επικεφαλής της Force India, Bob Fernley, επιμένει πως η σκέψη υπάρχει ακόμη στο τραπέζι. Πλέον, ο Ecclestone φαίνεται έτοιμος για αναδιανομή των χρημάτων, πράγμα που θα χρειαστεί θυσίες από τις μεγάλες ομάδες.

Πρέπει να ανοίξουν τα μάτια των ανθρώπων, σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν, που είναι σε θέση να ανάψουν και να σβήσουν τα φώτα (σ.σ. σε θέση να πάρουν τις αποφάσεις). Δεν θα ήθελα να βρεθώ σε μια κατάσταση όπου θα ήμουν πολύ δυνατός, αλλά η F1 θα εξαφανίζεται και κάποιος θα πει πως: “εξαιτίας σου εξαφανίστηκε”.

Είπα στους ανθρώπους που λαμβάνουν μεγάλο κομμάτι των χρημάτων, πως θα ήθελα να πάρω ένα ποσοστό των χρημάτων που παίρνουν με βάση τις επιδόσεις τους. Θα έβαζα αυτά τα χρήματα μαζί και θα τα μοίραζα μεταξύ των τριών ή τεσσάρων (ομάδων) που γνωρίζουμε πως έχουν πρόβλημα, αλλά δεν πρόκειται να το σκάσουν με τα χρήματα, και έπειτα θα έβαζα κι εγώ το ίδιο χρηματικό ποσό.

2014 Russain F1 GP start

Αυτή είναι απλά μια ιδέα του Βρετανού, ο οποίος τονίζει πως δεν ξέρει πως να φτιάξει τη συγκεκριμένη κατάσταση. Και η αλήθεια είναι πως, με το σημερινό μοντέλο λήψης αποφάσεων, τέτοιες ιδέες δύσκολα δεν θα μπλοκαριστούν από τις μεγάλες ομάδες, εκτός κι αν κάποιος τους δείξει πως η Formula 1 τις χρειάζεται επιτακτικά.

Πρέπει να αποφασίσουμε τον καλύτερο τρόπο για να ξεδιαλύνουμε όλο αυτό το πράγμα. Ειλικρινά, ξέρω τι είναι λάθος, αλλά δεν ξέρω πώς να το διορθώσω. Κανείς δεν είναι διατεθειμένος να κάνει κάτι γι ‘αυτό, επειδή δεν μπορούν. Οι κανονισμοί μας έχουν δεμένους.

Δεν μπορούμε να καθίσουμε ωραίοι και χαλαροί, πιστεύοντας ότι το πρόβλημα θα εξαφανιστεί. Δεν είναι σαν να έχεις γρίπη και να πάρεις μερικές ασπιρίνες και εκείνη θα εξαφανιστεί.

Πιστεύω πως η κατάσταση είναι τέτοια ώστε, εάν αρκετοί άνθρωποι θέλουν να επιλυθεί, μπορούμε να την επιλύσουμε. Είναι μια περίπτωση όπου οι άνθρωποι που ασχολούνται με το άθλημα θα πρέπει να θέλουν να φροντίσουν το άθλημα και να είναι έτοιμοι να κάνουν κάποιες θυσίες. Θα έσκιζα όλα τα συμβόλαια. Θα έπαιρνα όλα τα χρήματα για να πληρώσω όλα τα χρέη των ομάδων που πρέπει να καταβληθούν, ώστε οι άνθρωποι να μην υποφέρουν λόγω της Φόρμουλα 1.

Όμως, ο Ecclestone συνέχισε με τις αποκαλύψεις και αφού αρχικά βεβαίωσε τον κόσμο πως δεν θα υπάρξει μποϋκοτάζ από κάποια ή κάποιες ομάδες, τόνισε πως πρέπει να ξεχάσουμε την ιδέα με τα 3 αυτοκίνητα.

Ξεχάστε όλα αυτά τα σκ@τά. Υπόσχομαι ότι θα τρέξουν. Θα τρέξουν, σας το εγγυώμαι αυτό. Αλλά ανησυχώ αν θα το κάνουν και την επόμενη χρονιά.

Ξεχάστε το τρίτο αυτοκίνητο. Εδώ κανείς δεν μπορεί να αντέξει με δύο αυτοκίνητα.

Πάντως, τα προβλήματα με τη Formula 1 είναι αρκετά βαθύτερα και θέλουν πάρα πολύ δουλειά για να λυθούν. Ο συνδυασμός τεχνολογίας-ταχύτητας-εξόδων δεν συνάδει, σύμφωνα με τον Gerard Lopez, με αυτό που θέλουμε να λέμε κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ.

_Q0C5258

Επειδή οι άνθρωποι στην F1 πραγματικά νοιάζονται για τους αγώνες, ορισμένοι από αυτούς ξεχνάνε την οικονομική πραγματικότητα και κάτι που ονομάζεται νόμος της φθίνουσας απόδοσης.

Παίρνω ένα αυτοκίνητο του GP2 και το τρέχω σε αυτή την πίστα (στο Austin). Δεν πρόκειται να είναι γελοίο. Θα είναι πιο αργό μερικά δευτερόλεπτα, τέσσερα, πέντε, έξι, ίσως και επτά. Η όλη ομάδα του GP2, για όλη τη σεζόν, πρόκειται να κοστίσει €4 εκατομμύρια.

Είμαστε πραγματικά τόσο καλύτεροι; Εννοώ είμαστε πραγματικά τόσο καλύτεροι, που μια ομάδα θα πρέπει να δαπανήσει €300 εκατομμύρια για να είναι έξι δευτερόλεπτα ταχύτερη; Δεν είμαστε και δεν δέχομαι το επιχείρημα αυτό από κανέναν. Δεν είμαστε €300.000.000 καλύτεροι, αν πάρετε τις κορυφαίες ομάδες σε σύγκριση με μια ομάδα GP2.

Επομένως, είναι γελοίο να πεις ότι θα πρέπει να δαπανήσεις τόσα λεφτά για να έχεις αυτό το είδος της απόδοσης, κι αυτό μας κάνει τους χειρότερους μάνατζερ στον κόσμο. Εάν βλέπαμε το σπορ από την χρηματοοικονομική άποψη, συγκρίνοντας GP2 και F1, και με το λεγόμενο νόμο της φθίνουσας απόδοσης, είμαστε πιθανότατα οι χειρότεροι μάνατζερ εκεί έξω.

[Photo Copyrights: AFP/Getty Images, Andrew Hone, Andrew Ferraro/LAT Photographic]