fca-nyse

Μετά τον διαχωρισμό της Ferrari από τη Fiat Chrysler Automobiles και την ανάληψη του Sergio Marchionne ως προσωρινός CEO της εταιρίας, ο Ιταλοκαναδός δήλωσε ότι η αξία της Ferrari, σύμφωνα με τις δικές του εκτιμήσεις είναι ούτε λίγο, ούτε πολύ 12 δις ευρώ.


Διάφοροι οικονομικοί αναλυτές του χώρου, όμως, έχουν αντίθετη άποψη και δηλώνουν ότι το ποσό αυτό αποτελεί μια υπερβολή, με την πραγματική αξία της εταιρίας παραγωγής ονείρων να είναι σημαντικά μικρότερη. Πιο χαρακτηριστικά ο Luca Ciferri, συντάκτης του Automotive News αναφέρει ότι η Ferrari αξίζει περίπου 5 δις ευρώ, με το νούμερο αυτό να προέρχεται από τον πολλαπλασιασμό των 2,33 δις ευρώ που τζίρου της εταιρίας επί δύο, μια πρακτική που χρησιμοποιείται συχνά για τον υπολογισμό της αξίας μίας πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αντίστοιχα, ο Stuart Pearson από την επενδυτική εταιρία Exane Paribas αναφέρει ότι η αξία της Ferrari φτάνει τα 5,5 δις ευρώ, η ερευνήτρια της Barclays, Christina Church, δηλώνει με τη σειρά της ότι αξίζει 8,7 δις ευρώ, η εκτίμηση της Gabriele Gambarova από την Banca Akros είναι ανέρχεται στα 7,2 δις ευρώ, ενώ τέλος ο Massimo Vecchio από την τράπεζα Mediobanca είναι πιο ελαστικός λέγοντας ότι η ιταλική εταιρία αξίζει μεταξύ 7,1 και 8,6 δις ευρώ.

IMG_7096

Σύμφωνα με το Sergio Marchionne, η αξία της Ferrari θα πρέπει να υπολογιστεί με την ίδια φόρμουλα όπως γίνεται και σε άλλες εταιρίες πολυτελών προϊόντων, που πολλαπλασιάζεται ο EBITDA 9 με 12 φορές. Ο συγκεκριμένος δείκτης είναι τα αρχικά του Earnings Before Interest, Tax, Depreciation, and Amortization δηλαδή τα κέρδη μίας επιχείρησης πριν αφαιρεθούν τόκοι, φόροι, και απόσβεση. Το κέρδος μιας επιχείρησης υπολογίζονται με την αφαίρεση του κόστους πωλήσεων από τα έσοδα, με το αποτέλεσμα να είναι το μικτό κέρδος. Από αυτό αν αφαιρέσουμε το κόστος λειτουργίας, βρίσκουμε το EBITDA, και τέλος η πράξης της αφαίρεσης των φόρων, των τόκων και των αποσβέσεων από τον EBITDA μας βγάζει το λειτουργικό κέρδος.

Η Ferrari ανακοίνωσε EBITDA €650 εκατ. το περασμένο έτος, κάτι που σημαίνει ότι η εταιρία κοστίζει μεταξύ 5,85 και 7,8 δις. ευρώ. Όμως, πάλι σύμφωνα με τον Marchionne, η πρόβλεψη για τον φετινό EBITDA αναμένεται να ξεπεράσει το 1 δις ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι η αγοραστική αξία της εταιρίας θα αυξηθεί στα 9 με 12 δις ευρώ.