Marussia 2014

Η διορία που είχε η ομάδα για να βρει αγοραστή έληξε χθες και μαζί της οι όποιες ελπίδες να συνεχίσει η Marussia/Manor Grand Prix στη Formula 1, με τον διαχειριστή της τις τελευταίες εβδομάδες, Geoff Rowley, να δηλώνει πως:

Είναι αυτονόητο πως είναι πολύ λυπηρό το γεγονός ότι μια επιχείρηση με τόσους ακόλουθους στον Βρετανικό, αλλά και Παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό, έπρεπε να σταματήσει τη δραστηριότητά της και να κλείσει τις πόρτες της. Ενώ η ομάδα έκανε σημαντική πρόοδο κατά τη διάρκεια της σχετικά σύντομης περιόδου λειτουργίας της, μια ομάδα F1 απαιτεί σημαντική και συνεχή επένδυση.

Δυστυχώς, δεν βρέθηκε λύση που θα μπορούσε να επιτρέψει στην επιχείρηση να συνεχίσει με τη σημερινή της μορφή. Οι κοινοί διαχειριστές θα συνεχίσουν με τις νόμιμες υποχρεώσεις τους και θα διαθέσουν τα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης, με τον καλύτερο τρόπο, για τα συμφέροντα όλων των πιστωτών.

Στο άκουσμα της είδησης, αλλά και της απόλυσης των 200 και πλέον ανθρώπων που απασχολούσε η Marussia, ο Toto Wolff έσπευσε να εκφράσει την λύπη του για μια ομάδα “πραγματικών αγωνιστών”. Όσο βέβαια υπήρχε καιρός να γίνει κάτι, καμία μεγάλη ομάδα δεν ευαισθητοποιήθηκε και ούτε τώρα δείχνει να αλλάζει το θέμα, με άλλες 3 να βρίσκονται στο όριο.

Είμαστε πολύ λυπημένοι με τα νέα για την Marussia. Είναι μια ομάδα πραγματικών αγωνιστών, που έχουν περάσει κάποιες δύσκολες στιγμές, αλλά επίσης κατάφεραν να σκοράρουν δύο βαθμούς φέτος, που είναι μια μεγάλη επιτυχία. Πρωτίστως, οι σκέψεις μας είναι με τους ανθρώπους που πίστεψαν στην ομάδα και τώρα βρίσκονται σε μια τόσο δύσκολη προσωπική κατάσταση.

Πλέον, από τις ομάδες που μπήκαν στο σπορ το 2009 -αρχικά με διαβεβαιώσεις για χαμηλό budget cap, έπειτα για σίγουρη μείωση στο κόστος και τέλος με κινητήρες που τότε κόστιζαν 7 εκατ. ευρώ και φέτος έφτασαν τα 19- έχει απομείνει μόνο η Caterham, η οποία θέτει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο σχέδιο για να τρέξει στο φινάλε του πρωταθλήματος.

15320180087_5f26ba8472_k

Κινούμενη στα χνάρια της ιδέας της Brabham, στοχεύει στην υποστήριξη του κοινού μέσω crowdfunding, ώστε να καταφέρει να μαζέψει τα 3 εκατ. ευρώ που χρειάζεται για να βρεθεί στο Abu Dhabi. Η ιδέα ανήκει στην ομάδα του κοινού διαχειριστή, Finbar O’Connell, ο οποίος θέλει με αυτό τον τρόπο να βοηθήσει ενδεχόμενη πώληση της Caterham. Όσοι μπορούν και θέλουν να βοηθήσουν, δεν έχουν παρά να επισκεφθούν αυτό το site. Ένας άνθρωπος που σίγουρα δεν θα βοηθήσει, είναι ο Christian Horner, ο οποίος δήλωσε:

Δεν συμφωνώ με την ιδέα οι οπαδοί να χρηματοδοτούν μια ομάδα. Οι οπαδοί πληρώνουν για να ψυχαγωγηθούν από τις ομάδες, δεν θα πρέπει να πληρώνουν μια ομάδα. Ολόκληρη η έννοια είναι λάθος και δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται.

Σωστό ή λάθος, εκεί έχει καταντήσει η Formula 1 και σύμφωνα με τα λεγόμενα του Martin Brundle:

Υπάρχουν αρκετά χρήματα στη Formula 1 για να τρέξουν 12 ομάδες χωρίς προβλήματα και να υπάρχει κέρδος. Δεν πρέπει οι οπαδοί να πληρώσουν για να τρέχουν οι ομάδες στη F1. Ήδη πληρώνουν για να βρεθούν στις πίστες, πληρώνουν για να παρακολουθήσουν F1 στην τηλεόραση και να αγοράσουν t-shirts και καπέλα.

Υπάρχουν περισσότερα από αρκετά χρήματα σε αυτό το paddock, για να τρέξεις τις ομάδες σωστά. Έτσι, δεν είναι ο σωστός δρόμος προς τα εμπρός η χρηματοδότηση των οπαδών για μία ομάδα της F1.

[Photo Copyrights: LAT Photographic/Caterham F1 Team, Marussia F1 Team]